Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried
De reacties van gestudeerde Europeanen vormt deel van mijn onderzoek. Hun reacties gaan verder dan gewoon verwondering. Het lijkt alsof onderwijskundige conditionering hen totaal ongevoelig heeft gemaakt voor deze vondsten of de grieven van zwarten.
Maar net zoals ik elders, in een andere draad, pleit voor anders te kijken naar albinisme, pleit ik met deze theorie voor om anders te kijken naar Racisme tegen zwarten; wetenschappelijk Racisme. Nieuwe Definitie: Wetenschappelijk Racisme is een overdreven bevrijdingsideologie tegen de zwarte Europese adel, die despotisch en wreed was, maar Europa maakte tot wat het is (1500-1789).
Vaak probeer ik dit te illustreren met de discriminerende gedachten bij sommige mannen over vrouwen. Zij zijn zich niet bewust van discriminatie, maar baseren hun mening over vrouwen als tweederangswezens op 'feiten' en 'wetenschap.' Religie speelt vaak een grote rol. Zoals de katholieke kerk die vrouwlijke priesters weigert. Maar deze mannen zeggen vrouwen niet te haten, want zij huwen met vrouwen en hebben moeders.
Dus witten nemen soms dingen over zwarten voetstoots aan en begrijpen niet waarom zwarten daar aanstoot aannemen, immers zij baseren zich op 'wetenschappelijke bewijzen' en koesteren geen haatgevoelens tegen zwarten.
Mijn theorie is dus vooral om een oplossing te brengen en racisme te deconstrueren door te bwijzien waar het begon: de strijd tegen de zwarte Europese adel welke zijn hoogtepunt beleefde tijdens de Franse Revolutie
(1789-1795). Alles wat wij weten van de Franse Revolutie is wellicht waar, maar wat wij niet beseffen is dat de hoge adel, de blauwbloedigen, zwart bloedigen waren.
|
Had ik hier een interessante discussie verwacht over het al dan niet bestaan van een zwarte adel, maar nee, de hele zaak wordt herleidt tot een theorie: "bepaalde blanken koesteren negatieve gevoelens tegenover zwarten WANT 'de adel was zwart'".
Je theorie raakt kant noch wal. Wanneer blank racisme tegenover zwarten werkelijk het gevolg zou zijn van het bestaan van een zwarte adel, zou dit zich uiten in haatgevoelens, zoals dat vaak merkbaar wordt als een reactie op onderdrukking. Maar blank racisme tegenover zwarten (zoals dat nog leeft in sommige kringen) uit zich helemaal
niet op die manier: blank racisme tegenover zwarten uit zich in een vermeend superioriteitsgevoel tegenover het vermeend inferieure 'zwarte ras'.
Dat soort racisme heeft twee ontstaansredenen:
- De eerste getuigenissen over zwarten die Europa bereikten waren helemaal in de stijl van 'zwarte, niet al te ontwikkelde mensen met een strooien rokje, wonend in idem strooien hutjes'.
- De rassentheorieën in het begin van vorige eeuw, die zwarten beschreven als 'een inferieur ras'.
Verder is het idee dat racisme tegenover zwarten een reactie zou zijn op een zwarte adel nogal onnozel, want quasi de hele Europese bevolking gaat ervan uit dat iets als een zwarte adel gewoon niet bestaan heeft.