Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Het is nogal evident dat als je een afwijking duidt, je deze afwijking ook benoemd. In dit geval is er een voortplantingsprobleem.
Ik begrijp natuurlijk volkomen dat dit voor homoseksuele mensen een onaanvaardbaar criterium is om van een afwijking te kunnen spreken. En zullen zij hun seksualiteitsbelevenissen altijd als evenwaardig bestempelen. Rolstoelgebruikers zullen ook nooit het criterium "kunnen lopen" als norm aanvaarden voor gelijkwaardigheid onder mensen. En ze hebben nog gelijk ook. Maar niemand van de niet-rolstoelgebruikers zal voor dat soort van gelijkwaardigheid zelf kiezen en in de rolstoel gaan zitten natuurlijk. En elke rolstoelgebruiker heeft er nogal wat voor over om te kunnen lopen, dat "gelijkwaardig" is in hun tegenwoordige visie.
Zo is en valt het zich kunnen voortplanten met de eigen parner en het ook daadwerkelijk doen, ook onder de noemer seksualiteitsbeleving. Of je dat nu leuk vindt of niet. En daar wordt inderdaad een hele grote waarde aan gehecht bij heteroseksuelen. Vaak staat of valt een relatie met de visie op die zaken.
Neem van me aan Raf, ook al kun je het niet begrijpen, dat het zich kunnen voortplanten, iets fenomenaals is. Je eigen kinderen, die je vragen stellen waar je zelf ook mee zat als kind, doet je bepaalde dingen zien die wonderlijk mooi zijn in het leven.
Maar nogmaals, ik begrijp jouw onbegrip. Met enig medelijden zelfs.
Paulus.
|
paulus, u volhardt in de boosheid
u doet aan intellectuele oneerlijkheid indien u intelligent bent, in ander geval dan kan u er niet aan doen
niet elk probleem is een afwijking, vruchtbaarheidsprobleem zegt het zelf is een probleem
u stelt een probleem gelijk aan afwijking, fout
het is onmogelijk om een definitie te maken van een mens
we kunnen "een mens" omschrijven doch nooit volledig beschrijven. Dit wil zeggen we kunnen wel de kenmerken geven van een mens doch nooit een opsomming geven van bepaalde kenmerken waar elk mens mee beschreven is.
Je kan niet stellen dat voorbeeld een mens : iets is met twee benen en die kan lopen, want iets die niet kan lopen kan toch nog een mens zijn.
Lopen is een eigenschap van een persoon doch het kunnen is niet per definitie van een mens want ook apen kunnen lopen.
paulus u geeft een hele mooie beschrijving welk genot het voortplanten kan hebben en lijkt uw zelfbeeld op te bouwen op het feit dat u het kan en welk genot u beleefd aan het hebben van kinderen.
Doch vele homoseksuelen hebben kinderen, vele homoseksuelen hebben een vrouw doch ze blijven in hun huwelijk. Het zijn de homoseksuelen die volgens uw definitie van afwijking ( waarbij ik hogerop in discussie heb bewezen dat deze niet op een wetenschappelijke wijze is te verdedigen) dus geen afwijking hebben. Dus volgens de logica moet u mij uitleggen dat homoseksuelen die zich voortplanten geen afwijking hebben en diegene die kiezen voor een partner volgens hun geaardheid plots wel afwijking zijn.