Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro
Zo'n emo-reactie had ik van u niet verwacht Descartes! Lees mijn bijdrage eerst eens grondig en geef dan commentaar.
|
(na herlezing) hoewel het wetgevend werk allemaal zo heel lang moet duren (er gaan hele jaren en legislaturen over) heb ik steeds weer de indruk dat men finaal afkomt met een haastig bijeengeklutst en onoverdacht resultaat. Maar ik kan mij dat goed voorstellen : in die plenaire zittingen wordt vooral aandacht gegeven op het aardig en mooi verbaal in beeld komen (de specialiteit van advocaten). Het "huiswerk" dat zou moeten volgen ter voorbereiding van de volgende zitting gebeurt niet of héél summier en dan volgt weer een rondje show voor de camera.
Ik ben het er om te beginnen niet mee eens dat alle "gedachtenwisselingen" verbaal moeten gebeuren. De beste bedenkingen komen niet noodzakelijk uit de mond van de mooiste prater.
Voor mijn part moet er niet wekelijks "gedebatteerd" maar kan een groot gedeelte van het werk ook schrijvend gebeuren (zoals dit forum) met geheime stemming achteraf. Het publiek kan "meelezen" (zoals het nu moet luisteren bij Villa Politica) maar niet meeschrijven. En uiteraard ookk beoordeling wie met de beste INHOUD afkomt (niet met de mooiste VORM).