Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2010, 19:26   #689
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
1) Op zich doe ik lieevr geen algemene afspraken, vel zal afhangen van situatie tot situatie. Ik denk niet dat een globaal hoofddoekverbod zinnig zou zijn, althans niet op dit moment. Het lijkt me wel zinnig in publieke functies. Hoe het voordelig kan zijn? Het toont aan dat de macht van bepaalden niet alomvattend is. Zoals ik al aanhaalde moeten we natuurlijk zorgen dat de vrouw dan thuis niet wordt opgesltoen om het zo te stellen. Ik blijf wel bij mijn stelling dat het niet het hoofddoekverbod is dat hen zou verhinderen te werken, indirect wel maar dan laat men het effect van de patriarchie te veel uit het schietveld.

2) Ik ben 20 jaar oud dus ik kan moeilijk oordelen.

5) Met educatie, door te zorgen dat moslima's keuze hebben, door gedwongen huwelijken aan te pakken, door de groepsdruk aan te pakken. Ik besef dat dat allemaal wel makkelijker gezegd dan gedaan is natuurlijk maar strengere voorwaarden voor importhuwelijken en een beter spreidingsplan voor migranten zou al helpen.

6) Toch wel want je geeft zelf toe dat een plicht tot onderwijs zinnig is.
Nee, wat er moet gebeuren is eenvoudig, mannen leren dat vrouwen hier ongeacht levensovertuiging rechten hebben die bij wet zijn vastgelegd.
1. Het recht om toegang te hebben tot de arbeidsmarkt. Ontneem mannen die dit recht niet erkennen hun verblijfsvergunning of Belgische identiteit.
2.Het recht op toegang tot openbare ruimtes. Mannen die hun vrouw opsluiten, verbieden het huis te verlaten en geloof me maar, die zijn er, moet je gevangenisstraf geven en eveneens de Belgische identiteit afnemen.
3. Vrije partnerkeuze.
4. Het recht op een seksueel bestaan conform de wettelijke bepalingen.
5. Recht op onderwijs.
6. Het recht om ongehuwd te blijven, alleen te wonen, of met iemand van hetzelfde geslacht een relatie te hebben.
7. Het recht gevrijwaard te zijn van agressie en geweld, ook binnen het huwelijk en woning.
8. Het recht op evenwaardigheid als ouder en echtgenote.
9. Het recht je levensovertuiging te verlaten.
10.De plicht de Belgische wetgeving inzake positie van vrouwen te respecteren, en indien niet kun je terugkeren met je dubbele nationaliteit! Geef vrouwen die macht en al die heren piepen een pak minder!
Koppel de naleving aan het verblijfsrecht!
alice is offline   Met citaat antwoorden