Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Nog niet zo lang geleden insinueerde je net dat verdere soortvorming bij mensachtigen te traag verliep... als ik me niet vergis
Ik heb je er nog achter gevraagd maar zoals steeds niet echt een antwoord verkregen.
|
Sorry, dat heb je niet begrepen of niet willen begrijpen.
Citaat:
Btw hoe kom je erbij dat het sneller zou verlopen ?
Je zei zelf dat er bizar weinig soorten gevormd werden vergeleken met wat men denkt te kunnen inschatten wat er allemaal geweest is en nu nog is.
Bovendien had je net een bewaar dat het gigantisch lang heeft geduurd tot de vorming van de eerste cel.
Ge moet natuurlijk wel weten wat ge wilt...
|
Als de evolutie-hypothese waar is, zou ik verwachten dat diersoorten die zich sneller voortplanten ook sneller nieuwe soorten kunnen voortbrengen, gewoon omdat de natuur dan vaker een selectie kan maken van de goede exemplaren. Alleen kan ik dat niet echt in overeenstemming brengen met wat ik erover lees. Ik zie dat het 3 miljard jaren geduurd heeft om tot een eerste meercellige te komen, ik lees over evolutionaire explosies, over versnelde evolutie van gewervelden. En dus trek ik het stukje dat begint met "als ..." maar in twijfel. Tot iemand mij daar een bevredigende verklaring over kan geven. Vermoedelijk krijg je daar een Nobelprijs voor, dus hou je niet in.
Citaat:
En hoe denkt ge 'snel' en 'traag' te gaan beoordelen ?
Aan de hand van het aantal gevormde soorten of aan de hand van de grote van verandering ?
|
In de eerste plaats zou ik eigenlijk verwachten dat de evolutie-biologie een antwoord zou weten op de vraag wat 'snel' en 'traag' nu eigenlijk is.
Maar volgens de evolutie-hypothese ontstaat een soort door een opeenstapeling van miljoenen kleine stapjes waarvan je kan verwachten dat ze qua grootte van hun extern effect mekaar uitmiddelen. En als dat zo is, dan is het aantal nieuwe soorten dat per tijdseenheid kan worden geïdentificeerd een goede maat voor snelheid. Maar nog eens, ik zeg dus wel 'als dat zo is', anders ga je mij weer verkeerd verstaan.