Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin
Artisjok, niet-christenen moeten helemaal niet uitgesloten worden uit jeugdbewegingen.
Maar laat ik het anders stellen.
Een moslimjongere gaat mee op scoutskamp. Hij of zij volgt strikt de regels van de Islam. Op kamp staat er logischerwijs veel gehakt op het menu, in allerlei vormen : Spaghettisaus, worsten,hamburgers, gehaktballen. En ja ,da's varkensgehakt omdat dit nu eenmaal het goedkoopst is.
Wat gaat die moslimjongere (en zijn ouders) dan doen? Niet meegaan op kamp, niet eten tijdens de kampperiode, of eisen dat er hallal op de menukaart komt? Ik denk het laatste.
Ik heb zelf tot mijn 17 bij de scouts gezeten. En men eist er respect voor het scoutsuniform. Elke afdeling/regio heeft zo zijn eigen uniform. Bij ons was dit een jeansbroek, ons scoutshemd en scoutsdas. Geen scoutspet. Indien de jongens een gewone pet droegen ,dan moest die verplicht afgenomen worden tijdens de (verplichte) leidinggroet.
Wat denk je zou er gebeuren moest een overtuigde moslima bij de scouts gaan. Zou ze haar hoofddoek thuislaten of zal ze eisen dat haar hoofddoek toegelaten zou worden? Ik denk het laatste 
|
Hoe het er bij de scouts aan toe gaat weet ik niet. Mijn dochter is (als ongedoopte) bij de Chiro. (Wat volgens circe zou moeten verboden zijn)
Ze eet (als enige) vegetarisch, en op kamp wordt er voor haar vegetarisch eten klaar gemaakt. Ze heeft dit nooit moeten eisen. Dit werd haar spontaan aangeboden.
De kookploeg bestaat dan ook volledig uit vrijwilligers; die 10 dagen van hun vrije tijd opofferen om er eten klaar te maken. De kookploeg doet dit hoogstwaarschijnlijk omdat ze ALLE kinderen graag ziet.