Los bericht bekijken
Oud 13 april 2010, 13:05   #170
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En het is best mogelijk dat er iets uit de bus gaat komen , dat Vlaams separatisme voorgoed de pas zal afsnijden: een kluwen van regelingen , waarbij het uti possidetis principe onmogelijk of zeer moeilijk toepasbaar zal zijn.
Het zal éérder andersom zijn mijn beste...
Hoe ingewikkelder ze de héle kwestie maken ten voordele van de francofonen,des te meer Vlamingen naar het uiterst rechts kamp gaan overhellen....

Citaat:
Maw , mogelijk verlies van grondgebied , zodanig onaanvaardbaar dat Vlamingen zich bij het Belgische feit zullen blijven neerleggen.
Nu onderschat U de Vlaming toch wél,ik vrees eerder dat zij er een héél andere reactie op zullen nahouden....
En dit ten koste van de traditionele partijen die het ancien belgique toegenegen zijn....
Ik denk eerder aan het in opstand komen tegen de gang van zaken ,dan zich erbij neer te leggen...

Citaat:
Bij de staatshervorming in 1988 werden de faciliteiten gebetonneerd, hetgeen betekent dat vanaf toen de instemming van Frankofonia nodig is om ze af te schaffen. Voordien konden ze , zoals bhv nu , met een eenvoudige 'Belgische' (en dus ook Vlaamse) meerderheid worden afgeschaft.
Dat hebben we dus te danken aan al die politici die nu tot de ouwe krokodillenklasse behoren,toegewijde regimeslaafjes van de brusselse bourgeoisie van het belgique �* papa....

Zware toegevingen destijds in ruil voor uiterst beperkte staatshervormingen door de jaren heen leiden nu juist nét naar een moment waarop het besturen van een land totaal onmogelijk wordt..
Zoals nu dus...

Dit blijft de Vlaming niet pikken mijn beste,zeker weten...

De Vlaamse separatistische trein zal eerder vol onder stoom komen dan dreigen stil te vallen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 april 2010 om 13:05.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden