Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 19:20   #101
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De werkgever zal uiteindelijk wel kiezen, Nynorsk.

De VDAB, van haar kant, mag daar alle tamzakken naar toe sturen.
als de VDAB daar een hoop hoger geschoolden naartoe stuurt, en weinig lager geschoolden, valt er weinig te kiezen voor de werkgever eh.
en als de hoger geschoolden dan toch niet gekozen worden, wat is het nut dan van je tijd erin te steken om te solliciteren?
ik heb toen ik werkloos was genoeg 'onder mijn diploma' gesolliciteerd, maar ben voor die jobs nooit uitgenodigd geweest. een mens stopt daar dan wel mee na een tijd.
Oud 30 mei 2010, 19:30   #102
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Zodat de geschoolden kunnen blijven doppen en zich verder kunnen blijven ontwikkelen, terwijl de ongeschoolden heel hun leven dom en onnozel werk mogen blijven doen.
ja, want van te doppen ontwikkel je ongelooflijk zenne
Oud 30 mei 2010, 19:32   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Fascist, rascist, nazist, verzuurde!
Fascist, rascist, nazist, verzuurde!
filosoof is offline  
Oud 30 mei 2010, 19:37   #104
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En 't is in deze draad precies of het is iets vies om werk te willen doen dat aansluit bij je interesses
Je begrijpt 't verkeerd. Voor een werkgever heeft een werknemer niet te willen:
http://www.youtube.com/watch?v=PNCZMwBNJqQ

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2010 om 19:38.
filosoof is offline  
Oud 30 mei 2010, 19:40   #105
born2bewild
Banneling

Standaard

als nu iedereen eens zijn zin zou mogen doen, zonder dat de staat er met zijn tentakels tussenkomt

wilt ge niet werken? ahwel, blijf dan in uw nest liggen stinken met of zonder diploma
Maar verwacht niet dat anderen in uw plaats gaan werken omdat ge u anders eens moe zou kunnen maken.
Da's meer iets uit de tijd vd slavenhandel of uit wereld van de fauna en flora (parasieten)

veel beter.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2010 om 19:43.
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 20:45   #106
nomade
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Niks rare logica.

De jongeren hebben inderdaad geen schuld aan de crisis, maar diegenen die werken, evenmin. Toch wil jij dat die verder gestraft worden omdat de schoolverlaters ook centen zouden krijgen, zonder er iets voor terug te doen.
Zijn er in de bedrijfswereld en bankenwereld dan geen werkenden?

Citaat:
Als er NOG meer werkloosheid komt, en er is niet genoeg om iedereen een uitkering te geven (en daar zijn we dichtbij) wie zou er dan het meeste recht hebben op een uitkering, en wie het minste? En WIE gaat dat allemaal betalen?
Er is altijd genoeg om "iedereen" een uitkering te geven. Het is enkel de staatsschuld die dan weleens fors zou kunnen stijgen.
nomade is offline  
Oud 30 mei 2010, 21:17   #107
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom is sommig werk volgens jou minderwaardig?
Het ging over mensen die geen job beneden hun kwalificaties aanvaarden, terwijl ze werkloos zijn.

Jeezes 'k heb hier weer nen technische vormgevingsfreak aan mijn kloten hangen.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 21:19   #108
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
ja, want van te doppen ontwikkel je ongelooflijk zenne
Dan hebt ge tijd om u verder te ontwikkelen, of da ge het doet is nog wa anders.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 23:05   #109
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomade Bekijk bericht
Zijn er in de bedrijfswereld en bankenwereld dan geen werkenden?
Zijn die misschien schuldig??
Citaat:
Er is altijd genoeg om "iedereen" een uitkering te geven. Het is enkel de staatsschuld die dan weleens fors zou kunnen stijgen.
En WIE gaat die staatsschuld dan betalen? Uw achterkleinkinderen? Ook een land kan maar een bepaald aantal schulden maken hoor!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 23:41   #110
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Recht op dop gedurende een net zo lange periode als je gewerkt hebt. Alle problemen opgelost. Niet gewerkt? Geen dop , NIKS
50% van de gewerkte periode en progressief omlaag
voor de rest akkoord
prins karel is offline  
Oud 31 mei 2010, 00:19   #111
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongeren hebben inderdaad geen schuld aan de crisis, maar diegenen die werken, evenmin. Toch wil jij dat die verder gestraft worden omdat de schoolverlaters ook centen zouden krijgen, zonder er iets voor terug te doen.
Neen, dat is niet wat ik suggereer. Ik werk ook. Ik betaal ook belastingen en nogal veel naar mijn goesting. Wat me daarbij irriteert is niet dat die belasting naar jonge gasten gaat die werkloos zijn of naar mensen die gepensioneerd zijn of zieken of vluchtelingen, onderwijs of de heraanleg van straten, naar het scheppen van banen en dat soort dingen.

Ik stoor me aan het feit dat het gros van de bedrijven in ons land nauwelijks belastingen betaald, dat er massaal belasting ontdoken wordt op grote schaal. Dat ons belastingsgeld moet dienen om de winsten van de banken in stand te houden in plaats van een eigen volksbank te creëren. Ik stoor me aan het feit dat er geld zat is om in Afghanistan cowboy en indiaan te gaan spelen terwijl we daar niets te zoeken hebben. Ik erger me aan het feit dat ondernemingen via de notionele intrestaftrek miljarden euros aan belastingen kunnen ontduiken zonder dat dat werkgelegenheid creëert, aan de fiscale amnestie die voor miljonairs interessant is maar voor mij natuurlijk niet geldt.

Ik erger me aan het feit dat men zelfs een extra belasting van een procent of wat op de grote fortuinen onbespreekbaar vindt maar jongens die werkloos zijn en na een half jaar of een jaar een uitkering krijgen waarvan ze niet kunnen leven als perfect doelwit beschouwd om te gaan besparen. Aan dat soort zaken erger ik me.

Overigens mag men zich eens de vraag stellen wat die werkloze jongeren zonder inkomen gaan doen. Als je criminelen wil kweken, lijkt me dat de aangewezen manier.

Citaat:
Als er NOG meer werkloosheid komt, en er is niet genoeg om iedereen een uitkering te geven (en daar zijn we dichtbij) wie zou er dan het meeste recht hebben op een uitkering, en wie het minste? En WIE gaat dat allemaal betalen?
Het gaat er niet om dat de ene meer recht zou hebben dan de andere. Wie geen werk heeft en geen ander inkomen, die moet een vervangingsinkomen krijgen dat gelijke tred houdt met de levensduurte. Anders creëer je armoede. En armoede is niet alleen in het nadeel van de arme maar van heel de samenleving. Het veroorzaakt namelijk een onveiligheidsgevoel...

Dat valt trouwens allemaal gemakkelijk te betalen als we een minister van financiën hadden die van de fraudebestrijding en het correct innen van de belastingen en het controleren van de bedrijven een prioriteit zou maken. Maar daarvoor moet je natuurlijk niet bij de liberalen zijn. Wie een liberale minister op financiën zet is ofwel gek ofwel kwaadwillig. Die zijn namelijk tegen belastingen.

Geld is er in overvloed. Vraag is of we de krachten kunnen bundelen om het te halen waar het echt zit. En ik kan je uit goed ingelichte bron meedelen dat dat niet bij de schoolverlaters is.

ministe van agitatie is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:57   #112
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Het ging over mensen die geen job beneden hun kwalificaties aanvaarden, terwijl ze werkloos zijn.

Jeezes 'k heb hier weer nen technische vormgevingsfreak aan mijn kloten hangen.
Bwanee, maar 't is GIJ die dat werk minderwaardig vindt.

Kijk eh, ik ga nooit ofte nooit een job in de horeca aanvaarden (tenzij achter den toog staan). Maar zo met plateaus rondlopen, u halfdood haastend, ik zou daar na een week gewoon ZOT van worden (en bovendien zou m'n lichaam dat totaal niet aankunnen).
Dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat werk minderwaardig vind, welintegendeel Maar ik wil het niet doen. Net zoals ze mij dus niet in een kraan krijgen, of ook niet moeten proberen mij een opleiding kraanwerker op te solferen. Ik heb keiveel hoogtevrees én claustrofobie, ik begin daar gewoon niet aan.
Als d�*t het enige zou zijn waar de VDAB mee kan komen aandraven om mij te 'activeren', dan is dat nogal zielig. Er zijn nl. jobs in de sociale sector genoeg, en dat is uiteindelijk waarvoor ik gestudeerd heb en waar m'n vaardigheden en kennis zich situeert. Als ze mij willen schrappen van een uitkering (mocht ik er één krijgen) omdat ik niet godganse dagen in een kraan wil zitten of in een slachthuis wil werken of mijn lijf helemaal wil kapotmaken door aan de band te gaan staan moeten ze dat maar doen, maar ze zouden ook kunnen erkennen dat ze eigenlijk ook niet meteen werk kunnen toveren voor iemand met mijn profiel en dat het gewoon even wachten is tot ik uit selecties als eerste naar voor kom.
Solliciteren kost trouwens tijd. Ik heb bitter weinig zin om verschillende vacatures te mislopen omdat ik bezig ben met een job die ik zo snel mogelijk weer kwijt wil. ik heb sinds ik werk genoeg belastingen en rsz betaald om de tijd te krijgen een nieuwe job te vinden. Nieuw werk vinden hoeft daarom geen eeuwigheid te duren eh.

Mijn contract op m'n huidige job loopt af op 20 juli. 'k heb al een nieuwe job in 't vooruitzicht die zal starten midden september. De tijd tussen beide contracten zou ik graag besteden aan het doen van (een deel van) mijn stage (30 dagen) voor de opleiding die ik volg en m'n herexamens (werken, studeren en gezin met elkaar combineren leidt niet steeds tot een modelstudietraject).
Ik ga me echt geen potje schuldig zitten voelen omdat ik tussen beide contracten een minuscule uitkering ga krijgen zenne. 'k heb al meer afgedragen dan ik zal krijgen, en 'k ga erna nog meer afdragen ook.
Als ik m'n stage in de zomer doe kan ik erna zelfs meer uren werken en dus meer afdragen, kijk eens aan!

Werkenwerkenwerken leidt echt niet tot een betere samenleving hoor. Zorg voor elkaar, voor je gezin, voor je eigen gezondheid,.... is even belangrijk als inkomsten hebben uit werk.
Het verbaast me altijd als ik zie hoe mensen elkaar proberen opjutten en elkaar schuldig proberen voelen omdat ze te weinig dit, teveel dat,...
Oud 31 mei 2010, 11:41   #113
EddyBal

Standaard

@ minister van agitatie.

Als jij ooit komt te erven van je ouders of zo, ga je dat dan weigeren? Ik denk het niet, of het zouden schulden moeten zijn.

Wel, "rijke" mensen zijn niet allemaal UITZUIGERS. Velen hebben zelf gezwoegd en risico's genomen om een bedrijf op te starten. Bij sommigen is dat goed gelukt, anderen trekken nu van het OCMW...

Om dus "de centen te halen waar ze zitten" is nogal een kortzichtige zienswijze. Natuurlijk mag er een kleine belasting komen op kapitalen, en daar kan men idd wat mee doen, maar die mensen hun centen afpakken is ook niet eerlijk. Velen van hen zorgen trouwens voor werkgelegenheid. En dit is niet zonder risico's.

Als jij 1000 euro spaart, kijk je toch ook uit naar de beste spaarmogelijkheid, niet? Wel, die met met meer centen nemen al eens wat meer risico. Soms draait dat goed uit, soms slecht (remember L&H?). Sommigen hebben wat meer geluk dan anderen, of zijn wat wijzer in hun omgang met geld. Waarom zijn dat dan ineens profiteurs?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 11:45   #114
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
50% van de gewerkte periode en progressief omlaag
voor de rest akkoord
Dat progressief omlaag zou je eens wat beter moeten omschrijven. Hoe zie je dat? In deze laagconjunctuur is het voor een afgedankte vijftiger niet zo makkelijk om aan een job te geraken. En die hebben meer rechten opgebouiwd dan jongeren. Moeten die op hun 58 bvb, na enkele jaren dop, alleen maar een habbekrats krijgen?
Leg eens uit.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 11:56   #115
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Voor ik begonnen ben met studeren heb ik tijdelijk bandwerk gedaan. Eén van de reden waarom ik studeer is net omdat ik dat soort werk nooit nog wens te doen. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat soort werk absoluut niet graag doe. Het is maar logisch dat jongeren niet de eerste de beste job die ze aangeboden krijgen zouden moeten aannemen. Dat het crisis is (trouwens voor zover ik weet is het altijd "crisis") is nog geen reden om eender welk jobke aan te nemen. Het spreekt voor zich dat het werk dat ge doet u in een bepaalde mate moet aanspreken, want ge moet het tenslotte 5 dagen op 7 doen en zo'n 250 dagen op 365. Als ze echt denken dat jongeren klotejobkes gaan aannemen zodat ze braaf belastingen kunnen gaan betalen en zichzelf volledig kunnen wegcijferen ten voordele van de maatschappij. Dat is eerder een mierenkolonie-ideologie waar het individu ook niet telt, enkel het groter geheel is van belang.

Kort gezegd, hoe groot de "crisis" ook moge zijn, ik zal nooit geen job aannemen als bandwerker, verkoper of ruitenwasser.
Dus eerst betaalt de werkende mens een groot deel van uw hogere studies en dan mogen ze nog eens uw uitkering te betalen omdat je

ofwel

een k*krichting gekozen hebt waar je niks mee kunt aanvangen op de arbeidsmarkt

ofwel

te incompetent bent om een job te krijgen die je volgens je diploma zou moeten binnenhalen.
fox is offline  
Oud 31 mei 2010, 11:57   #116
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat progressief omlaag zou je eens wat beter moeten omschrijven. Hoe zie je dat? In deze laagconjunctuur is het voor een afgedankte vijftiger niet zo makkelijk om aan een job te geraken. En die hebben meer rechten opgebouiwd dan jongeren. Moeten die op hun 58 bvb, na enkele jaren dop, alleen maar een habbekrats krijgen?
Leg eens uit.
Dalend in de tijd, in functie van je ancienniteit lijkt me de logica zelve.
fox is offline  
Oud 31 mei 2010, 12:51   #117
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dalend in de tijd, in functie van je ancienniteit lijkt me de logica zelve.
zet daar eens een soort schema op.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 14:35   #118
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Bwanee, maar 't is GIJ die dat werk minderwaardig vindt.

Kijk eh, ik ga nooit ofte nooit een job in de horeca aanvaarden (tenzij achter den toog staan). Maar zo met plateaus rondlopen, u halfdood haastend, ik zou daar na een week gewoon ZOT van worden (en bovendien zou m'n lichaam dat totaal niet aankunnen).
Dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat werk minderwaardig vind, welintegendeel Maar ik wil het niet doen. Net zoals ze mij dus niet in een kraan krijgen, of ook niet moeten proberen mij een opleiding kraanwerker op te solferen. Ik heb keiveel hoogtevrees én claustrofobie, ik begin daar gewoon niet aan.
Als d�*t het enige zou zijn waar de VDAB mee kan komen aandraven om mij te 'activeren', dan is dat nogal zielig. Er zijn nl. jobs in de sociale sector genoeg, en dat is uiteindelijk waarvoor ik gestudeerd heb en waar m'n vaardigheden en kennis zich situeert. Als ze mij willen schrappen van een uitkering (mocht ik er één krijgen) omdat ik niet godganse dagen in een kraan wil zitten of in een slachthuis wil werken of mijn lijf helemaal wil kapotmaken door aan de band te gaan staan moeten ze dat maar doen, maar ze zouden ook kunnen erkennen dat ze eigenlijk ook niet meteen werk kunnen toveren voor iemand met mijn profiel en dat het gewoon even wachten is tot ik uit selecties als eerste naar voor kom.
Solliciteren kost trouwens tijd. Ik heb bitter weinig zin om verschillende vacatures te mislopen omdat ik bezig ben met een job die ik zo snel mogelijk weer kwijt wil. ik heb sinds ik werk genoeg belastingen en rsz betaald om de tijd te krijgen een nieuwe job te vinden. Nieuw werk vinden hoeft daarom geen eeuwigheid te duren eh.

Mijn contract op m'n huidige job loopt af op 20 juli. 'k heb al een nieuwe job in 't vooruitzicht die zal starten midden september. De tijd tussen beide contracten zou ik graag besteden aan het doen van (een deel van) mijn stage (30 dagen) voor de opleiding die ik volg en m'n herexamens (werken, studeren en gezin met elkaar combineren leidt niet steeds tot een modelstudietraject).
Ik ga me echt geen potje schuldig zitten voelen omdat ik tussen beide contracten een minuscule uitkering ga krijgen zenne. 'k heb al meer afgedragen dan ik zal krijgen, en 'k ga erna nog meer afdragen ook.
Als ik m'n stage in de zomer doe kan ik erna zelfs meer uren werken en dus meer afdragen, kijk eens aan!

Werkenwerkenwerken leidt echt niet tot een betere samenleving hoor. Zorg voor elkaar, voor je gezin, voor je eigen gezondheid,.... is even belangrijk als inkomsten hebben uit werk.
Het verbaast me altijd als ik zie hoe mensen elkaar proberen opjutten en elkaar schuldig proberen voelen omdat ze te weinig dit, teveel dat,...
Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, arm dutske.

Ik begrijp je standpunten, maar blijft dat je die enkel kan hebben omdat ze tot op heden en waarschijnlijk nog een tijdje en misschien forever mogelijk zijn. Ben helemaal niet zo'n extremeling hoor, was eigenlijk met iets totaal anders bezig.

Laatst gewijzigd door t ignition : 31 mei 2010 om 15:00.
t ignition is offline  
Oud 31 mei 2010, 15:11   #119
t ignition
Burger

Standaard

Oh ja Nynorsk, aan de band staat pas bij niemand zijn profiel (je mag je lijf toch niet kapotmaken), toch doen mensen dat, zodat jij kunt consumeren.
t ignition is offline  
Oud 31 mei 2010, 16:33   #120
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn die misschien schuldig??

En WIE gaat die staatsschuld dan betalen? Uw achterkleinkinderen? Ook een land kan maar een bepaald aantal schulden maken hoor!
IDD we leven al zeer lang boven onze stand, in tijden van crisis komt dit extra hard aan.
Je moet enerzijds schulden en intresten afbetalen en anderzijds zijn de inkomsten minder. Dan wil ik het nog niet hebben over de mensen die hun job verliezen of de mensen die in de tijdelijke werkloosheid verzeilen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be