Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2010, 13:00   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het ware fijn, mocht je voor één keer het schelden achterwege kan laten, en argumenten aanbrengen.

Ik praat niet over Vlaams-nationalisten, maar over Vlaamse politici. De stemming van het wetsvoorstel BHV werd gestemd door de Vlamingen. Niet enkel door de Vlaams-nationalisten, maar ook door CD&V en SP.a. En zélfs door Open-VLD!
De 5 Vlaamse Resoluties werden niet louter gestemd door de Vlaams-nationalisten, maar door alle Vlamingen (met uitzondering van Christian Van Eycken).

De Vlaamse soevereine republiek, alhoewel ik er naar streef, is vandaag niet aan de orde. De gemeenschappelijke eisen van de Vlaamse partijen zijn duidelijk (splitsing BHV en de 5 Resoluties van het Vlaams Parlement). Het uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid maakt geen deel uit van die resoluties.
Als de Franstaligen even uni sono schreeuwen dat ze de onafhankelijkheid zullen uitroepen, dat ze dan doen.

Wel wat ik zeg. Vlamingen hebben geen kloten. Ze durven wel in het Vlaams parlement quasi alle bevoegdheden naar zich toetrekken maar het zijn de Franstaligen die dan maar de enigste logische consequenties van uit moeten trekken nml dat de Belgische staat een lege doos geworden is en de moeite niet waard is om te behouden.
solidarnosc is offline