![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kan mij het gelijk niet geven.
Je hebt het of je hebt het niet. En jij hebt het duidelijk niet. Citaat:
Zoals je weet vind ik niet dat de "mens in wording" deel uitmaakt van haar lichaam. Een ei is ook geen lichaamsdeel van een kip. En als een vrouw aborteert dan is dan niet omdat zij een deel van haar lichaam kwijt wil. Wat zijn kwijt wil is haar kind. Niet een zogenaamd lichaamsdeel. Lichaamsdelen Raf, die hebben een functie voor het lichaam. Kinderen niet. Mensen zijn niet ooit lichaamsdelen van hun moeder geweest. Dat kun je onmogelijk hard maken. Geen enkele moeder zal ooit haar kind aanzien als haar lichaamsdeel tenzij ze ergens een hapering heeft in de bovenkamer. Er is geen enkele reden, geen enkel fundament, geen enelek wetenschappelijke basis en geen enekele wetenschapper die zal beweren dat een bevruchte eicel en wat daaruit groeit, een lichaamsdeel is, zoals jij beweert. Een boude bewering overigens, die nergens op steunt, buiten misschien een onwilligheid tot menselijke rede verdoken achter een leugen-argument. Kinderen zijn geen vrouwelijke lichaamsdelen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1742 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *geeuw*
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1743 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, ik daal neer tot het jouwe...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1746 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 2 weken zullen de zaak wel niet maken zeker.
![]() |
#1747 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kinderen zijn inderdaad geen vrouwelijke lichaamsdelen. Dat hebt ge goed gezien Paulus. En dat kan ook moeilijk anders eh paulus, eens het kind geboren is bevindt het zich inderdaad buiten het lichaam van de vrouw, en maakt het geen integraal deel meer uit van het lichaam. Anders is het voor de geboorte eh paulus. De embryo en daaropvolgend de foetus leeft in de moeder, en is volledig afhankelijk van de moeder. Het maakt deel uit van het lichaam van de moeder. Deel van het lichaam=lichaamsdeel. Zie je, je mag wel een beetje interessant doen met woordjes, maar hetgeen ik hierboven stelde is een feit. O, en paulus, het maakt geen fuck uit of een embryo nu een "mens-in-wording" is. Het is nog geen mens. Het is een embryo. Of noem je een mens ook een lijk-in-wording?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1748 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat geval kunnen we maar best de burgerrechten intrekken alvorens die mens sterft... zo'n 9 maanden op voorhand lijkt me aangewezen
Laatst gewijzigd door praha : 15 september 2009 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1749 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....49#post2745449 nog zo'n giller Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 september 2009 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1750 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe ga je een mens noemen die leeft bij gratie van een machiene? Een machienenonderdeeel? Citaat:
En een mens beste Pieke, is altijd "in wording", tot hij sterft. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1751 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees ik het nu goed, en ontken je dat een embryo integraal binnen het lichaam van een vrouw groeit? Echt? Citaat:
Weet ge wat, aangezien het eindstadium toch voor iedereen, embryo, puber, of bejaarde, hetzelfde is, nemen we dat als maatstaf. Iedereen lijk-in-wording. Goed?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 15 september 2009 om 22:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1752 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat erom dat je een ijkpunt moet hebben om te kunnen spreken van een mens in wording. Want mensen hebben rechten en lijken niet. Wat mijn ijkpunt is is nogal duidelijk. De bevruchte eicel. Wat uw eikpunt is + waarom, daar hebben we het raden naar. Maar we begrijpen wel waarom natuurlijk. Van woordenspielerei gesproken, kan dit wel tellen vind ik. Waarom zeg je niet meteen dat we allemaal sterrenstof zijn? Wat heeft dat nog te maken met het onderwerp? Kun jij nu nooit eens ernstig aan een debat deelnemen? Vanwaar die drang om steeds weer kritiek te spuien vanop de zijlijn, zonder iets constructiefs bij te dragen? En niet alleen in dit debat en op dit forumgedeelte. Jammer. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 september 2009 om 22:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1753 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1754 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Idem voor vrouwen, ze zijn baas over eigen lichaam en dus ook hetgeen er zich in bevindt. Ze hebben misschien niet het recht om hun baby te vermoorden maar wel om het eruit te gooien, maar spijtig genoeg gaan deze 2 samen. Denk er nog bij dat een zwangerschap wel degelijk nadelen meebrengt voor de betrokken vrouw: fysische en psychische ongemakken, een maand of meer werkonbekwaam, dikke buik,... Ik zie dus niet in waarom die kleine het recht zou hebben om in de baarmoeder te blijven zitten aangezien de baarmoeder weldegelijk onderdeel is van de vrouw haar lichaam. Dus als zij geen kleine in haar baarmoeder wilt dan zal de kleine het daar moeten aftrappen ofdat em da nu overleeft of niet. Een persoon krijgt ook maar rechten en plichten van bij de geboorte en niet ervoor.
![]() |
![]() |
#1755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het er ook niet mee eens dat de vrouw vrij mag beslissen over het nieuwe leven dat in haar groeit. Het is niet omdat zij het niet wil, dat anderen het niet zouden willen en ik ben sowieso tegen het doden van mensen. Als wij niet willen dat anderen gaan oordelen over ons bestaansrecht, dan moeten wij ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 september 2009 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1756 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nogmaals: embryo =\= mens net zoals appel =\= pit is en eikel=\= eikeboom is. Niemand heeft te oordelen over mijn bestaansrecht aangezien ik niet leef in een ander, tenzij de planeet aarde morgen ontwaakt en zegt dat ze die jeukende vlooien van haar vel wilt hebben. Verder is het bestaansrecht een recht dat gij hebt uitgevonden. Ik denk niet dat er in de grondwet ergens staat:"iedere Belg heeft het recht om te bestaan" en zelfs al moest het erin staan, de wet is enkel van toepassing op personen die geboren zijn. Dus van moord kan ook geen sprake zijn aangezien moord wilt zeggen:"een persoon met voorbedachte rade van het leven beroven."
![]() |
![]() |
#1757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1759 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad niet zij die aan stukken gereten worden tot de dood er op volgt. Citaat:
Citaat:
Een juiste vergelijking zou zijn als die pit en die eikel afgestorven zouden zijn, opengebroken en beginnen kiemen. Citaat:
Maar het opzettelijk doden van medemensen blijft moreel verwerpelijk, zeker gezien wij zelf ook mensen zijn. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1760 | ||||||||
|
![]() Citaat:
laat me raden. Wanneer ik ga vragen naar voorbeelden ga jij afkomen met duikbootbemanningen of astronauten. Vind jij, die zo begaan bent met de norm en het normale en alle afwijkingen ervan, dat representatieve voorbeelden? Citaat:
Maar dat bedoel je niet echt eh kapoentje, ge bedoelt eigenlijk het embryo eh. Wel, ook hier heb je gelijk. Een vrouw kan best zonder embryo leven. Omgekeerd geldt dat natuurlijk niet, een embryo is volledig afhankelijk van een vrouw, en kan absoluut niet zonder haar "leven". Sommigen beschouwen dergelijke samenlevingsvormen als parasitair van aard, maar in mijn opinie is dat slechts deels juist. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het kan ook zijn natuurlijk dat dit de tichste discussie is over dit polariserende onderwerp, waarin voor- en tegenstanders steeds maar weer dezelfde argumenten gebruiken en vooral blind en doof blijven voor de argumenten van de tegenpartij, met als uiteindelijke resultaat nog steeds het status quo. En dat vind ik goed, dat status quo. Ik beschouw vrouwen dan ook niet als onverantwoorde domme kwezels die niet in staat zijn om voor zichzelf uit te maken of ze een zwangerschap al dan niet willen beëindigen binnen de wettelijke regels die de samenleving daarvoor heeft opgesteld. En ik heb nog steeds geen redenen gelezen waarom daarin verandering moet gebracht worden. En bambi-argumenten tellen niet echt als reden zie dat ge geen kramp krijgt in uw wijsvingertje
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||||||
![]() |
![]() |