![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep en dat is het probleem dat sommigen hier absoluut weigeren te beseffen. of vinden dat dit nu eenmaal de sociologische realiteit is en dat het dan maar spijtig is dat het Nederlands verdwijnt in Vlaanderen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feitelijk bestaat er volgens mij 'institutioneel' geredeneerd naar gemeenten toe, geen enkele vorm van 'erfdienstbaarheid' Het enige probleem die ik zie, is hoe financieer je inderdaad franse scholen, franse bibliotheken om feitelijk maar 2 echte problemen te noemen. EN inderdaad onder wiens bevoegdheid vallen ze ? De logica zegt dat de walen in principe de boeken en programma/knowhow/leerkrachten moeten ehbben om dit uit te voeren , en anderzijds gezien ze geen inkomsten hebben uit die gemeenten, is het nogal wiedes dat je die financiering compenseert... En inderdaad je eindigt met franse les te geven op vlaams grondgebied, en volgens mij is er niets mis mee, er bestaan ook engelse scholen bvb |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de nederlanders maker er echt een potje van,
voor hen is West Vl een deel van Wallonie ingekleurd... http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ereninWallonie |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() ^2
vooral niet van gedacht veranderen filossoofke Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 april 2010 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds heeft men uitgelegd aan de Vlamingen, dat de fasiliteiten een tijdelijke overgangsmaatregel was; tijdelijk en overgangs op individueel vlak: het was bedoeld om de individuele Franstalgie een tijd (meerdere jaren) gelegenheid te geven om langzaamaan zijn gemeente, zijn bestuurders, zijn taal, zijn buren ... te leren begrijpen, en zich zachtjes aan te integreren. tijdelijk en overgangs op kollektief vlak: aangezien de taalgrens definitief vastgelegd was - zo was de afspraak - gingen de fasiliteiten op een zeker ogenblik vanzelf uitdoven ... Erfdienstbaarheden daarentegen, zijn wel degelijk niet tijdelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Ik heb mezelf niet goed uitgedrukt (een populaire uitdrukking op het forum), ik bedoelde met de af te schaffen erfdienstbaarheid de kieskring BHV. Aan de faciliteiten wil ik niet raken, integendeel.
Erfdienstbaarheden kunnen wel worden afgeschaft, als ze niet meer worden gebruikt, of niet meer nodig zijn. Of bij onteigeningen voor het algemeen nut. Een erfdienstbaarheid is het meest courante bij ingesloten percelen. Als nu het perceel niet meer is ingesloten, bijvoorbeeld door een nieuwe toegangsweg, vervalt soms de erfdienstbaarheid.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, bij de laatste grondwetswijziging is men akkoord gegaan met een herverkaveling. Enige tijd later is er een meningsverschil ontstaan over de interpretasie van een bepaalde 'erfdienstbaarheid'. Wel, het Arbittershof, (nu van naam veranderd), paritair samengesteld, dik betaald, hoogste administratief rechtsorgaan, heeft een arrest geveld hoe moet omgegaan worden met het globaal kontrakt (de grondwet) en met de laatste kontraktwijziging (de laatste grondwetswijziging). In boerentaal gezegd: de frankofwieten willen nu een tweede keer betaald worden voor het afschaffen van die nefaste erfdienstbaarheid. De eerste keer werd betaald bij de afspraken van de grondwetswijziging zelf. Nu proberen zij dus om ons een tweede maal te doen betalen. Daarbij, het is allemaal maar gezever in de marge. We zijn zo'n slecht huishouden, dat er maar één ding op zit: de scheiding. Liefst in onderling overleg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() In de laatste grondwetswijziging is de splitsing van BHV er terug uitgelicht, remember? Omdat Verhofstadt er onvoldoende meerderheid voor vond. De herverkaveling was dus ongelijk, en dát vond het Arbitragehof, nu Grondwettelijk Hof, dus ongrondwettelijk. De toenmalige regering heeft een onvolmaakt akkoord gesloten, maar zich er niets van aangetrokken dat dat een paar jaar later de bom terug op scherp zou zetten door het Grondwettelijk Hof.
Dus, tot spijt van wie 't benijdt, maar de teller staat inderdaad terug op nul.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tegenpartij wil alle voordelen behouden en daarnaast nog eens een alimentatie die hoger ligt dan het inkomen van Vlaanderen en volledig schulden vrij zijn na de scheiding. Daarnaast wil de tegenpartij na de scheiding nog steeds zeggenschap hebben in het huishouden van Vlaanderen en er kunnen komen bepalen wat wel en wat niet mag. En de advocaat van Vlaanderen is lange tijd de minnaar van de Franstalige Brusselse politici geweest ( Verhofstadt en zijn klik; VLD- SP.A/Spirit- Groen! ), waardoor Vlaanderen dik in de problemen zit en een aantal zaken reeds aan zijn been heeft voor de scheiding uitgesproken is. Deze advocaat heeft zelfs een groot deel van de inboedel reeds verkocht aan de nieuwe vriend van de tegenpartij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen kunnen dan voor Waalse politici stemmen en vice-versa. Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 april 2010 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
btw de volgende keer dat je mij een zwart makende e-mail vol leugens stuurt, ga ik naar de politie wegens laster en eerroof + melding hier op het forum aan de admins. u weze gewaarschuwd Henri1! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() kent u wel iets van de standpunten van de Franstalige partijen?
ik denk het niet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 april 2010 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
win-situatie voor de Franstalige partijen. verlies voor Vlaanderen. ken je wel iets van de standpunten van de Franstalige partijen? ik denk het niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |