Discussie: De grote 9/11 topic
Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2010, 19:02   #16627
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Neen, ze zijn laag in de muur gevlogen, ze zijn niet te pletter geslagen in de grond he. Je beseft toch hoeveel lift die vleugels geven en je beseft toch ook, hoe dichter en sleller je over de grond vliegt hoe feller je een 'luchtkussen-effect' (om het makkelijk verwoordbaar te noemen) krijgt tussen vleugel en grond.
Daarom ook ging het totaal niet veilig en netjes ! voor hetzelfde geld was het toestel al voor het Pentagon gecrashed. Uit verschillende dingen blijkt ook dat de vliegkunsten verschrikkelijk waren.

Citaat:
Als ik met een 'onnozel' zweverke (een ask21 of iets vergelijkbaars) tegen 200 per uur een low pass maak op 1 a 2 meter van de grond heb ik letterlijk bijna mijn stick volledig naar voor om dit effect te counteren.
Bij die hoge snelheid heeft het toestel waarschijnlijk maar een seconde op 1 a 2 meter afstand van de grond gevlogen.
Bovendien scheelt het enorm wanneer je helemaal niet aan veiligheid hoeft te denken of aan confort voor de passagiers.

Citaat:
Ik heb ooit het geluk gehad tijdens een uitwisseling jaren terug te mogen 'vliegen' met een 737 simulator van de KLM. Weet je hoe moeilijk het is om zo'n bak aan de grond te zetten als je kleine toestellen gewoon bent?
Dat geloof ik direct , maar in deze situatie was landen niet eens de bedoeling

Laatst gewijzigd door atmosphere : 19 oktober 2010 om 19:03.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden