Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2010, 19:14   #852
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Realist ben je pas als je je realiseert dat heel dat Europa alleen nuttig is voor politici met grootheidswaanzin. Mannen zoals J.L.D vechten voor dat Europa omdat ze er dik hun zakken aan kunnen vullen. Kassa kassa, en niets anders.

Duitsland doet aan zelf protectionisme en Europa slaapt, want Duitsland is een te sterke partner waar de oproep om terug uit Europa te stappen al duchtig de ronde doet. Als België aan zelf protectionisme zou doen worden we direct door Europa veroordeeld.

België is dus binnen Europa het slachtoffer van de fusie tussen de kip en het varken.
Dat Europa niet zaligmakend is, weet ik ook wel. Dat de Euroisten (of hoe degenen die voor Europa werken ook moge noemen) vooral voor zichzelf gezorgd hebben (zou wel eens leuk zijn, van hun pensioenen te publiceren) weet ik ook wel. Maar dat elk land op zichzelf geen eiland kan zijn, in een geglobaliseerde wereld, weet ik ook. Alleen hadden sommigen, in hun grootheidswaanzin, wel een verkeerd idee van Europa. Zijnde de grootmacht die de VS de loef zou afsteken (ondertussen worden wel zowel Europa, als de VS, de loef afgestoken door de Aziaten) en vooral, die hun gedachtengoed zou verdedigen. Maar Europa is nu eenmaal een monster met vele gedachtengoeden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden