Kopvod heeft revolutie teweeg gebracht. Doden vallen met bosjes.
Is dit het soort berichtgeving dat ons te wachten staat wanneer ooit het VB hier (mee) aan de macht zou komen?
Als men ziet met welke aantallen ze hier toestromen lijkt het er wel op dat ze volop bezig zijn een leger voor te bereiden. De tijd dat er sprake was van aangespoelde is allang overtroffen door overspoelt zijn.
Staat dit in het kader van de overname misschien?
Mijn beide ouders, reeds een tiental jaren overleden, waren tijdens WOII weerstanders die nadien heel hun leven Rood stemde. De laatste 10-15 jaar van hun leven hebben ze Rood echter de rug toe gekeerd en zijn ze trouw VB beginnen te stemmen.
Misschien lijkt dit op het eerste gezicht een rare keuze voor ex weerstanders. Ik hoor mijn vader anders nog zeggen, “daar heb ik ten tijde van de oorlog niet mijn leven voor geriskeerd om de bezetter te bekampen voor mijn land, om het nu zo te zien wegschenken aan een nieuwe bezetter".
Misschien kunnen al diegene die steeds in het VB een nazi-partij zien daar eens over nadenken, als ouderen die in het verzet gestreden hebben tegen de Duitse bezetter nu zien hoe beetje bij beetje meer en meer hun gebied opnieuw word ingepalmd en overmeestert met de steun en goedkeuring van onze eigen traditionele partijen.
Laatst gewijzigd door Garry : 15 september 2009 om 22:56.
|