![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt hem in het feit dat het uw morele plicht is belastingen te betalen. Indien ge verzaakt aan die plicht, dan heeft de gemeenschap het recht u daarvoor een boete te geven en die te innen. Dus samen gevat: De overheid mag het geld inderdaad niet afnemen, maar gij zijt verplicht het te geven. Doet ge dat niet dan zijt ge een ordinaire dief en verwacht dan ook als dusdanig behandeld te worden.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 augustus 2010 om 06:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() Ach, wanneer mijn moreel kompas niet overeenkomt met het jouwe; is het plots niet meer goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de reden dat we van mening verschillen. U vindt kwaad doen voor het ''goede'' geoorloofd - het zou zelfs verplicht moeten zijn - en ik vind dit geenszins.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we een verschillende mening hebben (althans deels) over wat goed en kwaad is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vindt stelen voor een hoger doel niet kwaad, dat klopt. U vindt dat in dat geval het doel de middelen heiligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u van iemand een beloning krijgt (in dat geval uw werkgever) voor uw inspanningen, is dat bedoeld voor u. Het is uw bezit. De overheid zegt: Wij nemen een deel van die beloning af (lees = stelen), om er goede dingen mee te doen. Dat laatste is overigens ook erg twijfelachtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wijze waarop dit berekend wordt is divers. Voor een deel betaalt iedereen; voor een ander deel volgens gebruik en/of bezit. Je kan nu betwijfelen of de berekeningswijze rechtvaardig is. Je kan nu betwijfelen of sommige zaken nuttig zijn; of ze goed zijn; of je ze wel wil; of je ze gebruikt, of ze wel door de overheid moeten georganiseerd worden; het principe blijft onveranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Banneling
|
![]() De overheid is er om het volk te dienen (en niet andersom). In ruil daarvoor heeft de overheid van het volk bepaalde mandaten gekregen.
De overheid dient dus de belangen van het volk te behartigen, en niet de eigen belangen, of die van andere volkeren. Zo heeft de overheid niet geld van u te innen teneinde dat om één of andere reden in het buitenland over de balk te smijten (EU-bijdragen, ontwikkelingshulp etc). Net zomin dat de overheid het recht zou hebben geld van u te innen om dat te gebruiken om zichzelf in stand te houden of om zichzelf meer macht te doen krijgen. Belastinggeld dat door het volk moet worden opgehoest, dient dan ook ten bate van datzelfde volk besteed te worden. PS: 'de overheid' is niet gelijk aan 'de staat'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Je eerste alinea in beschouwing genomen; is de overheid niet bedoeld om de staat te vertegenwoordigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wens ook niet te betalen voor autosnelwegen en een leger; ik gebruik dit niet en heb dit niet nodig. Het is immers de parlementaire meerderheid die dit beslist. Reken jij netjes uit hoeveel belastingen je precies zou moeten betalen volgens je eigen morele kompas?, of huldig jij eerder het principe van de maximalisatie van de ontduiking? Iemand die op een achterbakse manier een maximum aan belastingen ontduikt en fraudeert; die de anderen laat opdraaien voor die belastingen; is een dief en crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je rekent het dus netjes uit? Over welk bedrag spreek je concreet? Hou je rekening met de zaken waarvoor jij meer moet betalen; omdat de anderen daarvoor niet willen betalen? Ik wil bijvoorbeeld ook niet betalen voor riolering. Ik vind dit niet nuttig. Ik zal mijn afvalwater wel lozen op straat. Laatst gewijzigd door artisjok : 9 augustus 2010 om 19:03. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |