Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Zeg eens System, wat waren in die periode de meest verkochte auto's in Vlaanderen? De Opel Astra was niet alleen de best verkochte auto in Nederland, maar zelfs in heel Europa. Als je de top 10 van beide landen naast elkaar legt, dan vind je alleen kleine verschillen. Overigens heb ik het boek van Steven de Foer ook gelezen. Ik vond dat hij niet veel van Nederland had begrepen. Maar het is natuurlijk jouw goed recht om hem als gezaghebbende bron aan te halen. Dat soort tactieken zijn we wel van jou gewend hier.
|
Nochtans is de man vertrokken met het idee of het doel na te gaan of de clichés over de Nederlanders nu waar waren of niet. En na x-tijd in Nederland te hebben rondgezworven en te hebben gewoond, moet hij tot het besluit komen dat dit inderdaad in grote mate zo was. Tenminste toch nog in 2002. Nu woon ik kortbij de Nederlandse grens. Dus ik kan het zeker ook wat weten. Ik geef toe dat de dag van vandaag de hele wereld met kleine wagens begint te rijden en binnenkort (hoop ik zeer) met electrische wagens. Maar vroeger reden de Nederlanders steevast met kleine wagens. Dat is gewoon een feit. Net zoals de Nederlanders steevast in kleine huizen wonen. Tenminste, klein in vergelijking met de huizen in België. Ook dat is een feit.