Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming
Als ik voor lange tijd in het buitenland verblijf wel (meer dan 2 maanden)  , zeker als je lang in Frankrijk hebt gezeten en geen woord nederlands hebt kunnen spreken en dan terug in Vlaanderen thuiskomt.
|
Als we het nu toch niet over jou maar over topsporters hebben, dan is die vergezeld van gezin, trainer, sportdokter, evt. technicus (Ik denk niet dat elke wielrenner aan zijn eigen fiets(en) gaat zitten vijzen) en misschien nog wat ploegmaats om het spelletje van trekken en duwen in te oefenen en die zullen dan wel Nederlandstalig zijn. En kom me ook niet vertellen dat je geen Nederlands meer kent als je 2 maanden in Frankrijk hebt gezeten, he.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming
Wel besef ik nu reeds welke grote consequenties een staatsgrens oversteken met zich mee kan brengen: Sinds ik mijn identiteitskaart niet meer heb kan ik tijdelijk niet meer naar het buitenland, ondanks het vrij verkeer van personen in de EU. Ik weet ook wel dat dit iets banaal is, maar het toont aan dat er nog steeds consequenties zijn als je een staatsgrens oversteekt binnen de EU.
|
Tja... consequenties heb je altijd, maar net zoals je zei zijn ze vrij banaal. Tenzij je een Vlaamse CEO bent die bijna elke dag in een ander land zit. Maar dan nog... hoe lang duurt het voor je een nieuwe id-kaart hebt? En hoeveel CEO's verliezen aan de lopende band hun id-kaart? Bovendien heb je dan nog altijd de mogelijkheid om RDP, VNC, Windows messenger, ... en andere tools om over het netwerk te communiceren.