Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2009, 17:44   #81
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U moet niet proberen de aandacht af te leiden door naar een ander onderwerp over te wippen. Het door mij geciteerde Vlaams gezegde geeft goed weer wat ik bedoel. Nederlanders zijn op hun auto's zuiniger en ze hebben gelijk ook. Die keuken komt daar niet bij te pas.
Ik probeer niets af te leiden. Waar het hart van vol is loopt bij u de mond van over. U hebt het eten erbij gesleurd. Niet ik. U doet nu precies alsof de doorsnee-Belg het eten uit zijn mond spaarde omdat hij zich een mooie wagen kocht. Niets is minder waar. Het goede eten zal de Belg niet vlug laten. Noch de Waal, noch de Vlaming.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 17:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:49   #82
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Zegt de meneer die het hier herhaaldelijk over kroketten-uit-de-muur heeft.

u laat ons lachen
Ik heb het zelden, ja misschien zelfs nooit gehad over 'kroketten uit de muur'. U verwart met iemand anders. Ik heb het wel gehad over 'de kroketten van Kwekkeboom'.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 17:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:08   #83
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat u aanhaalt is doodgewoon de bevestiging van hetgeen ik ook eerder reeds schreef. Nu zou ik u een leerzame oefening aanraden: ga eens kijken naar de cijfers van la Belgique en reken maar eens uit hoeveel de schuld is per gemiddelde "Belg". Ik kan het u zo reeds zeggen voor wat betreft de federale schuld op 30.09.2009 is dat 32 509,75 € per persoon. Maar het cijfer ligt natuurlijk hoger. Want, naast die federale schuld is er nog die van het Vlaams Gewest, het Waals Gewest, de Franse Gemeenschap, het Brussels Gewest...
U merkt dat het geen pas heeft om smalend te doen over de Nederlandse openbare financiën, zeker niet vanuit la Belgique.
Ik heb al verschillende keren gezegd dat België met een grote schuld zat en nog steeds zit. En dat is niet om fier op te zijn. Maar het is wel niets nieuws. Dat heb ik dus ook gezegd. Ik heb ook gesteld dat de Nederlanders traag maar zeker in onze richting opschuiven. En dat zien we ook in de realiteit gebeuren: 24.000 € per Nederlander schuld is enorm. Wij die altijd dachten dat Nederland zo goed als schuldenvrij was. Zo werd het ons vaak ook altijd voorgesteld, meestal door de Nederlanders zelf. Nederland was een model voor dit en Nederland was een model voor dat. Een Nederland bovendien dat elk jaar kan bogen op de vele miljarden gasinkomsten. Niets van model dus. Traag maar zeker schuiven de Nederlanders in hun schulden, in hun staatsschuld dus, op naar onze richting.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 18:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:14   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik heb al verschillende keren gezegd dat België met een grote schuld zat en nog steeds zit. En dat is niet om fier op te zijn. Maar het is wel niets nieuws. Dat heb ik dus ook gezegd. Ik heb ook gesteld dat de Nedelanders traag maar zeker in onze richting opschuiven. En dat zien we ook in de realiteit gebeuren: 26.000 € per Nederlander schuld is enorm. Wij die altijd dachten dat Nederland zo goed als schuldenvrij was. .Zo werd het ons vaak ook altijd voorgesteld. Nederland was een model voor dit en voor dat.Een Nederland dat elk jaar kan bogen op de vele miljarden gasinkomsten. Niets van model dus. Traag maar zeker schuiven de Nederlanders in hun schulden op naar onze richting.
Wel kijk eens aan! Dat zal zowaar nog een stimulans vormen voor een vlotte Nederlands-Vlaamse integratie.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:19   #85
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel kijk eens aan! Dat zal zowaar nog een stimulans vormen voor een vlotte Nederlands-Vlaamse integratie.
Als dat het criterium moet zijn voor uw 'grootnederland', vergeet het dan maar zeker.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 18:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:26   #86
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan ben ik toch niet de enige die sprookjes vertelt. Steven de Foer, in zijn boek ‘Onder de Hollanders. Een Vlaming ontdekt Nederland’ schrijft terecht het volgende (het boek dateert uit 2002, dus niet zo heel lang geleden) :

