Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2010, 15:30   #460
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Roken op café is altijd al een hekel punt geweest. Zelf ben ik een groot voorstander van het verbod.

Ik ben zwaar astmatisch, zoals vele mensen in deze ongezonde tijden, en een rokerig café is hééél negatief voor mijn gezondheid. In de afgelopen maanden zit ik 4 dagen per week op café (hogeschool weet je wel) en is mijn longinhoud van 80% naar een schamele 74% gezakt.

Goed, de uitleg die zal komen is: 'Maar ga dan niet op café hé, achterlijke mutten'. Fuck you, ik heb ook recht om een pint te gaan drinken met mijn kameraden en ik vind het fijn om in mijn gezellige,bruine, volkse stamkroeg te gaan zitten.

Ten tweede: voor jullie eigen gezondheid is het het beste dat jullie nu eindelijk eens massaal ophouden met roken. Ik wil jullie niks opdringen, maar roken is zo ongezond dat ik niet begrijp dat jullie niet zelf stoppen en/of professionele begeleiding zoeken. Kom nu niet af met dat gezever van 'maar ge moet toch aan iets sterven'. Doe mij dan een lol en spring van een brug. De mensen die dat zeggen hebben doorgaans nog nooit iemand aan longkanker zien lijden en sterven.

Ten derde wil ik nog een aankomend argument weerleggen. Ik weet dat alcohol ook ongezond is en dat ik dat niet wil verbieden. Maar ik dwing mijn medecafégangers niet om alcohol te drinken. Maar jullie dwingen mij wel om passief mee te roken, met ernstige gevolgen voor MIJN gezondheid.

Tel slotte, het is al oeverloos bewezen (in andere landen) dat mits een goed beleid een gezond café niet failliet gaat van een algemeen rookverbod.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden