Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ja; er zijn wel meer mensen die last hebben van vooroordelen.
|
Die worden dan ook in de hand gewerkt door niet duidelijk te zijn, door onvoldoende communicatieve vaardigheden, bewust of onbewust. Wie altijd maar vaag zijn gedachten en meningen onder woorden brengt, rond de pot draait en zelden tot de kern van de zaak komt, zorgt er zelf voor dat mensen de benodigde informatie uit wat wél gezegd wordt trachten te destilleren. En dan kan er een verkeerde indruk ontstaan ja. Dat ligt minstens net zoveel aan de zender dan aan de recipiënt.
Citaat:
Toch bedankt; van mij zou hij het toch niet willen geloven.
|
Toch wel, denk ik. Ik ben hem dan wel niet, maar ik nam het immers ook aan.
Citaat:
|
Ik herinnerde me niet meer precies hoe de vork aan de steel zat en daarom schreef ik ook 'allochtoon/moslim' en niet 'allochtoon=moslim'.
Citaat:
In diezelfde post heb ik je ook verteld wat mijn achtergrond is. Al vergeten?
|
Nogmaals, dat is een discussie van ruim acht maanden geleden. U kunt niet verwachten dat ik me nog letterlijk herinner wat u daar allemaal schreef. Zo belangrijk bent u nu ook weer niet voor mij.
En wat betreft uw achtergrond betreft, heb ik u daar toentertijd al een antwoord gegeven.
Citaat:
Ik vind het wel tof dat je zomaar toegeeft dat je weet dat er ook toffe moslims bestaan.
|
Waarom zouden die niet bestaan? Ik heb zelfs een hele toffe moslimfamilie (Turken) bij mij in de straat wonen. Nu ja, moslim zou ik ze eigenlijk niet meer willen noemen. Geen hoofddoeken of andere vodden, jaren geleden dat ze nog in de moskee geweest zijn, met kerstmis een kerstboom in huis, geen schotel aan de gevel om de tv van het heimweeland te kunnen ontvangen. Vrouwlief gaat gewoon uit werken en geeft manlief er flink van langs als zijn patriarchale kantjes ondanks alles toch weer de kop op steken, enz. En ze hebben een pesthekel aan hun onaangepaste moslimburen en soortgenoten.
Hoe dan ook, toffe moslims bestaan, maar dat is zoals gezegd niet dankzij, maar vooral ondanks de islam.
Citaat:
Verder heb ik nog nooit de Islam verdedigd.
|
U heeft misschien niet de gehele islam an sich verdedigd, maar u heeft wel de door zeer velen als ongewenst ervaren uitwassen van de islam met verve verdedigd. Wellicht zonder het zelf in de gaten te hebben.