Al tweeëndertig jaar is de Opel Astra, evenals zijn voorganger de Kadett dat was , marktleider op de Nederlandse automarkt. Een saai burgermansauto, voor doorsnee mensen zonder behoefte op te vallen. Wat groter en luxueuzer is, springt eruit. Zelfs de koningin, toch niet een voorbeeld van soberheid, verplaatst zich met een Ford Scorpio. Mercedessen en BMW’s of dure sportwagens zag je tot enkele jaren zelden op Nederlandse wegen.” (blz. 18)

Ik heb zo de indruk dat u weer probeert de waarheid geweld aan te doen, steeds maar te verdoezelen, omdat deze waarheid u niet aanstaat. Maar nu hoort u het eens van een ander. Maar die zal volgens u ook weer 'sprookjes' vertellen zeker? Zou u het nu eens niet kunnen dat u het bent die ons iets probeert wijs te maken, die ons sprookjes wilt vertellen? Ik denk dus van wel.

En dat wij nu met kleinere wagens beginnen te rijden, is niet omdat we zoiets willen, maar omdat we wel moeten, gezien de uit de pan springende prijzen en taksen op benzine, diesel, PK, enz. De Hollanders echter, waren altijd verliefd op kleine wagens. Niet zozeer uit milieu-overwegingen natuurlijk, maar vooral uit zuinigheid en ook door hun natuurlijke voorliefde voor saaiheid.
Zeg eens System, wat waren in die periode de meest verkochte auto's in Vlaanderen? De Opel Astra was niet alleen de best verkochte auto in Nederland, maar zelfs in heel Europa. Als je de top 10 van beide landen naast elkaar legt, dan vind je alleen kleine verschillen. Overigens heb ik het boek van Steven de Foer ook gelezen. Ik vond dat hij niet veel van Nederland had begrepen. Maar het is natuurlijk jouw goed recht om hem als gezaghebbende bron aan te halen. Dat soort tactieken zijn we wel van jou gewend hier.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:33   #87
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zeg eens System, wat waren in die periode de meest verkochte auto's in Vlaanderen? De Opel Astra was niet alleen de best verkochte auto in Nederland, maar zelfs in heel Europa. Als je de top 10 van beide landen naast elkaar legt, dan vind je alleen kleine verschillen. Overigens heb ik het boek van Steven de Foer ook gelezen. Ik vond dat hij niet veel van Nederland had begrepen. Maar het is natuurlijk jouw goed recht om hem als gezaghebbende bron aan te halen. Dat soort tactieken zijn we wel van jou gewend hier.
Nochtans is de man vertrokken met het idee of het doel na te gaan of de clichés over de Nederlanders nu waar waren of niet. En na x-tijd in Nederland te hebben rondgezworven en te hebben gewoond, moet hij tot het besluit komen dat dit inderdaad in grote mate zo was. Tenminste toch nog in 2002. Nu woon ik kortbij de Nederlandse grens. Dus ik kan het zeker ook wat weten. Ik geef toe dat de dag van vandaag de hele wereld met kleine wagens begint te rijden en binnenkort (hoop ik zeer) met electrische wagens. Maar vroeger reden de Nederlanders steevast met kleine wagens. Dat is gewoon een feit. Net zoals de Nederlanders steevast in kleine huizen wonen. Tenminste, klein in vergelijking met de huizen in België. Ook dat is een feit.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 19:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:35   #88
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan ben ik toch niet de enige die sprookjes vertelt. Steven de Foer, in zijn boek ‘Onder de Hollanders. Een Vlaming ontdekt Nederland’ schrijft terecht het volgende (het boek dateert uit 2002, dus niet zo heel lang geleden) :

Al tweeëndertig jaar is de Opel Astra, evenals zijn voorganger de Kadett dat was , marktleider op de Nederlandse automarkt. Een saai burgermansauto, voor doorsnee mensen zonder behoefte op te vallen. Wat groter en luxueuzer is, springt eruit. Zelfs de koningin, toch niet een voorbeeld van soberheid, verplaatst zich met een Ford Scorpio. Mercedessen en BMW’s of dure sportwagens zag je tot enkele jaren zelden op Nederlandse wegen.” (blz. 18)

Ik heb zo de indruk dat u weer probeert de waarheid geweld aan te doen, steeds maar te verdoezelen, omdat deze waarheid u niet aanstaat. Maar nu hoort u het eens van een ander. Maar die zal volgens u ook weer 'sprookjes' vertellen zeker? Zou u het nu eens niet kunnen dat u het bent die ons iets probeert wijs te maken, die ons sprookjes wilt vertellen? Ik denk dus van wel.

