Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 15:43   #41
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
In het geval van Inbev is er nooit productie verplaatst naar ginder, die productie was daar al en die produceert voor hun lokale noden (+ een stuk van de export die ze met hun merken doen, net zoals de brouwerijen hier ook produceren voor de export die ze met hun merken doen).
Maar wat jij stelt is dat mensen ginder dus maar werkloos moeten worden ten voordele van de mensen hier? Sociaal met een behoorlijk selectief randje dus?
Bah ik heb het al zoveel in België zien gebeuren. Buitenlandse bedrijven of financiële groepen nemen hier ondernemingen over, laten nog wat logistiek en marketing en kader hier en verplaatsen de hele productie. Dus waarom zouden onze bedrijven dat niet mogen doen ?

Citaat:
Om te werken moet er in de eerste plaats werk zijn. Als mensen in West-Europa steeds minder en minder bier drinken, dan gaan de brouwerijen hier steeds minder en minder werk hebben. Dat is een evidentie. Die werknemers mogen gerust vragen om te mogen werken, maar als er domwe geen of minder werk is, dan kan je hen ook niet geven wat er niet is.
Bedrijven zijn nog steeds geen liefdadigheidsinstellingen die iedereen maar aannemen en, zoals de ptt indertijd, het werk dat door 1 iemand uitgevoerd kan worden door 6 man laten uitvoeren.
Daar heb je gelijk in en ik heb ook nooit anders beweerd. Bij de overheid kan men zo wel te werk gaan vind ik. Zo kan men dan mensen te werk stellen die door de private ondernemingen niet al te geschikt bevonden worden.

Citaat:
Begin deze week in de krant: Inbev betaalt 1,4 miljard aan belastingen, de helft van de 3,2 miljard die bedrijven uit de bel20 betalen...
En die families zijn geen Zuid-Amerikanen me dunkt.
Een paar jaar terug : Zuid Amerikaanse ceo van Inbev wil hoofdzetel verplaatsen. Toen is er ook door de politiek actie ondernomen en zijn er onderhandelingen geweest met gelukkig een goede uitkomst. Maar je hebt gelijk misschien was ik wat snel en zijn die families nog niet van de slechtste. Reeds twee keer hebben ze zich laten overtuigen. Met die ontslagen weliswaar met het mes op de keel. Misschien was het met die hoofdzetel ook het geval. Geen idee.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden