Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou u nog vlees eten indien u het beest zelf moest doden?
Ja 29 59,18%
Nee 7 14,29%
Alleen als ik honger heb 9 18,37%
Anders: 0 0%
Zinloze poll 4 8,16%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2010, 10:19   #61
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De mens is dus een omnivoor, en heeft vlees nodig.
Het feit dat een mens een omnivoor is, betekent niet dat men vlees moet eten. Er zijn miljoenen mensen op aarde, die geen vlees of vis eten.

De productie van vlees is niet economisch, niet milievriendelijk en enorm energieverspillend.

Als de mens vlees blijft eten, dan is er geen toekomst.
@rno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 10:27   #62
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno Bekijk bericht
Het feit dat een mens een omnivoor is, betekent niet dat men vlees moet eten. Er zijn miljoenen mensen op aarde, die geen vlees of vis eten.

De productie van vlees is niet economisch, niet milievriendelijk en enorm energieverspillend.

zo melodramatisch, geen toekomst.

Ik moet inderdaad geen vlees eten, ik mag dat, en kan dat, en doe dat. Als ik voor vlees kies, kies ik voor vlees waarvan ik de herkomst weet, en weet hoe die dieren behandeld zijn geweest. Het helpt natuurlijk dat ik een aantal boeren ken, waar ik de dieren zelf kan gaan uitkiezen (en die behoren tot "de stock" die de boer voor zichzelf voorzien heeft), waar ik weet hoe ze verzorgd worden, en waar ik na de slacht zelf ga helpen om al dat lekkers te versnijden en te verpakken. Het kost een beetje moeite, maar het is het me waard.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 10:49   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is dan heel spijtig voor de mens, ... ik ga er straks nog een hoopke van eten zie, ... smakelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 10:49   #64
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zo melodramatisch, geen toekomst.

Ik moet inderdaad geen vlees eten, ik mag dat, en kan dat, en doe dat. Als ik voor vlees kies, kies ik voor vlees waarvan ik de herkomst weet, en weet hoe die dieren behandeld zijn geweest.
Fijn dat je zo betrokken bent bij jouw stukje vlees. Miljoenen anderen zijn dat niet, en kunnen dat niet.

Maar het enige waar je naar streeft is een smakelijke maaltijd. Je gaat voorbij aan de consequenties van het eten van vlees. En je doet het af als melodramatisch.

Kan jij aangeven dat het eten van vlees economisch is?
Kan jij aantonen dat het milieuvriendelijk is?
Kan je bewijzen dat het niet energieverspillend is?
Oud 27 mei 2010, 10:56   #65
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij stammen af van de apen, en die zijn vruchteneters.

Maar zoals ik al aangaf. We leven nu. Of zou jij de toekomst willen baseren op het feit dat we vroeger achter de wolven aanliepen om wat restanten vlees van hun prooi te bemachtigen?
Je staat "bekke" achter vrees ik
Citaat:
After three decades of research on the hunting behavior of chimpanzees at Gombe, we already know a great deal about their predatory patterns. We know that although chimpanzees have been recorded to eat more than 35 types of vertebrate animals (Uehara 1997), the most important vertebrate prey species in their diet is the red colobus monkey.
http://www-rcf.usc.edu/~stanford/chimphunt.html

Nog straffer? Ze gebruiken zelfs SPEREN!!
Citaat:
Chimpanzees in Senegal have been observed making and using wooden spears to hunt other primates, according to a study in the journal Current Biology.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/6387611.stm

Knowledge = power
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 10:56   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn dat je zo betrokken bent bij jouw stukje vlees. Miljoenen anderen zijn dat niet, en kunnen dat niet.

Maar het enige waar je naar streeft is een smakelijke maaltijd. Je gaat voorbij aan de consequenties van het eten van vlees. En je doet het af als melodramatisch.

Kan je bewijzen dat het niet energieverspillend is?

Eerlijk gezegd kan me dat geen barst schelen, ik ben een egoistische kapitalistische rotzak en als ik vlees kan kopen, doe ik dat dus ook. Dat ik er kanker van kan krijgen, of van kan doodvallen, ja dat is zo, ... koffie zuipen en salade die vol nitrieten zit is ook niet goed. Om nog maar te zwijgen over die vis die vol kwik zit en die ze ergens halverwege de oceaan moeten gaan zoeken.

het is natuurlijk het millieuvriendelijkst om uit uwen hof te leven, en lokale spullen te eten, maar uiteindelijk moet ik eten, en ik ga hier niet aan den beenhouwer gaan vragen of dat varken niet meer dan 10 km gereisd heeft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 10:58   #67
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij stammen af van de apen, en die zijn vruchteneters.
Apen zijn omnivoren, net als ons.
Of verwar ik dat karkas van een rendier waarop ze aasden van op TV enkele dagen geleden met een banaan?
Oud 27 mei 2010, 11:00   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

De enorme plantages van palmolie op borneo zijn zeer natuurvriendelijk
Monoculturen met de nodige kunstmeststoffen en pesticiden zijn dit wel ?Kan je bewijzen dat het niet energieverspillend is?
Het planten,oogsten,wassen,(wereldwijd) transporteren van groenten en fruit vergt geen energie ?
Jullie veganisten willen alle milieuzonden op de vleeseters afgeven, terwijl de globale overbevolking en overconsumpties het probleem zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 11:01   #69
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Je staat "bekke" achter vrees ik
http://www-rcf.usc.edu/~stanford/chimphunt.html

Nog straffer? Ze gebruiken zelfs SPEREN!!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6387611.stm

Knowledge = power
Wat wil je hiermee aangeven? Moeten we weer met speren aan de slag?

Mijn discussie gaat niet over het verleden. Maar over het heden en onze toekomst. En mensen die egoïstisch zijn, hoeven zich daar geen zorgen over te maken. Die gaan alleen voor het lekkere.
Oud 27 mei 2010, 11:09   #70
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno

De enorme plantages van palmolie op borneo zijn zeer natuurvriendelijk
Monoculturen met de nodige kunstmeststoffen en pesticiden zijn dit wel ?Kan je bewijzen dat het niet energieverspillend is?
Het planten,oogsten,wassen,(wereldwijd) transporteren van groenten en fruit vergt geen energie ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Jullie veganisten willen alle milieuzonden op de vleeseters afgeven, terwijl de globale overbevolking en overconsumpties het probleem zijn..
Ik heb het over het eten van vlees. De hiervoor gemeldde weerleggingen hebben hier geen betrekking op en zijn trouwens voor algemeen belang.

Je kan de schuld geven aan de overbevolking en overconsumptie. Lekker makkelijk, omdat je daar zelf vrij weinig aan kan doen. Zelf minder tot geen kinderen nemen en minder eten misschien?

Maar je moet hier niet naar verwijzen en vervolgens met je armen over elkaar gaan zitten. Je kan zelf ook iets doen. Misschien een druppeltje in een laaiend vuur. Maar vele druppeltjes zullen het toch doven.

Laatst gewijzigd door @rno : 27 mei 2010 om 11:11.
Oud 27 mei 2010, 11:20   #71
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil je hiermee aangeven? Moeten we weer met speren aan de slag?

Mijn discussie gaat niet over het verleden. Maar over het heden en onze toekomst. En mensen die egoïstisch zijn, hoeven zich daar geen zorgen over te maken. Die gaan alleen voor het lekkere.
Jij schreef :"...Wij stammen af van de apen, en die zijn vruchteneters..."
We stammen trouwens NIET af van "de apen"
Oud 27 mei 2010, 11:23   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Yep, ik ga nu onmiddelijk mijn levenskwaliteit drastisch verminderen in de hoop dat binnen 3 generaties er een wereldprobleempje minder is...dat ga ik zeker doen..

En ik zal bovendien mijn sociale kringen er ook herhaaldelijk attent op maken, dat ik uiteindelijk nergens meer welkom zal zijn met mijn preken neem ik er maar bij...alles voor een idyllische wereld..na de mens gaan we de carnivoren ook nog bekeren, zodat alle beestjes angstvrij uiteindelijk van ouderdom kunnen heengaan
Oud 27 mei 2010, 11:29   #73
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep, ik ga nu onmiddelijk mijn levenskwaliteit drastisch verminderen in de hoop dat binnen 3 generaties er een wereldprobleempje minder is...dat ga ik zeker doen..

En ik zal bovendien mijn sociale kringen er ook herhaaldelijk attent op maken, dat ik uiteindelijk nergens meer welkom zal zijn met mijn preken neem ik er maar bij...alles voor een idyllische wereld..na de mens gaan we de carnivoren ook nog bekeren, zodat alle beestjes angstvrij uiteindelijk van ouderdom kunnen heengaan
Zo verandert er natuurlijk niks.
Toch zijn de meeste van mijn vrienden, onafhankelijk van mij veranderd van dieet.
Waar ik hen wijs op hun voedingspatroon wordt er geluisterd.
Ik zeg dan ook niet dat ze GEEN vlees meer mogen eten. Gewoon minder en minder prefab food.
ALLE kids waar ik op pas zijn gek op mn verse soep (MET ballekes)
Oud 27 mei 2010, 11:36   #74
Wisord
Banneling

Standaard

Ik wil het de ja stemmers eens zien doen bvb een schaap of eender wat dier de keel oversnijden pelsen enz ... en daarna opeten .

Ikzelf , alleen als ik honger heb

Laatst gewijzigd door Wisord : 27 mei 2010 om 11:36.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 11:50   #75
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik wil het de ja stemmers eens zien doen bvb een schaap of eender wat dier de keel oversnijden pelsen enz ... en daarna opeten .

Ikzelf , alleen als ik honger heb
De beschaving remt onze instincten af, in oorlogssituaties of andere overlevingsscenario's vreten zelfs de fanatiekste veggi's vlees...
Oud 27 mei 2010, 11:53   #76
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De beschaving remt onze instincten af, in oorlogssituaties of andere overlevingsscenario's vreten zelfs de fanatiekste veggi's vlees...
Zelfs mensenvlees en moslims varkensvlees.
Gelukkig zijn we nu niet in oorlog, toch?
Oud 27 mei 2010, 12:09   #77
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

In je meest wilde fantasiën kan je alles de meest gekke dingen laten doen.
Maar denk dan niet aan mij.
Oud 27 mei 2010, 12:14   #78
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het overlevingsinstinct is honderd maal sterker dan dat dunne laagje moraal & ethiek dat we allemaal menen te hebben..
Oud 27 mei 2010, 12:16   #79
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, eindelijk iemand die mij begrijpt. Trouwens, je levenskwaliteit zal er zeker op vooruit gaan, maar ik laat nu even de gezondheidsaspecten en je geweten buiten beschouwing.

Citaat:
Er zijn natuurlijk altijd mensen die doorschieten, zolang je maar niet denkt dat ik dit ook doe.
Oud 27 mei 2010, 12:16   #80
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen probleem als jij in noodsitu gn vlees eet.
Heeft de rest nl meer
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be