![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4202 |
Minister-President
|
![]() Hier ben ik het helemaal mee eens. Zelf ben ik ook een zuiderling. Maar ik heb liever de Hollandse botte eerlijkheid dan de achterbaksheid en valse bescheidenheid van de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4207 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat die directe communicatie betreft: ze is niet altijd de eerlijkste communicatie. Soms is het eerlijker, iets niet te zeggen, bij voorbeeld als het verkeerd dreigt te worden begrepen. Wie echt eerlijk wil zijn, moet zich direct en indirect kunnen uiten. De discussie of Vlaanderen bij Wallonië, bij Nederland of bij alles of niets hoort, zou eigenlijk toch over iets anders mogen gaan dan de vraag, wie we aardig vinden of wie de beste communicatiestijl hanteert. Dat Henri1 van Walen houdt, kan ik best begrijpen. De Belgen zijn misschien nergens zo hartelijk en joviaal als in Luik. Ik hou ook wel van Walen. Maar ik heb in alle mogelijke situaties Nederlanders (als kampeerder, op de werkvloer, in vrijwilligerswerk...) leren kennen, en dat waren fijne mensen - maar ook niet allemaal. Waarom moet het steeds weer het ene of het andere zijn? En zoals ik hier al heb betoogd, is de vraag of Vlaanderen aan Nederland wordt gehecht, nog lang niet aan de orde in de echte politiek. Amerikanen heb ik als hartelijke en beleefde mensen leren kennen, maar om nu te zeggen dat "ze" ons nog geen haar hebben gekrenkt... Ja, de gewone Amerikaan begrijpt er natuurlijk ook niets van, wordt ook maar misleid en misbruikt, maar zijn regering is wel de speelbal van een bijzonder criminele bende (de FED in de eerste plaats), die de hele wereld via het rentemechanisme en de dollarhegemonie heeft uitgezogen. Al is de ECB goed bezig, de schurkenrol over te nemen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 januari 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4209 |
Banneling
|
![]() U verlegt weer de discussie. Maar goed, ik wil daar wel op ingaan. Wij lopen achter niemand aan. Wat u beweert is weer eens sloganeske taal. Wat wel overeenstemt met de waarheid, is dat Frankrijk onze tweede grootste handelspartner is. Wij Belgen, spelen ook volledig de Europese kaart(en maken als dusdanig deel uit van het 'oude' Europa) en op dit vlak komen wij inderdaad vaak overeen met Frankrijk. Dat is juist. Maar niet alleen met Frankrijk. Ook met Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4210 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo gaat dat toch niet helemaal. Zoals Spinoza al elders op dit forum heeft aangegeven, hebben de Vlamingen vrijwillig voor de Nederlandse standaardtaal gekozen. Dat houdt ook de zaken in die er al in de taal vaststonden. Je verwacht toch niet dat deze standaard uit elkaar wordt gehaald en anders in elkaar wordt gezet om sommige Vlamingen te plezieren? Wel kunnen mensen uit het zuiden van het Nederlandse taalgebied invloed uitoefenen op de verdere ontwikkeling van de gemeenschappelijke taal door een afbraak van de politiek gemotiveerde grenzen tussen de mediaruimten van beide delen van het taalgebied en door een massale aanwezigheid in de gemeenschappelijke mediaruimte.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 17 januari 2010 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft men natuurlijk niet vergeten dat de Nederlandse bevolking de Europese grondwet heeft weggestemd. Maar volgens mij is dat maar een klein obstakel geweest in de hindernissen die Balkenende naast het voorzitterschap deden grijpen. Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4215 |
Schepen
|
![]() Ik ben blij voor europa dat Balkenende geen president is geworden. Dat zou zelfs van de meest fervente eurofiel een scepticus hebben gemaakt.
![]() |
#4216 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, je staaft hier direct mijn punt. Zulke 'directe/onbeschofte' reacties op een vrij beleefde mening van een Belg sturen de discussie direct de verkeerde richting uit. Niet alleen Belgen hebben lange tenen, maar ook Nederlanders. Dit maakt dialoog en samenwerking al vrij moeilijk, maar toont aan dat samenleven onmogelijk is.
![]() |
![]() |
#4217 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4218 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4219 |
Banneling
|
![]() Tja en dan kan men daaraan toevoegen: een zogenaamde fervente eurofiel en minstens even fervente amerikanofiel in één persoon, is dat wel altijd te verzoenen? Ik vrees van niet.
Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |