Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 12:54   #85
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno Bekijk bericht
Fijn dat je zo betrokken bent bij jouw stukje vlees. Miljoenen anderen zijn dat niet, en kunnen dat niet.
Mijn probleem niet echt. Ik hoef enkel maar voor mijn eigen daden verantwoording af te leggen, en enkel maar aan mijn vrouw en aan mijn eigen geweten.

Citaat:
Maar het enige waar je naar streeft is een smakelijke maaltijd. Je gaat voorbij aan de consequenties van het eten van vlees. En je doet het af als melodramatisch.
Ja, natuurlijk streef ik naar een smakelijke maaltijd. Ik zou niet weten waarom ik een maaltijd zou moeten nuttigen die niet smakelijk is.
Nee, ik ga niet voorbij aan de consequenties van het eten van vlees. Zolang de rationele overweging niet doorslaat naar het niet meer eten van vlees blijf ik dat ook doen. En ik heb nog steeds geen doorslaggevend argument gelezen die de balans kan doen doorslaan.
En Nee, ik doe die consequenties niet af als melodramatisch. Jouw bewering geen toekomst is dat wel.

Citaat:
Kan jij aangeven dat het eten van vlees economisch is?
Kan jij aantonen dat het milieuvriendelijk is?
Kan je bewijzen dat het niet energieverspillend is?
Als jij dat kan doen voor jouw pc-gebruik, wil ik het wel overwegen om dat te doen voor mijn vleesverbruik.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden