Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De VS is een verantwoordelijke kernmogendheid en kan niet gelijkgesteld worden met Iran.
De Iraanse President heeft reeds herhaaldelijk opgeroepen tot de vernietiging van Israel en dat is ook het officiële standpunt van Iran.
Ik beweer helemaal niet dat Iran een kernwapen gaat inzetten tegen Israel. Wel dat door het bezit van kernwapens Iran avontuurlijker kan worden in wat het Hizbollah als wapens laat gebruiken tegen Israel. Indien zoiets tot onaanvaardbare verliezen voor Israel leidt zal Israel uiteraard naar de noodrem grijpen. Het is beter dergelijke risico's niet te nemen.
Vergeet ook niet dat het voor de arabische landen (vooral Saoedi-arabië) ook een onaanvaardbaar risico is dat Iran een kernwapen zou bezitten.
|
VS heeft de eerste kernbom ooit gegooid, geen idee waarom je ze verantwoordelijk acht als kernmogendheid. Laat staan als verantwoordelijk in andere oorlogen. Irak was compleet illegaal.
En ik vermoed dat je vreemd nieuws bekijkt, ik heb de Iraanse pres dat nog niet weten zeggen