Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2010, 17:16   #3532
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt er niets van begrepen. "Droogkuis" is helemaal niet droog. Er wordt gebruik gemaakt van vloeibare chemicaliën. "Nat" is niet exclusief gelieerd aan water. Ik verwijs naar de door jou zo geliefde Van Dale. Bij "nat" staan verschillende betekenissen o.m.: 5. vochtig door andere vloeistoffen dan water. En je zult met mij toch akkoord gaan, nietwaar system, dat Van Dale een uitstekende referentie is.
Waarom moet ik toch altijd alles herhalen bij u?

U bent dur de comprenure. Met 'droog'kuis heeft de term 'droog' de betekenis van 'zonder water'. Wel met chemicaliën. Wanneer u een vlek op uw kleren verwijdert met benzine bijvoorbeeld, dan 'kuist' u ook droog. Echt 'nat' in gebruikelijke betekenis is benzine ook niet en de chemicaliën vervluchtigen ook zeer snel. Enfin, informeer u maar eens goed, want het is nodig zo te zien.

Dus het reinigingsproces de dag van vandaag heeft niets te maken meer met 'stoom'. De term 'stomerij' komt rechtsteeks uit de 19de eeuw en vermoedelijk nog vroeger.

Dus nogmaals: afschaffen de term 'stomerij'! Volledig voorbijgestreefd. Anachronistisch tot en met.

Alleen mensen zoals u willen dat niet inzien. En dat komt omdat u niet streeft naar de waarheid maar permanent aast op (politico-ideologische-groot-nederlandse, kortom in één woord:Hollandse) gelijkhebberij. En daarom valt u dus regelmatig door de mand omdat u niet gelijk kunt hebben wanneer de realiteit iets anders zegt.

Laatst gewijzigd door system : 13 januari 2010 om 17:27.
system is offline   Met citaat antwoorden