Los bericht bekijken
Oud 16 september 2009, 15:32   #1772
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies!

Het is inderdaad niet zij die aan stukken gereten worden tot de dood er op volgt.
Aangezien dat embryo niet beschikt over een bewustzijn, autonoom zenuwstelsel en niet zelfstandig in leven kan blijven zonder de moeder is deze vergelijking wat absurd. Vergelijk het met een mens die aan een machine ligt (erin zelfs) en zonder die machine niet kan overleven. Maar nu komt het, stel dat die aan mijn machine ligt dan heb ik het recht om die uit mijn machine te halen aangezien ik de baas ben over mijn machine. Een stap verder is dat de vrouw (onrespectvol gezegd dan) zelf die machine IS, een soort broedmachine dus, de dag dat abortus verboden is, is dus de dag dat de vrouwen niet langer baas zijn over eigen lichaam.

Citaat:
En toch vind ik dat je met mensen niet zomaar mag doen wat je wil. Ook niet als zij in je huis vertoeven.
Hola, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ge mensen die in uw huis zitten buiten moogt gooien. Ook al kunnen die buiten uw huis niet overleven, hebt ge nog altijd het recht ze uit uw huis te gooien ook al heeft dit zeker de dood tot gevolg. Mijn huis is nu eenmaal geen liefdadigheidsinstelling, net zoals het lichaam van de vrouw ook geen liefdadigheidsinstelling is.

Citaat:
Een embryo is een ontwikkelingsstadium van een mens in wording. Net zoals een puber dat is bijvoorbeeld. Uw vergelijking gaat bijgevolg niet op.

Een juiste vergelijking zou zijn als die pit en die eikel afgestorven zouden zijn, opengebroken en beginnen kiemen.
Hiervoor verwijs ik u graag door naar de replies van Pieke, wie ik zeer dankbaar ben dat hij de ondankbare job heeft gedaan om dit te verduidelijken.

Citaat:
Het is inderdaad juist dat het in ons land en op dit tijdstip puur juridisch gesteld, niet om een moord gaat.

Maar het opzettelijk doden van medemensen blijft moreel verwerpelijk, zeker gezien wij zelf ook mensen zijn.

Paulus.
Embryo's zijn geen medemensen. Bekijk maar eens een echografie van een zwangere vrouw van enkele weken ver. Het wezen dat daar zit heeft misschien menselijke trekken maar ziet er allesbehalve als een mens uit. Anders kunnen we morgen de chimpansees ook als mensen beschouwen aangezien ze enkele menselijke trekken hebben.