En dat wij nu met kleinere wagens beginnen te rijden, is niet omdat we zoiets willen, maar omdat we wel moeten, gezien de uit de pan springende prijzen en taksen op benzine, diesel, PK, enz. De Hollanders echter, waren altijd verliefd op kleine wagens. Niet zozeer uit milieu-overwegingen natuurlijk, maar vooral uit zuinigheid en ook door hun natuurlijke voorliefde voor saaiheid.
Hierna volgen wat cijfers. Altijd interessant even de vergelijking te maken :

Lijst van de meest verkochte wagens in België in 2008 (cijfers Febiac) :

1. Peugeot 207
2. Opel Corsa
3. Citroën C3
4. Renault Clio
5. Volkswagen Polo
6. Peugeot 308
7. Volkswagen Golf
8. Ford Fiësta
9. Opel Astra
10. Mercedes serie C

Lijst van de meest verkochte wagens in Nederland 2008 :

1. Peugeot 207
2. Toyota Aygo
3. Opel Corsa
4. Volkswagen Golf
5. Peugeot 308
6. Peugeot 107
7. Toyota Yaris
8. Opel Astra
9. Volkswagen Polo
10. Suzuki Swift

Naast grote overeenkomsten is er ook nog een andere interessante vaststelling :

2,56 % van de Belgische nieuwkopers koos voor Opel Astra,
1,84 % van de Nederlanders koos voor Opel Astra.

Deze cijfers uit onverdachte bron bewijzen dat de stelling van S. De Foer niet meer klopt. Voor mij is een auto een vervoermiddel dat je van punt A naar punt B brengt, en dit zo economisch als mogelijk. Met mijn Peugeot 308 diesel ben ik zeer tevreden. En indien mijn gebuur zich een BMW of Mercedes kan veroorloven heb ik daar geen enkele moeite mee, zoveel te beter.

Wie hier de waarheid vertelt of sprookjes verzint laat ik in het midden. Ik ben er vrij gerust in.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:37   #89
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hierna volgen wat cijfers. Altijd interessant even de vergelijking te maken :

Lijst van de meest verkochte wagens in België in 2008 (cijfers Febiac) :

1. Peugeot 207
2. Opel Corsa
3. Citroën C3
4. Renault Clio
5. Volkswagen Polo
6. Peugeot 308
7. Volkswagen Golf
8. Ford Fiësta
9. Opel Astra
10. Mercedes serie C

Lijst van de meest verkochte wagens in Nederland 2008 :

1. Peugeot 207
2. Toyota Aygo
3. Opel Corsa
4. Volkswagen Golf
5. Peugeot 308
6. Peugeot 107
7. Toyota Yaris
8. Opel Astra
9. Volkswagen Polo
10. Suzuki Swift

Naast grote overeenkomsten is er ook nog een andere interessante vaststelling :

2,56 % van de Belgische nieuwkopers koos voor Opel Astra,
1,84 % van de Nederlanders koos voor Opel Astra.

Deze cijfers uit onverdachte bron bewijzen dat de stelling van S. De Foer niet meer klopt. Voor mij is een auto een vervoermiddel dat je van punt A naar punt B brengt, en dit zo economisch als mogelijk. Met mijn Peugeot 308 diesel ben ik zeer tevreden. En indien mijn gebuur zich een BMW of Mercedes kan veroorloven heb ik daar geen enkele moeite mee, zoveel te beter.

Wie hier de waarheid vertelt of sprookjes verzint laat ik in het midden. Ik ben er vrij gerust in.
Ja in 2008. Maar daar hadden we het niet over. We hadden het over vroeger, de na-oorlogse jaren tot ongeveer 1990-2000.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 19:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:42   #90
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nochtans is de man vertrokken met het idee of het doel na te gaan of de clichés over de Nederlanders nu waar waren of niet. En na x-tijd in Nederland te hebben rondgezworven en te hebben gewoond, moet hij tot het besluit komen dat dit inderdaad in grote mate zo was. Tenminste toch nog in 2002. Nu woon ik kortbij de Nederlandse grens. Dus ik kan het zeker ook wat weten. Ik geef toe dat de dag van vandaag de hele wereld nu met kleine wagens begint te rijden en binnenkort (hoop ik zeer) met electrische wagens. Maar vroeger reden de Nederlanders steevast met kleine wagens. Dat is gewoon een feit. Net zoals de Nederlanders steevast in kleine huizen wonen. Tenminste, klein in vergelijking met de huizen in België. Ook dat is een feit.
Dit is een ontwijkend antwoord. Het is een feit dat ook in Vlaanderen auto's als de Opel Astra en de Volkswagen Golf gretig werden gekocht. Wat dat betreft is en was er dus weinig verschil tussen Vlaanderen en Nederland. En die kleine huisjes van jou hebben alles te maken met de dure grond. Nederlanders geven niet minder uit aan een huis dan Belgen als percentage van hun inkomen. Je krijgt in Nederland alleen minder huis voor je geld. Vandaar dat veel Nederlanders in Belgie gaan wonen(en alleen daarom).
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:44   #91
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja in 2008. Maar daar hadden we het niet over. We hadden het over vroeger, de na-oorlogse jaren tot ongeveer 1990-2000.
Daar had ik het ook over. En ook toen deed de Opel Astra het zeer goed in Belgie. Steven de Foer verkoopt dus gewoon quatsch.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:02   #92
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In Nederland zijn veel (niet alle) dingen saai. De huizenbouw is vaak uniform, ze rijden daar al sinds lange tijd met bijna allemaal dezelfde wagens, het eten is er saai en hun bier nog saaier, de Nederlandse mode (voor zover ze dat al hebben) is nietszeggend, de laatste 50 jaar was de politiek saai en gelijklopend tussen de partijen (nu met Fortuin en Wilders was en is dat effe anders, maar dat is maar schijn, want Wilders is in feite ook maar een saaie piet), kortom, alles wordt in Nederland zoveel mogelijk genivelleerd. Naar beneden dan. Voor individualisme is er maar weinig plaats. Nederland voegt zich eigenlijk wat naar het Scandinavisch model. Alles wordt geregeld door de overheid, bureaucratische geneuzel tot en met. En per slot van rekening haalt het allemaal niet veel uit, want Nederland zit ook met een gat in zijn begroting van meer dan 260 miljard €. En dan hebben ze nog aardgas...
Is dat de periode die je vermeldt? Ik denk het niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:15   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Is dat de periode die je vermeldt? Ik denk het niet.
Tja, sommige mensen hebben blijkbaar problemen met het gebruik van de gepaste tijden voor de werkwoorden. Net zoals ze ook niet wijs geraken uit het verschil tussen budgettekort en staatsschuld.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:02   #94
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Is dat de periode die je vermeldt? Ik denk het niet.
U weet over welke periode ik het heb. Ik heb het expliciet vermeld. Trouwens Steven De Foer zegt het met evenveel woorden. Hij zegt dat tot over kort (dus 2002) men heel weinig BMW 's, Mercedessen en dergelijke zag in Nederland. En dat het verschijnen van zulke wagens op de Nederlandse wegen een vrij recent feit was. Bij ons kon men u toen in België als het ware doodslaan met Mercedessen, BMW's en dergelijke soort wagens. Niet dat iedereen nu zo' wagen had, maar het gemiddelde van luxewagens lag relatief altijd zeer hoog in België, en uitermate laag in Nederland. Waarom probeert u nu de dingen altijd te verdraaien. Zeg dan eenvoudig: ' ja, dat was misschien zo, maar dat is nu toch veel minder'. Dat is een correct antwoord in plaats van de hele tijd te spartelen om toch maar uw gelijk te willen halen.

Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 21:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 22:05   #95
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U weet over welke periode ik het heb. Ik heb het expliciet vermeld. Trouwens Steven De Foer zegt het met evenveel woorden. Hij zegt dat tot over kort (dus 2002) men heel weinig BMW 's, Mercedessen en dergelijke zag in Nederland. En dat het verschijnen van zulke wagens op de Nederlandse wegen een vrij recent feit was. Bij ons kon men u toen in België als het ware doodslaan met Mercedessen, BMW's en dergelijke soort wagens. Niet dat iedereen nu zo' wagen had, maar het gemiddelde van luxewagens lag relatief altijd zeer hoog in België, en uitermate laag in Nederland. Waarom probeert u nu de dingen altijd te verdraaien. Zeg dan eenvoudig: ' ja, dat was misschien zo, maar dat is nu toch veel minder'. Dat is een correct antwoord in plaats van de hele tijd te spartelen om toch maar uw gelijk te willen halen.
Auto’s, begrotingstekorten, koffie, thee, eten, en ga zo maar door : System weet u perfect uit te leggen hoe dat in Nederland precies zit.

Hij weet het allemaal vele malen beter dan de Nederlanders zelve, en wee degenen die ook eens hun mond durven roeren : er wordt geen tegenspraak geduld.

Méér nog : hij geeft zelfs letterlijk aan wat er op zijn onzin mag geantwoord worden.

Wat System hier ongegeneerd als zogenaamde Limburger onophoudelijk aan vervelende betweterigheid meent te moeten spuien, is zowat de slechtste reclame die Limburg voor zichzelf kon bedenken.

Ik heb oprecht medelijden met het nachtegaaltje. Met dergelijk mens in de buurt, zingt het overduidelijk van pure ellende.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 22:57   #96
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Méér nog : hij geeft zelfs letterlijk aan wat er op zijn onzin mag geantwoord worden.
Daar ben ik maar wat blij om, want ik weet echt niet meer wat ik nog anders kan antwoorden. Met dien verstande dat een antwoord poogt iets over te brengen op een gesprekspartner.

bij deze dus:

ja, dat was misschien zo, maar dat is nu toch veel minder
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 23:45   #97
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dit is een ontwijkend antwoord. Het is een feit dat ook in Vlaanderen auto's als de Opel Astra en de Volkswagen Golf gretig werden gekocht. Wat dat betreft is en was er dus weinig verschil tussen Vlaanderen en Nederland. En die kleine huisjes van jou hebben alles te maken met de dure grond. Nederlanders geven niet minder uit aan een huis dan Belgen als percentage van hun inkomen. Je krijgt in Nederland alleen minder huis voor je geld. Vandaar dat veel Nederlanders in Belgie gaan wonen(en alleen daarom).
Ach laat systemmeke gewoon raaskallen,eens een betweter ,altijd een betweter....

Ik rij van in 1974 met de wagen,en dan kwam je in die tijd vooral opel kadetjes,VW kevertjes,Simca 1000,Fiat 500 ,fiat 127 ,dafkes,tweepeekaatjes,
Dyannekes, mini's en wat weet ik nog véél meer van het zooi kleine wagens tegen die hier rondreden....

Mercedessen waren een dikke minderheid,en BMW's moesten nog aan hun opmars beginnen
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 23:58   #98
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Daar ben ik maar wat blij om, want ik weet echt niet meer wat ik nog anders kan antwoorden. Met dien verstande dat een antwoord poogt iets over te brengen op een gesprekspartner.

bij deze dus:

ja, dat was misschien zo, maar dat is nu toch veel minder
Goed zo, Hollander. Dat is precies wat hij wou lezen.

Dat is ook de enig goede methode om zijn geraaskal te stoppen : al heeft hij nooit gelijk, geef hem steeds gelijk. Voor u en ons allen maakt het niet uit, maar voor hem is dat van levensbelang.

Dat u om humanitaire redenen zo meegaand wil zijn, siert u.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 02:34   #99
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Goed zo, Hollander. Dat is precies wat hij wou lezen.

Dat is ook de enig goede methode om zijn geraaskal te stoppen : al heeft hij nooit gelijk, geef hem steeds gelijk. Voor u en ons allen maakt het niet uit, maar voor hem is dat van levensbelang.

Dat u om humanitaire redenen zo meegaand wil zijn, siert u.

Ach ,we willen hem ook wel euthanaseren mijn beste,om diezelfde humanitaire redenen....

Laat het maar een daad van barmhartigheid zijn tegenover de rest van de gemeenschap....

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 november 2009 om 02:34.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 12:43   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde
Auto’s, begrotingstekorten, koffie, thee, eten, en ga zo maar door : System weet u perfect uit te leggen hoe dat in Nederland precies zit.

Hij weet het allemaal vele malen beter dan de Nederlanders zelve, en wee degenen die ook eens hun mond durven roeren : er wordt geen tegenspraak geduld.

Méér nog : hij geeft zelfs letterlijk aan wat er op zijn onzin mag geantwoord worden.

Wat System hier ongegeneerd als zogenaamde Limburger onophoudelijk aan vervelende betweterigheid meent te moeten spuien, is zowat de slechtste reclame die Limburg voor zichzelf kon bedenken.

Ik heb oprecht medelijden met het nachtegaaltje. Met dergelijk mens in de buurt, zingt het overduidelijk van pure ellende.
Een grote waarheid. En grote waarheden mogen dikwijls herhaald worden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be