Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ik heb mezelf niet goed uitgedrukt (een populaire uitdrukking op het forum), ik bedoelde met de af te schaffen erfdienstbaarheid de kieskring BHV. Aan de faciliteiten wil ik niet raken, integendeel.
Erfdienstbaarheden kunnen wel worden afgeschaft, als ze niet meer worden gebruikt, of niet meer nodig zijn. Of bij onteigeningen voor het algemeen nut. Een erfdienstbaarheid is het meest courante bij ingesloten percelen. Als nu het perceel niet meer is ingesloten, bijvoorbeeld door een nieuwe toegangsweg, vervalt soms de erfdienstbaarheid.
|
Nu begrijp ik je ook beter.
Wel, bij de laatste grondwetswijziging is men akkoord gegaan met een herverkaveling.
Enige tijd later is er een meningsverschil ontstaan over de interpretasie van een bepaalde 'erfdienstbaarheid'.
Wel, het Arbittershof, (nu van naam veranderd), paritair samengesteld, dik betaald, hoogste administratief rechtsorgaan, heeft een arrest geveld hoe moet omgegaan worden met het globaal kontrakt (de grondwet) en met de laatste kontraktwijziging (de laatste grondwetswijziging).
In boerentaal gezegd: de frankofwieten willen nu een tweede keer betaald worden voor het afschaffen van die nefaste erfdienstbaarheid. De eerste keer werd betaald bij de afspraken van de grondwetswijziging zelf.
Nu proberen zij dus om ons een tweede maal te doen betalen.
Daarbij, het is allemaal maar gezever in de marge.
We zijn zo'n slecht huishouden, dat er maar één ding op zit: de scheiding. Liefst in onderling overleg.