Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 september 2010, 22:08   #101
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
WAL zal zich diep vernederd voelen nadat het eruit werd getrapt en dan nog liever meer betalen aan Franse bedrijven dan nog langer een beroep doen op VL.
Wallonië zal wel een heeeeeele grote klant zijn. Jeetje, dat zet even druk op de ketel zeg, 3 miljoen mensen met een economie waar Oost-Europa zn neus voor zou ophalen.
Hollander is offline  
Oud 9 september 2010, 22:46   #102
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAL zal zich diep vernederd voelen nadat het eruit werd getrapt en dan nog liever meer betalen aan Franse bedrijven dan nog langer een beroep doen op VL.
Als die Franse bedrijven goedkoper waren, zouden ze gelijk hebben. Als ze duurder zijn, en ze handelen volgens uw idee, dan zullen ze in hun eigen rapen schieten. Geen goed recept om economisch vooruit te gaan. Ik ben alvast iets in Wallonië gaan halen omdat het daar goedkoper was - anders dan gewoonlijk ben ik echter zeer slecht bediend, en is goedkoop duurkoop gebleken, maar goed.
Oud 9 september 2010, 23:34   #103
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Door het Nederlands te schrappen in het onderwijs.......
Hoe zou Wallonië nu Vlaanderen kunnen "pijn doen" door het Nederlands te schrappen in het onderwijs in Wallonië ? Is het niet eerder voor de hand liggend dat Wallonië daardoor zichzelf zou straffen ?
Gwylan is offline  
Oud 10 september 2010, 00:48   #104
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dat jij voor Wallonië spreekt! Iemand die zoiets doet verklaren ze zot... of hebben ze ginder in Walenland dan zoveel geld? Tzal geld van de transfers zijn zekers
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 september 2010 om 00:50.
lollysticky is offline  
Oud 10 september 2010, 01:12   #105
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijven dromen azerreke...

Vooral van véél geld om die duurdere bedrijven te kunnen betalen....
Svennies is offline  
Oud 10 september 2010, 17:20   #106
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Blijven dromen azerreke...

Vooral van véél geld om die duurdere bedrijven te kunnen betalen....
Tja, wat wil je? Jarenlang geconditioneerd geweest met de idee dat geld gratis is.

Dan mag het toch iets kosten, neen?
Kawadude is offline  
Oud 10 september 2010, 17:31   #107
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Blijkbaar is dit een forum enkel voor NV.A en VB. Er zijn in ons land geen problemen blijkbaar, enkel wat betreft vlaams, waals, brussels, onafhankelijkheid, 180 jaar geschiedenis, verdrukking, haat enz...i
schaduwpremier is offline  
Oud 10 september 2010, 17:47   #108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Blijkbaar is dit een forum enkel voor NV.A en VB. Er zijn in ons land geen problemen blijkbaar, enkel wat betreft vlaams, waals, brussels, onafhankelijkheid, 180 jaar geschiedenis, verdrukking, haat enz...i
U vergat het woord "Belgicist", voor de rest hebt u zowat alle kernwoorden opgesomd die hier steeds terugkomen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 september 2010 om 17:47.
Another Jack is offline  
Oud 11 september 2010, 09:58   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Om te beginnen zijn Vlaams, Waals en Brussistaans eigennamen en worden deze met een hoofdletter geschreven, ook in het midden van een zin.

En nee, dit is geen forum voor alleen N-VA en VB.

Er zijn hier ook mensen die zelfs tegen deze partijen zijn, maar die wel voor een deel akkoord gaan met de N-VA dat er zaken moeten veranderen.
Jantje is offline  
Oud 11 september 2010, 10:06   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht het niet.

Ik kom zeer regelmatig in contact met Walen en nog nooit horen zeggen dat ze bij een opdeling van de bevoegdheden en verantwoordelijkheden in Frankrijk hun spullen en lessen zullen gaan volgen.

Integendeel zelfs, zij zeggen steeds vaker dat het beleid in Wallonië zich eindelijk eens moet loskoppelen van Brussistan.

Want ook zij worden het beu steeds de schuld te krijgen van de problemen en als werkende Walen te moeten opdraaien voor de werklozen in Brussistan en Charleroi.

Ook zij zijn het beu steeds te moeten opdraaien voor de verspilzucht van de PS in Brussistan en Charleroi.
Jantje is offline  
Oud 11 september 2010, 10:11   #111
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

pijn doen,pijn doen,wie spreekt hier eigenlijk van "pijn doen"...

Ik stel eenvoudig vast dat de ontslagnemende regering Leterme een van de "rustigst" draaiende regeringen ooit is.....verlost als ze is van communautair gehakketak.Pech natuurlijk dat er geen nieuwe initiatieven mogelijk zijn.

Dat moet het streefdoel zijn,een federale regering die de haar nog toegewezen bevoegdheden en verantwoordelijkheden rustig en standvastig kan opnemen.

Vandaar dat men niet te snel meer mag overgaan tot de vorming van een nieuwe-,EERST DUIDELIJKE en AFGEBAKENDE afspraken maken....

Dat zal in het voordeel zijn van iedereen...
kelt is offline  
Oud 11 september 2010, 10:56   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Mocht 'Wallonië' 'Vlaanderen' écht pijn willen doen - wat ik betwijfel - dan ligt het m.i. voor de hand wat 'hen' te doen staat.

Om te beginnen zouden ze waar dat maar kan, faciliteiten voor Nederlands-, Waals-, Letzeburgisch-, Picardisch-, ... taligen (verder) kunne uitbouwen, alsmede het aantal gemeenten met faciliteiten voor Duitstaligen flink optrekken. In Luik, Charleroi en nog een paar andere steden zouden ze ondermeer ook van Italiaans een officiële taal kunnen maken.

Daarmee zouden ze het ééntalige Vlaanderen een belabberd figuur laten slaan.

Een ander nuttig initiatief zou zijn van Charleroi opnieuw de meest moderne en meest dynamische stad van West-Europa te maken (zoals dat een tijdlang het geval was).
Om dat te kunnen doen, moeten de huidige machthebbers natuurlijk eerst gewipt worden. In Wallonië moet dus een politieke omwenteling plaatsgrijpen. Het lijkt mij ten zeerste wenselijk dat 'de Walen' daar zo snel mogelijk toe overgaan.

Daarmee zouden ze 'Vlaanderen' kunnen bewijzen dat het zich al die tijd vergiste telkens het 'Wallonië' als een verstard oostblokland afschilderde.

Ik gun 'Wallonië' van harte de moed om eraan te beginnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online  
Oud 11 september 2010, 11:06   #113
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Er nog onlangs geweest?
Zwaar getroffen door de bankencrisis. Niets structureels dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 september 2010, 11:55   #114
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Als ik voor lange tijd in het buitenland verblijf wel (meer dan 2 maanden) , zeker als je lang in Frankrijk hebt gezeten en geen woord nederlands hebt kunnen spreken en dan terug in Vlaanderen thuiskomt.
Als we het nu toch niet over jou maar over topsporters hebben, dan is die vergezeld van gezin, trainer, sportdokter, evt. technicus (Ik denk niet dat elke wielrenner aan zijn eigen fiets(en) gaat zitten vijzen) en misschien nog wat ploegmaats om het spelletje van trekken en duwen in te oefenen en die zullen dan wel Nederlandstalig zijn. En kom me ook niet vertellen dat je geen Nederlands meer kent als je 2 maanden in Frankrijk hebt gezeten, he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Wel besef ik nu reeds welke grote consequenties een staatsgrens oversteken met zich mee kan brengen: Sinds ik mijn identiteitskaart niet meer heb kan ik tijdelijk niet meer naar het buitenland, ondanks het vrij verkeer van personen in de EU. Ik weet ook wel dat dit iets banaal is, maar het toont aan dat er nog steeds consequenties zijn als je een staatsgrens oversteekt binnen de EU.
Tja... consequenties heb je altijd, maar net zoals je zei zijn ze vrij banaal. Tenzij je een Vlaamse CEO bent die bijna elke dag in een ander land zit. Maar dan nog... hoe lang duurt het voor je een nieuwe id-kaart hebt? En hoeveel CEO's verliezen aan de lopende band hun id-kaart? Bovendien heb je dan nog altijd de mogelijkheid om RDP, VNC, Windows messenger, ... en andere tools om over het netwerk te communiceren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 september 2010, 12:13   #115
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu maakt u me aan het lachen. De franstaligen nog meer betalen als hun 12 miljard euro per jaar weg gaat vallen? Ik denk dat ze dan eerder zullen kiezen voor de betaalbare oplossing, ook als die in Vlaanderen ligt. Want qua Europese hulp zullen ze maar een mager beestje krijgen in vergelijking met wat ze nu van Vlaanderen krijgen.

Trouwens... als de Franstaligen (en wss eerder de Brusselaars die Wallonië gegijzeld houden) zich vernederd zouden gaan voelen dan ontbreekt het hen echt aan realiteitszin, gezien Brussel nooit iets voor hen heeft gedaan. Hun verarming zal zich verder zetten tot op het moment dat de Walen eindelijk de straat op gaan om die zogezegde Waalse maar eerder Brussels georiënteerde politieke leiders van hen eens hun zegje te doen. Bij de MR is de euro aan het vallen... Maingain moet een muilkorf krijgen want door hem is de hele MR meegetrokken in het verhaal Brussel waar de gemiddelde Waal (die niet franstalig van nature, maar verfranst is) geen verhaal aan heeft. Ergo de superzege van de PS die wel focuste op Wallonië en Maingain en zijn racistisch rapaille maar liet blaffen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 september 2010, 16:40   #116
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik dacht het niet.

Ik kom zeer regelmatig in contact met Walen en nog nooit horen zeggen dat ze bij een opdeling van de bevoegdheden en verantwoordelijkheden in Frankrijk hun spullen en lessen zullen gaan volgen.

Integendeel zelfs, zij zeggen steeds vaker dat het beleid in Wallonië zich eindelijk eens moet loskoppelen van Brussistan.

Want ook zij worden het beu steeds de schuld te krijgen van de problemen en als werkende Walen te moeten opdraaien voor de werklozen in Brussistan en Charleroi.

Ook zij zijn het beu steeds te moeten opdraaien voor de verspilzucht van de PS in Brussistan en Charleroi.
Ik heb inderdaad nog nergens zoveel afkeer van de PS aangetroffen als bij mijn Waalse vrienden.
Oud 11 september 2010, 16:45   #117
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Zelfs in een unitair België zouden we elkaar pijn doen. Een Waalse heropstanding zou in een unitair België ook voor activiteitenverlies in Vlaanderen zorgen (cfr. die wegenwerken die dan door eigen mensen gedaan zouden worden).

Het punt zit hem vooral in hoe ze dat willen doen en met welke middelen ze dit willen bereiken.

Zomaar Europese steun ontvangen om met een naburige regio oneerlijke concurrentie te voeren, zal niet zo maar aanvaard worden. De steun zal verantwoord moeten worden en bepaalde richtlijnen zullen gevolgd moeten worden (bvb. extra opleidingen ja, fiscale kortingen aan bedrijven uit buurregio's neen).
Wettelijk is het onmogelijk voor een onafhankelijk Wallonië om binnen de EU de grensoverschrijdende aanbestedingsvoorschriften terzijde te stellen en de eigen bedrijven voorrang te geven. Het is misschien wel in de (onwettige) praktijk mogelijk...
Oud 11 september 2010, 20:06   #118
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Ik speel nu even de advocaat des duivel.

Walloniê kan ook met eventuele steun van de EU de venootschapbtw zakken.
Ze hebben nog veel plaats en minder strakke regels.

Op één jaar moet ik , even tellen, …… zes audits voorbereiden in het bedrijf die te maken hebben met de Vlaamse gemeenschap. En die mannen vragen er niet alleen doelgericht op los, ze moeten ook cijfers , bewijzen en preventie plannen zien.

Ik weet dat dat niet zo is in Wallonië. Als kleine KMO kan dat keuze bepalend zijn.

Beste Morpheus,

Ik begrijp heel goed dat je even de advocaat van de duivel speelt, moet ABSOLUUT kunnen op een forum.

Maare ik stel je de vraag, want ik weet zelf het antwoord niet mss jij wel,
heeft Europa de belastingen op venootschappen laten zakken in Griekenland ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 12 september 2010, 07:12   #119
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb ervaring met Vlaamse bedrijven die zich in Moeskroen gevestigd hebben omwille van Europese toelagen en minder vergunningen enzo.
Die hebben er al dik spijt van.
In een clausule voor Europese steun staat dat binnen 10jaar zoveel % van uw werknemers moet bestaan uit lokale bevolking. Ging dit eventjes fout zeg.... Om te beginnen geen personeel te vinden, en deze die afkomen zijn nu niet echt mensen met een geschikte mentaliteit om in een Vlaams bedrijf te werken.;
Wallonië heeft grond, maar tegelijk een lage bevolkingsdichtheid.
Het is niet evident om "lokale" bevolking aan te moeten spreken in een straal van dertig km.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En weest gerust het voordeel van minder vergunningen in Wallonie is Muyters serieus aan het aanpakken.
Muyters is een lamzak, maar goed , we moeten fietsen met de pedalen die we hebben.
Oud 12 september 2010, 08:13   #120
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Muyters is een lamzak, maar goed , we moeten fietsen met de pedalen die we hebben.
Wat heb je tegen Muyters?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be