Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Dus eerst betaalt de werkende mens een groot deel van uw hogere studies en dan mogen ze nog eens uw uitkering te betalen omdat je
ofwel
een k*krichting gekozen hebt waar je niks mee kunt aanvangen op de arbeidsmarkt
ofwel
te incompetent bent om een job te krijgen die je volgens je diploma zou moeten binnenhalen.
|
Ten eerste heb ik nog nooit ergens voor gesolliciteerd dus weet ik niet hoe gemakkelijk of moeilijk dat gaat.
Ten tweede is de markt continu in beweging. Als ge iets begint te studeren waar op dat moment veel vraag naar is, kan het evengoed dat binnen 3 a 4 jaar (wanneer ge afgestudeerd zijt) de situatie juist andersom is en dat het nu een knelpuntberoep is. En dan gaat gij verwijten dat ze maar een glazen bol moesten hebben die hen ging vertellen dat dat diploma over 3 jaar niet veel meer waard ging zijn?
Of stelt ge voor het onderwijs op kosten van de gemeenschap af te schaffen. Ieder betaalt zijn eigen studies (aangezien gij toch niet graag betaalt aan luiwamessen)? Op die manier creëert ge generatiebandwerkers en generatieuniversitairen. De grootste profiteurs die ik ken zijn ongeschoolden die vinden dat ze recht hebben op de beste job maar niet de moeite wilden doen om iets te studeren.
De meesten studeren nog altijd om later aangenaam en interessanter werk te kunnen doen, niet om dan te gaan doppen (waarom studeren als ge toch van plan zijt te doppen? Met een diploma krijgt ge geen hogere dop.) Het is ook logisch dat ge niet de dag dat ge afstudeert al direct werk vindt. En wees gerust, de gemiddelde geschoolde betaalt in heel zijn leven 100x meer belastingen dan dat em wachtuitkering trekt. En dan zouden ze nog de eerste de beste job die voorhanden is moeten aannemen omdat ze anders wel eens zouden kunnen "profiteren".