Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2010, 18:50   #558
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar heb je; net als alle anderen; niet te kiezen.
Ik wens ook niet te betalen voor autosnelwegen en een leger; ik gebruik dit niet en heb dit niet nodig.
U zou daarvoor in dat geval niet moeten betalen.
Citaat:
Het is immers de parlementaire meerderheid die dit beslist.
Dat is geen argument. Het is niet omdat de meerderheid van het land mijn bezit wil afnemen, dat het daardoor minder crimineel is om te doen. Een religie wordt ook niet meer 'waar', omdat het aantal leden stijgt.
Citaat:
Reken jij netjes uit hoeveel belastingen je precies zou moeten betalen volgens je eigen morele kompas?, of huldig jij eerder het principe van de maximalisatie van de ontduiking?
Voor wegenbelasting, milieubehoud, het leger, en de politie ben ik bereid te betalen. Ik ben zelfs bereid om een deel van mijn loon af te staan voor de hulp aan chronisch zieken en ouderen. Maar niet aan publieke omroepen, een vastgetimmerd onderwijssysteem (waar ik zelf niet eens gebruik van heb gemaakt, trouwens), een gezondheidszorg die subsidies van de overheid direct in de eigen zak steekt, of allerlei leuke projectjes voor immigranten of kunstenaars.
Citaat:
Iemand die op een achterbakse manier een maximum aan belastingen ontduikt en fraudeert; die de anderen laat opdraaien voor die belastingen; is een dief en crimineel.
Ik heb het niet over een maximum.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden