Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2010, 08:20   #381
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus volgens u moet ge eerst de taal van een land leren voordat ge erheen trekt? Dus als ge op vakantie gaat naar Turkije moet ge eerst Turks leren?

Ik ben nochtans al 2 keer naar Italië geweest zonder dat ik een woord Italiaans ken. En ik heb geen scheve gezichten gekregen omdat ik ze niet in het Italiaans aansprak. Als we al van toeristen gaan verlangen dat ze de taal van het gastland moeten spreken, jawadde. Pech voor de mensen die een reisje naar China plannen, die mogen eerst nog eens een cursus van 3 jaar volgen.
Ik spreek ook geen Italiaans maar enkele Italiaanse woorden leren als u naar Italië gaat, is door de bevolking geapprecieerd. Met die woorden bedoel ik bijvoorbeeld "si", "no", "buon giorno", "buona sera", "prego", "grazie mille", enz.... Als ik in een restaurant of een café in Italië ben, zal ik altijd mijn bestelling in het Italiaans te maken. Het is een kwestie van beleefdheid. En wat hun gerechten betreft, is het helemaal niet moeilijk : pizza blijft pizza, spaghetti blijft spaghetti.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden