![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Realist ben je pas als je je realiseert dat heel dat Europa alleen nuttig is voor politici met grootheidswaanzin. Mannen zoals J.L.D vechten voor dat Europa omdat ze er dik hun zakken aan kunnen vullen. Kassa kassa, en niets anders.
Duitsland doet aan zelf protectionisme en Europa slaapt, want Duitsland is een te sterke partner waar de oproep om terug uit Europa te stappen al duchtig de ronde doet. Als België aan zelf protectionisme zou doen worden we direct door Europa veroordeeld. België is dus binnen Europa het slachtoffer van de fusie tussen de kip en het varken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Partijlid
|
![]() Europa = veel blabla, weinig inhoud.
En zoals Garry het al uitstekend aangaf: een broeihaard van zakkenvullers. In Belziekske vind ge dat ook: stoere Vlamingen zoals Verhofstadt, die om hun zakken te vullen met alle plezier een Belgisch vlaggetje nemen en ermee zwaaien. Laatst gewijzigd door Thomas VDB : 26 juli 2010 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees dankbaar dat het zo'n zachtaardige boeren pummels zijn, anders zaten we hier al lang met een nieuwe Guldensporenslag.
De sterkte van Frans België bestaat er uit dat een onafhankelijk Vlaanderen zonder slag of stoot nooit zal tot stand komen en dat de Vlamingen dit schijnbaar niet willen inzien en zich als lammeren blijven opstellen. Het zeverpakket van B.Dewever van beetje per beetje, zal nog 700 jaar duren. Maar dat betekend wel 700 jaar dat de Vlaming nog zal verder moeten met dat kankergezwel. Alleen met radicale maatregelen zullen we hier iets kunnen bereiken, maar dat zal niet vanzelf gaan. Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 27 juli 2010 om 00:25. Reden: Gelieve de trol niet te voederen |
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die goede oude Francofone rekenkunde toch... Nederlands, Duits, Engels zijn belangrijke talen in de Benelux. En Letzeburgs niet vergeten.
Maar wallon en picard, daar begrijpt geen kat op de wereld iets van. Op de landbouwbeurs in Libramont misschien ja, door de koeien. En in de gevangenissen, want dat is waar die 'betere klasse' gehuisvest is. Ze verdienen toch maar lekker 1000€ per persoon meer dan de Waalse pourcia; leveren de Europese president en nog een resem belangrijke Europese figuren; hebben massaal een eigen villaatje en spaarcentjes op de bank. Maar de Walen zijn nog altijd niet verder geëvolueerd sinds de tijd dat ze in Vlaanderen op de koeien moesten gaan passen bij de rijke hereboeren en bedacht werden met de scheldnaam "vuile walebieste". Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 27 juli 2010 om 00:25. Reden: Gelieve de trol niet te voederen |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat Dewinter misschien niet de beste politieker is, maar binnen het VB is hij nog steeds het Alpfa mannetje. En spijtig genoeg rommelt het in de roedel. Dat is waar, maar geloof me, het VB staat er beter voor dan het N-VA. Bekijk het even als een monopolie spel. In de gevangenis zit je veilig, de meest veilige positie. Het N-VA loopt gevaar. Of er komt een regering, waar ze belabberd zullen uit komen, (met het gekende gevolg ), ofwel worden ze naar de oppositie verdrongen (met als gevolg dat de Vlaming hieruit zal concluderen dat stemmen op het N-Va ook al geen resultaat op levert) of er komen nieuwe verkiezingen. De kans dat ze in een tweede ronde een evengrote score halen is zo goed als zeker nihil. Traditionele partijen zullen daar garen uit spinnen en dat weten die ook. Mogelijk is de N-VA roedel momenteel zo groot dat het ook voor B. Dewever moeilijk wordt zijn Alpfa positie te handhaven wat er zal toe leiden dat het wederom tot een splitsing komt met als gevolg dat er zo goed als zeker daaruit weer een nieuwe partij geboren wordt van een hardere strekking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dan vind ik Karim Van Overmeire meer van 't verhaal begrepen hebben. Wat de NVA betreft ... daar wens ik niet veel woorden aan vuil te maken. Als je een op en top Belgicist en sos-kontenlikker Bracke in je partij opneemt... tsja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 juli 2010 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien, en dat zeg ik, niet de blinde.
![]() |
#850 |
Partijlid
|
![]() We zullen zien, ja. Ik hoop vanuit de grond van m'n hart dat de NVA de Vlaamse klus kan klaren, maar ik heb zo m'n twijfels. Van dat stoere ultra-Vlaamse imago blijft de laatste maanden niet veel meer over. Zelfs bang om het woord onafhankelijkheid uit te spreken.
De aanwezigheid van Bracke is de voorbije verkiezingen de enige reden geweest waarom ik slechts één van mijn twee stemmen (had een volmacht) aan de NVA heb gegeven... Laatst gewijzigd door Thomas VDB : 27 juli 2010 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Engels is de enige en onmisbare taal in de wereld. Handel toerisme studies nijverheid muziek enz. Het is dus volstrekt logisch dat Vlaanderen Engels kiest als tweede taal. Het is wenselijk dat Frans en Duits ook de nodige aandacht krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige deel ik volledig uw mening. Laatst gewijzigd door Garry : 27 juli 2010 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 27 juli 2010 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs dan zoudt ge er nog best een tekeningske bijmaken, want zo simpel is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
welke sukkelaars in VL. |
|
![]() |
![]() |