Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2010, 13:26   #4208
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard Fransen, Nederlanders, Belgen enz.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En de Belgen rennen dan weer vaak achter de Fransen aan. Zo heeft iedereen zijn sympathieën. Met dat verschil dat Amerika ons nog nooit kwaad heeft gedaan, terwijl de Fransen de grootste vijand zijn die de Nederlanden ooit hebben gekend.
Als zich hier nu ook nog een Fransman in de scheldpartij mengt, zullen we moeten erkennen dat de arme man er ook niet aan kan doen. Fransen zijn net als Nederlanders vaak recht voor de raap, dus, als ik het hier allemaal goed begrijp, noorderlingen.

Wat die directe communicatie betreft: ze is niet altijd de eerlijkste communicatie. Soms is het eerlijker, iets niet te zeggen, bij voorbeeld als het verkeerd dreigt te worden begrepen. Wie echt eerlijk wil zijn, moet zich direct en indirect kunnen uiten. De discussie of Vlaanderen bij Wallonië, bij Nederland of bij alles of niets hoort, zou eigenlijk toch over iets anders mogen gaan dan de vraag, wie we aardig vinden of wie de beste communicatiestijl hanteert.

Dat Henri1 van Walen houdt, kan ik best begrijpen. De Belgen zijn misschien nergens zo hartelijk en joviaal als in Luik. Ik hou ook wel van Walen. Maar ik heb in alle mogelijke situaties Nederlanders (als kampeerder, op de werkvloer, in vrijwilligerswerk...) leren kennen, en dat waren fijne mensen - maar ook niet allemaal. Waarom moet het steeds weer het ene of het andere zijn? En zoals ik hier al heb betoogd, is de vraag of Vlaanderen aan Nederland wordt gehecht, nog lang niet aan de orde in de echte politiek.

Amerikanen heb ik als hartelijke en beleefde mensen leren kennen, maar om nu te zeggen dat "ze" ons nog geen haar hebben gekrenkt... Ja, de gewone Amerikaan begrijpt er natuurlijk ook niets van, wordt ook maar misleid en misbruikt, maar zijn regering is wel de speelbal van een bijzonder criminele bende (de FED in de eerste plaats), die de hele wereld via het rentemechanisme en de dollarhegemonie heeft uitgezogen. Al is de ECB goed bezig, de schurkenrol over te nemen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 januari 2010 om 13:38.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden