Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 12:40   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan vraag ik mij af waarom in de bedrijfswereld er zo veel fusies zijn met het doel kostenbesparend te werken. Je kan niet ontkennen dat een verschil in uitbetaling (de creatie van fictieve grenzen) moeilijkheden en kosten meebrengt. Weggegooid geld dus. Want waarom moet er een verschil zijn in kindergeld?
BS elke econoom zal u kunnen bevestigen dat schaalvergroting positief is tot op een bepaald niveau, vanaf een bepaalde grote wordt de oncontroleerbaarheid te groot waardoor er 'gesmos' allerhande onstaat door gebrek aan overzicht en controle... klinkt het bekend mss ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 juli 2010 om 12:40.
Anna List is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:40   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daarom: altijd beginnen met een definitie van het onderwerp.
Is dat nu zó moeilijk ?
Dat klinkt erg schoolachtig.

Een mens met ietwat levenservaring weet dat dit niet het geval is in twee domeinen: politiek en liefde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:42   #43
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS elke econoom zal u kunnen bevestigen dat schaalvergroting positief is tot op een bepaald niveau, vanaf een bepaalde grote wordt de oncontroleerbaarheid te groot waardoor er 'gesmos' allerhande onstaat door gebrek aan overzicht en controle... klinkt het bekend mss ?
JA, maar ik heb erg de indruk dat we met een petieterig landje als België nog mijlenver verwijderd zijn van die orde van grootte.
pajoske is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:43   #44
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JA, maar ik heb erg de indruk dat we met een petieterig landje als België nog mijlenver verwijderd zijn van die orde van grootte.

Absoluut niet, je moet 'the size of nations' maar eens lezen... OF gewoon je ogen opentrekken en vaststellen dat de Luxemburgers de meest welvarende van ALLE Europeanen zijn.
Oud 23 juli 2010, 12:44   #45
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een splitsing van de sociale zekerheid zal er nooit komen. De enigste manier om dat te doen is België te splitsen.
U slaat spijkers met koppen!
Oud 23 juli 2010, 12:45   #46
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Absoluut niet, je moet 'the size of nations' maar eens lezen... OF gewoon je ogen opentrekken en vaststellen dat de Luxemburgers de meest welvarende van ALLE Europeanen zijn.
dankzij hun bankeneconomie
Shadowke is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:50   #47
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Kinderbijslag is het allerlaatste dat mag gesplitst worden. Een verschillende behandeling voor kinderen zorgt voor zeer ongelijke kansen tijdens en ook na de kindertijd, want tijdens die kindertijd ontwikkeld een mens zich het meest.
.
Vergeten dat we in 1885 eindelijk beperkt de toestemming kregen van de Walen om onze kinderen in hun moedertaal secundair onderwijs te onderrichten.

De Franstalige elitie heeft nooit een zier ingezeten met de ontwikkelingen van Vlaanderen derhalve kun je je medelijwekkende boodschappen beter laten.

Trouwens er al ooit bij stil gestaan waar we op afstevenen? Binnenkort kunnen we, als we de Belgische stekker niet uittrekken, allemaal samen gapen naar 'er was eens een sociale zekerheid'...
Oud 23 juli 2010, 12:50   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zou idd zoals dominatrix hierboven al stelt, die 'indruk' van jou maar eens documenteren en herbekijken ...

denemarken, noorwegen, luxemburg, finland

stuk voor stuk staten kleiner dan VL die het beter doen ... en die in een ruk bewijzen dat ook Wallonie groot genoeg is om het beter te doen (zonder belgisch yuk)
Anna List is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:51   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
eek een werkbaar model, dat mogen we zeker niet copieren !
Anna List is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:52   #50
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
'Jedem das seine'

Klein maar flexibel, we hebben met Vlaanderen troeven. En die kunnen we heel nauw laten aansluiten met het Nederlandse model. Ze doen daar niet alles beter, maar je kunt er niet omheen dat onze oude landgenoten het welvaartsstatus-gewijs absoluut niet slecht doen.
Oud 23 juli 2010, 12:52   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typerend voor de absolute lafheid van Vlaams-nationalisten dat ze gewoon de kloten niet hebben om daad bij woord te voegen en de Franstaligen nodig hebben om hun dromen te realiseren.
Het ware fijn, mocht je voor één keer het schelden achterwege kan laten, en argumenten aanbrengen.

Ik praat niet over Vlaams-nationalisten, maar over Vlaamse politici. De stemming van het wetsvoorstel BHV werd gestemd door de Vlamingen. Niet enkel door de Vlaams-nationalisten, maar ook door CD&V en SP.a. En zélfs door Open-VLD!
De 5 Vlaamse Resoluties werden niet louter gestemd door de Vlaams-nationalisten, maar door alle Vlamingen (met uitzondering van Christian Van Eycken).

De Vlaamse soevereine republiek, alhoewel ik er naar streef, is vandaag niet aan de orde. De gemeenschappelijke eisen van de Vlaamse partijen zijn duidelijk (splitsing BHV en de 5 Resoluties van het Vlaams Parlement). Het uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid maakt geen deel uit van die resoluties.
Als de Franstaligen even uni sono schreeuwen dat ze de onafhankelijkheid zullen uitroepen, dat ze dan doen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:58   #52
Shadowke

Standaard

Citaat:
'Jedem das seine'

Klein maar flexibel, we hebben met Vlaanderen troeven. En die kunnen we heel nauw laten aansluiten met het Nederlandse model. Ze doen daar niet alles beter, maar je kunt er niet omheen dat onze oude landgenoten het welvaartsstatus-gewijs absoluut niet slecht doen.
en ik ben voor een nederlands-vlaamse fusie
Shadowke is offline  
Oud 23 juli 2010, 12:59   #53
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik mij af waarom in de bedrijfswereld ...

Je vergeet dat je Belziek met alles kunt vergelijken (bananenrepublieken, derde wereldlanden, sovjets, ...) maar niet met een bedrijf, al zeker niet met de goed werkende variant. Belziek zou immers reeds lang failliet zijn waarna de curator in staat zou zijn de goede stukken te verkopen.
Oud 23 juli 2010, 13:00   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het ware fijn, mocht je voor één keer het schelden achterwege kan laten, en argumenten aanbrengen.

Ik praat niet over Vlaams-nationalisten, maar over Vlaamse politici. De stemming van het wetsvoorstel BHV werd gestemd door de Vlamingen. Niet enkel door de Vlaams-nationalisten, maar ook door CD&V en SP.a. En zélfs door Open-VLD!
De 5 Vlaamse Resoluties werden niet louter gestemd door de Vlaams-nationalisten, maar door alle Vlamingen (met uitzondering van Christian Van Eycken).

De Vlaamse soevereine republiek, alhoewel ik er naar streef, is vandaag niet aan de orde. De gemeenschappelijke eisen van de Vlaamse partijen zijn duidelijk (splitsing BHV en de 5 Resoluties van het Vlaams Parlement). Het uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid maakt geen deel uit van die resoluties.
Als de Franstaligen even uni sono schreeuwen dat ze de onafhankelijkheid zullen uitroepen, dat ze dan doen.

Wel wat ik zeg. Vlamingen hebben geen kloten. Ze durven wel in het Vlaams parlement quasi alle bevoegdheden naar zich toetrekken maar het zijn de Franstaligen die dan maar de enigste logische consequenties van uit moeten trekken nml dat de Belgische staat een lege doos geworden is en de moeite niet waard is om te behouden.
solidarnosc is offline  
Oud 23 juli 2010, 13:07   #55
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
en ik ben voor een nederlands-vlaamse fusie
Ik denk van, zeg maar eens iets wat onze shadow graag hoort Neen, het is nu eenmaal zo. De Nederlanders hun koopkracht is ook nog steeds hoger terwijl hun werkloosheid lager is. Dat heeft zijn reden.

Verder raad ik je aan om oranje eens te lezen (al zul je dat ongetwijfeld wel al gedaan hebben). Je zult vanzelf begrijpen dat opportunisme geen thema is. 'Je maintiendrai Nassau' zei Willem de Zwijger. Filips II begreep het. Je moet niet groot en sterk zijn om te durven, je moet ook niet wachten op het juiste moment, je moet doen waarin je gelooft en staan waarvoor je moet staan.
Oud 23 juli 2010, 13:08   #56
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel wat ik zeg. Vlamingen hebben geen kloten. Ze durven wel in het Vlaams parlement quasi alle bevoegdheden naar zich toetrekken maar het zijn de Franstaligen die dan maar de enigste logische consequenties van uit moeten trekken nml dat de Belgische staat een lege doos geworden is en de moeite niet waard is om te behouden.
Joost Ballengeer gelezen?
Oud 23 juli 2010, 13:10   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn de Franstaligen die constant lopen te schreeuwen over het einde van België, dus het is inderdaad aan hen om de daad bij het woord te voegen.
De Vlamingen zullen van hun kant de daad bij hun woord proberen voegen: de uitvoering van de 5 Vlaamse resoluties en de splitsing van BHV.
En tja... Als de Franstaligen vinden dat de splitsing van BHV gelijkstaat met het einde van België, dan laat ik dat voor hun rekening. Mij niet gelaten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 23 juli 2010, 13:11   #58
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik denk van, zeg maar eens iets wat onze shadow graag hoort Neen, het is nu eenmaal zo. De Nederlanders hun koopkracht is ook nog steeds hoger terwijl hun werkloosheid lager is. Dat heeft zijn reden.

Verder raad ik je aan om oranje eens te lezen (al zul je dat ongetwijfeld wel al gedaan hebben). Je zult vanzelf begrijpen dat opportunisme geen thema is. 'Je maintiendrai Nassau' zei Willem de Zwijger. Filips II begreep het. Je moet niet groot en sterk zijn om te durven, je moet ook niet wachten op het juiste moment, je moet doen waarin je gelooft en staan waarvoor je moet staan.
ik bedoel wel om nederland en vlaanderen op te laten gaan in een nieuwe staat
dus geen nederland of vlaanderen maar iets totaal anders met een grotere autonomie voor de regio's
Shadowke is offline  
Oud 23 juli 2010, 13:16   #59
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doek het dan toch meteen op of is het probleem dat Vlaams-nationalisten daar de ballen niet voor hebben.
Nee. Voor onafhankelijkheid moeten de Vlaamse geesten eerst rijpen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 23 juli 2010, 13:20   #60
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou idd zoals dominatrix hierboven al stelt, die 'indruk' van jou maar eens documenteren en herbekijken ...

denemarken, noorwegen, luxemburg, finland

stuk voor stuk staten kleiner dan VL die het beter doen ... en die in een ruk bewijzen dat ook Wallonie groot genoeg is om het beter te doen (zonder belgisch yuk)
Euh zonder o.a. Belgisch zwart geld was Luxemburg een arm landje. Op welk zwartgeldcircuit van welke landen gaat Vlaanderen moeten rekenen?

Mijn zoon is net terug van een vakantie in Noorwegen. Zijn eerste indruk: prachtig land, maar het gewone leven is peperduur ten opzichte van België.

Blijft mijn vraag: hoe kan je de uitbetalingen van kindergeld VOOR DE BURGER verbeteren door ze op te splitsen? Daar zijn toch geen criteria voor waarmee je kan sjoemelen. hoe kan je dat efficiënter maken?
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be