Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 18:29   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nee, maar eerst zoveel mensen afdanken en dan zien dat ze zoveel winst maken<- ik kan verstaan dat dat wrevel opwekt. Kijk naar colruyt bvb., die heeft geen last van stakingen enz omdat hij zijn personeel goed behandelt. Hetzelfde met makro en delhaize.
Niet onbelangrijk om te zien waar die kerels winst maken... Dat is wat ze hier ook vaak vergeten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 18:34   #22
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik versta vooral dat mensen vooral uit onbegrip zo'n zaken afkeuren.

Het is onzinnig om te denken dat ondernemingen - en de werkplaatsen daar - moeten dienen als liefdadigheidsinstellingen.
Colruyt is toch ook geen liefdadigheidsinstelling? En met het produceren van alcohol - een harddrugs - zie ik Inbev al zeker niet als liefdadigheidsinstelling Maar veel hogere belastingen omdat wij door hen geld moeten pompen om mensen van hun verslaving af te helpen lijkt mij billijk.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 19:11   #23
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Dan trekken ze gewoon weg uit België. Vermogensbelastingen kunnen werken op Europees niveau, maar dat eens in België regelen, doesn't work
Er bestaat hiervoor een zeer probaat middel: afnemen van burgerrechten. Ze zullen niet vertrekken.
Oud 26 mei 2010, 19:14   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Er bestaat hiervoor een zeer probaat middel: afnemen van burgerrechten. Ze zullen niet vertrekken.
lol
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 19:19   #25
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
lol
Ik wil eens iemand zijn parasitair bedrijf zien leiden zonder burgerrechten.
Het is efficiënt en rechtvaardig. Meer moet dat niet zijn.
Oud 26 mei 2010, 19:34   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar eerst zoveel mensen afdanken en dan zien dat ze zoveel winst maken<- ik kan verstaan dat dat wrevel opwekt. Kijk naar colruyt bvb., die heeft geen last van stakingen enz omdat hij zijn personeel goed behandelt. Hetzelfde met makro en delhaize.
En bij den Carrefour staken ze dan weer, omdat ze meer willen betaald blijven dan bij colruyt...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 19:37   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo ging de linkse kerk in Belgie ook eens een rechtbank oprichten, waar ze alle regeringsleiders die hun niet aanstonden gingen veroordelen voor oorlogsmisdaden
Oud 26 mei 2010, 19:39   #28
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zo ging de linkse kerk in Belgie ook eens een rechtbank oprichten, waar ze alle regeringsleiders die hun niet aanstonden gingen veroordelen voor oorlogsmisdaden
Zij moeten niet voor een rechtbank komen. Enige wat ze zullen ontbreken, zijn hun burgerrechten. Voor de rest mogen ze van mijn part naakt door de straten lopen.
Oud 26 mei 2010, 20:10   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij moeten niet voor een rechtbank komen. Enige wat ze zullen ontbreken, zijn hun burgerrechten. Voor de rest mogen ze van mijn part naakt door de straten lopen.
Maar nu ernstig. Wat maakt het nu voor verschil uit, of ze hun Belgische burgerrechten kwijt zijn, of niet, als ze Belgie verlaten ?
Oud 26 mei 2010, 21:13   #30
mdf
Banneling

Standaard

wie miljardair is heeft een legertje advokaten en boekhouders ter beschikking die in elk land een appartementje kan huren
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 21:14   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Voor mij al een hele tijd geen bier meer.
Geen zorgen, hurri. AB-!nBev maakt geen bier.
De brouwers die nog écht bier maken, kunnen jouw dorst goed gebruiken!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 21:15   #32
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik versta vooral dat mensen vooral uit onbegrip zo'n zaken afkeuren.

Het is onzinnig om te denken dat ondernemingen - en de werkplaatsen daar - moeten dienen als liefdadigheidsinstellingen.
Brouwerijen horen wel liefdadigheidsinstellingen te zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 21:55   #33
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil eens iemand zijn parasitair bedrijf zien leiden zonder burgerrechten.
Het is efficiënt en rechtvaardig. Meer moet dat niet zijn.
wat weet gij in uw drooomwereldje af van een bedrijf.
Just van horen zeggen waarschijnlijk. Of van TV.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2010 om 21:55.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 08:09   #34
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaloezie is, zo blijkt, een krachtig menselijk gevoel.

Zo typisch voor AdrianHealey die enkel maar de negatieve motivatie in een mens kan herkennen. Er bestaat ook zo iets als rechtvaardigheidsgevoel. Ik vind het helemaal niet erg dat er rijken zijn. Zo geef ik de familie Colruyt een pluim omdat die hun best lijken te doen voor hun personeel en het milieu. Heb zelf jarenlang met plezier voor een baas gewerkt die het beste voor had met zijn bedrijf en zijn mensen tot hij stierf en zijn zoontje alles in handen kreeg de boel verkocht en als ceo alles verkaste naar China. Zoontje is van uw soort.
Het is niet uit jaloezie dat ik deze draad start over die brouwerij families maar omdat die ondanks hoge winsten en fabuleuze rijkdommen 300 gezinnen wilden op straat zetten en alleen maar door een wekenlange staking en niet uit menslievendheid op hun besluit terug kwamen.
Het zijn rijken zoals hen die andere hardwerkende bedrijfsleiders die wel om hun mensen geven en die zelfs als het slecht gaat proberen ze te behouden een slechte naam geven. Als er wat minder mensen van uw soort zouden zijn dan zouden bedrijfsleiders algauw terug meer het respect krijgen dat ze verdienen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 27 mei 2010 om 08:11.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 09:09   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zo typisch voor AdrianHealey die enkel maar de negatieve motivatie in een mens kan herkennen. Er bestaat ook zo iets als rechtvaardigheidsgevoel. Ik vind het helemaal niet erg dat er rijken zijn. Zo geef ik de familie Colruyt een pluim omdat die hun best lijken te doen voor hun personeel en het milieu. Heb zelf jarenlang met plezier voor een baas gewerkt die het beste voor had met zijn bedrijf en zijn mensen tot hij stierf en zijn zoontje alles in handen kreeg de boel verkocht en als ceo alles verkaste naar China. Zoontje is van uw soort.
Het is niet uit jaloezie dat ik deze draad start over die brouwerij families maar omdat die ondanks hoge winsten en fabuleuze rijkdommen 300 gezinnen wilden op straat zetten en alleen maar door een wekenlange staking en niet uit menslievendheid op hun besluit terug kwamen.
Het zijn rijken zoals hen die andere hardwerkende bedrijfsleiders die wel om hun mensen geven en die zelfs als het slecht gaat proberen ze te behouden een slechte naam geven. Als er wat minder mensen van uw soort zouden zijn dan zouden bedrijfsleiders algauw terug meer het respect krijgen dat ze verdienen.
Duik eens in de jaarverslagen van dat bedrijf, en je zal zien waar die kerels hun winsten vandaan halen en waar niet. Je hoeft zelfs zoveel moeite niet te doen, if I remember correctly waren ze maandag zelfs nog op het nieuws om aan te geven dat er geen één Belgisch bedrijf is dat meer belastingen betaalt dan hen.

Die winsten komen uit landen zoals China, de US en Zuid-Amerika. De landen in West-Europa doen het op dat vlak een heel pak minder goed en daar hebben ze inderdaad sterk afnemende volumes. Ga jij stellen dat werknemers hier de opbrengsten uit andere landen moeten kunnen opsoeperen?
Oud 27 mei 2010, 10:05   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Brouwerijfamilies rijkste drie families van België
Sluit die dodelijke drugsfabrieken en die drugsfabrikanten achter tralies (na verbeurdverklaring van hun bezittingen)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 11:00   #37
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Duik eens in de jaarverslagen van dat bedrijf, en je zal zien waar die kerels hun winsten vandaan halen en waar niet. Je hoeft zelfs zoveel moeite niet te doen, if I remember correctly waren ze maandag zelfs nog op het nieuws om aan te geven dat er geen één Belgisch bedrijf is dat meer belastingen betaalt dan hen.

Die winsten komen uit landen zoals China, de US en Zuid-Amerika. De landen in West-Europa doen het op dat vlak een heel pak minder goed en daar hebben ze inderdaad sterk afnemende volumes. Ga jij stellen dat werknemers hier de opbrengsten uit andere landen moeten kunnen opsoeperen?
Ze moeten maar hier produceren en ginder verkopen ipv de productie te verplaatsen naar ginder. Er is al genoeg productie verplaatst naar ginder achter. Die werknemers vragen ook geen loon om op hun gat te zitten (cfr opsoeperen) maar om te mogen werken. Maar je hebt wel een punt door erop te wijzen dat ze tenminste al de edelmoedigheid hebben om hun hoofdzetel hier te houden en niet te verkassen naar één of ander fiscaal paradijs al wil ik daar toch nog aan toevoegen dat dat niet voor niets is geweest en dat in Europa België bij de fiscale paradijzen wordt gerekend. Een deel van die betaalde belastingen wordt of werd ongetwijfeld gerecupereerd door belastingverlagingen op ploegenarbeid, de notationele interestaftrek, een of andere graad in het adeldom, ... . Iets moet die Zuid Amerikaan toch hebben van mening doen veranderen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 27 mei 2010 om 11:06.
Oud 27 mei 2010, 11:50   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moeten maar hier produceren en ginder verkopen ipv de productie te verplaatsen naar ginder.
In het geval van Inbev is er nooit productie verplaatst naar ginder, die productie was daar al en die produceert voor hun lokale noden (+ een stuk van de export die ze met hun merken doen, net zoals de brouwerijen hier ook produceren voor de export die ze met hun merken doen).
Maar wat jij stelt is dat mensen ginder dus maar werkloos moeten worden ten voordele van de mensen hier? Sociaal met een behoorlijk selectief randje dus?

Citaat:
Er is al genoeg productie verplaatst naar ginder achter. Die werknemers vragen ook geen loon om op hun gat te zitten (cfr opsoeperen) maar om te mogen werken.
Om te werken moet er in de eerste plaats werk zijn. Als mensen in West-Europa steeds minder en minder bier drinken, dan gaan de brouwerijen hier steeds minder en minder werk hebben. Dat is een evidentie. Die werknemers mogen gerust vragen om te mogen werken, maar als er domwe geen of minder werk is, dan kan je hen ook niet geven wat er niet is.
Bedrijven zijn nog steeds geen liefdadigheidsinstellingen die iedereen maar aannemen en, zoals de ptt indertijd, het werk dat door 1 iemand uitgevoerd kan worden door 6 man laten uitvoeren.

Citaat:
Maar je hebt wel een punt door erop te wijzen dat ze tenminste al de edelmoedigheid hebben om hun hoofdzetel hier te houden en niet te verkassen naar één of ander fiscaal paradijs al wil ik daar toch nog aan toevoegen dat dat niet voor niets is geweest en dat in Europa België bij de fiscale paradijzen wordt gerekend. Een deel van die betaalde belastingen wordt of werd ongetwijfeld gerecupereerd door belastingverlagingen op ploegenarbeid, de notationele interestaftrek, een of andere graad in het adeldom, ... . Iets moet die Zuid Amerikaan toch hebben van mening doen veranderen.
Begin deze week in de krant: Inbev betaalt 1,4 miljard aan belastingen, de helft van de 3,2 miljard die bedrijven uit de bel20 betalen...
En die families zijn geen Zuid-Amerikanen me dunkt.
Oud 27 mei 2010, 12:00   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat jij mij kent, dus is het nogal raar dat je denkt zo'n uitspraken te doen. In ieder geval: het is natuurlijk uit jaloezie. Ohnee, die hebben geld en ohnee, die ontslaan iemand! Schande! Schande! Schande! 'k snap het wel; mensen die geen inzicht hebben, vinden zoiets schandalig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 15:33   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat jij mij kent, dus is het nogal raar dat je denkt zo'n uitspraken te doen. In ieder geval: het is natuurlijk uit jaloezie. Ohnee, die hebben geld en ohnee, die ontslaan iemand! Schande! Schande! Schande! 'k snap het wel; mensen die geen inzicht hebben, vinden zoiets schandalig.
Na je gratuite uitspraak kon ik me ff niet houden en later kon ik aan mijn post niets meer veranderen maar ik lees je toch al een tijdje en weet zo toch voor een stuk waar je voor staat. Maar enfin.
Laat het dan nog voor een stuk jaloezie zijn dan zou ik denken dat jij dat moet toejuichen. Het zou één van die motiverende factoren zijn die het communisme mist. Alleen lijkt het bij hoe langer hoe meer mensen demotiverend te werken omdat ze inzien dat die amerikaanse droom maar voor enkelen is weg gelegd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be