Discussie: Quote-archief
Los bericht bekijken
Oud 3 september 2009, 12:41   #2754
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Deze collecties nepargumenten en insinuaties doen niets terzake, en zijn een gedetailleerde weerlegging niet waard.

Dankzij de vrijheid van meningsuiting kan men op dit forum de meest onzinnige hatelijkheden posten. Van deze mogelijkheid wordt gretig gebruik gemaakt: het forum bulkt van de belegen en dwaze beschuldigingen tegen en veralgemeningen over allerlei groepen, meestal "gestaafd" door een rits nepargumenten.

Dezelfde vrijheid van meningsuiting geldt echter ook voor wie de nepargumenten aan de kaak stelt.

Met "ad hominems" of persoonlijke aanvallen heeft dat uiteraard niets vandoen.
Je stelt de essentie van wat ik vertelde in die discussie verkeerd voor. Dat ene 'negatieve elementje' pik je er tussenuit. Ik stel je voor dat je eens reageert op de redeneringen ik er maakte over 'collectief trauma' en dergelijke. Ik denk dat een echte discussie de verstandhouding zou kunnen vergroten en een harmonieuze wereld dichterbij zou kunnen brengen. Daarvoor is echter nodig naar onszelf te kunnen en durven kijken. Wat heb je nu aan een massa jaknikkers?

Ik besef dat met jou op dit moment niet veel zinnige discussie te voeren is over dit thema. Besef dat kritiek geen vorm van racisme hoeft te zijn. Ergens meen ik wel je hypergevoeligheid te kunnen begrijpen daar niet van.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden