Discussie: Monarchist of niet?
Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2004, 10:21   #7
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Met andere woorden geen Vlaamse onafhankelijkheid, waaruit dus weeral blijkt dat de CD&V, een ruggegraatloze mossel noch vis partij is. Op Vlaams gebied melken over Vlaams, Vlaanderen, eigen beleid, autonomie,...... op federaal niveau, njet. Hopelijk lezen alle NVA kartelisten dat de Vlaamse zaak jullie geen barst kan schelen, de vetpotten lonken, Di Rupo roept en de CD&V springt. Het Vlaams Kartel kan men beter omdopen in het Verraad Kartel.
13 juni 2004: 10 om te zien!
Vlaamse onafhankelijkheid is slechts één optie, en het is niet noodzakelijk de beste. Persoonlijk ben ik ook voor een onafhankelijke vlaamse staat gewonnen, waarbij Brussel integraal deel uitmaakt van die staat.

Maar de staatsvorm is slechts een structuur, een kader, de "carosserie". Ik hecht veel meer belang aan de inhoud.

Een vlaamse staat moet open en verdraagzaam zijn voor alle culturen en bevolkingsgroepen, een deel van zijn welvaart afstaan aan minderbedeelde landen, een voortrekkersrol spelen in het Europa der volkeren.

Zonder verdraagzaamheid, moet een vlaamse staat niet voor mij.

(PS: ik behoor tot geen enkele partij en heb ook niet de intentie dit te worden, kwestie van mogelijke misverstanden uit te sluiten).
Jasper is offline