Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO
Het zou niet mogen maar vraag jij je niet vaak af waarom we soms nog moeite doen?; sommige willen het gewoon niet verstaan dat moet je ondertussen toch al inzien.
|
Uiteraard dat ik al langer inzie dat velen het niet WILLEN zien.
Onze ecologische voetafdruk is zwaar.
We zeiden altijd, er moet al echt iets gebeuren voor ze het echt gaan inzien.
Wel kijk, het is gebeurd ... en tot mijn grote teleurstelling... de overgrote massa minimaliseert deze zaak.
Het zit hem dus idd in dat "willen".
Citaat:
|
De rest trekt zich er geen moer van aan omdat ze in feite al genoeg moeite hebben om met zichzelf bezig te zijn. In feite lopen ze ontreddert rond, koortsig hun geweten trachten te sussen. Net zoals de happy few en de grote bedrijven zoals BP in dit verhaal ook doen.
|
Ik probeer dat ook dikwijls, mijn geweten te sussen.
Maar ik kan dat niet.
Citaat:
|
Het is vermoeiend maar verlies nooit de hoop dat er toch eens geluisterd wordt. Zelfs al is dat een illusie blijven in jezelf geloven en niet toegeven aan de druk om in het gareel te lopen; kritisch zijn en blijven.
|
Luisteren is één.
Er op gaan handelen is 2.
Ik als mens ben ook noodgedwongen afhankelijk van energie.
Ik ben gewoon ne verwende westerling. Kraantje open, warm water. Knopje duwen, lekker warm in huis.
Op het knopje van het "bakske" duwen zodat ik niet recht hoef te staan om het TV-kanaal te verzetten. And so on...
En ik vind dan, dat wij als mens toch wel recht hebben op een zuivere energiebron dat onze omgeving niet verkloot.
Anno 2010 al he!