Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik ben zelf ook niet echt voorstander van het proces tegen Wilders, maar dat neemt niet weg dat iemand "vrijpleiten" omdat hij zoveel stemmen heeft gehaald, geen argument is. Het is aan een rechter om te beslissen of iemand schuldig is of niet, niet aan de bevolking (of dan via jury). Anders maakt de beklaagde er zelf een politiek proces van (wat Wilders nu al eigenlijk probeert te doen).
Anders zou het toch gemakkelijk zijn, hé: ik vermoord mijn vrouw (extreem geval), maar ik krijg toch nog 500.000 stemmen achter mijn naam, en dus mag ik niet berecht worden. Van Rossem heeft dat bij ons ooit eens in een zekere zin geprobeerd, weet je nog?
Het enige voordeel van het proces kan zijn dat er een maatschappelijk en politiek debat opkomt rond het concept "vrijheid van meningsuiting", wat nooit slecht kan zijn...
|
Als al bij voorbaat blijkt dat de rechter zijn feitelijke oordeel op last van de politiek (lees H.B.) bepaald heeft - of onder druk van - dan zeg ik nee tegen dat proces.
Overigen - dat las ik in de onderhavige stukken die betrekking hadden op de gebruikte argumenten voor de wraking, had Moscowicz een aantal domme en verkeerde inschattingen gedaan.
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen waar de faam van dit kantoor op berust? In ieder geval niet op deze telg uit het geslacht.
De opzet was om alle rechters naar huis te sturen en dat gaat nu eenmaal niet aldus de Raad van Discipline.
Rechter B. met zijn Marokkaanse betrekkingen was een beter doel geweest en daar had Moscowicz op moeten focussen.