Los bericht bekijken
Oud 23 november 2010, 19:01   #560
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoewel ik vrees dat het verloren moeite is, vond ik deze post toch wel de moeite om nog eens te reageren.

Er zijn genoeg andere (niet-moslim) religieuze fundamentalisten die mensen bedreigen (en zelfs doden) die er andere opinies op nahouden. Hoeveel abortusartsen zijn er ondertussen bijvoorbeeld al vermoord in de VS door fundamentalistische christenen? En welk veelvoud ervan leeft continu onder bedreiging? En was het geen orthodoxe jood die Yitzchak Rabin vermoordde? Als je een beetje moeite doet en wat verder dan je voordeur kijkt, dan zal je ook zelf wel op meer voorbeelden komen. Kwestie van morele eerlijkheid hé!

En het is natuurlijk evenmin waar dat enkel fundamentalistische moslims zich inlaten met straatcriminaliteit. Meer zelfs, het is nog maar de vraag of onder de moslims die zich daarmee bezig houden de fundamentalistische groep het meest vertegenwoordigd is. Ik durf dat sterk te betwijfelen. Straatcriminaliteit heeft dan ook niets te maken met religie. Het is eigenlijk nogal belachelijk om dat te beweren.

Maar wat nog het belachelijkst van al is, is die voortdurende kritiek op de islam, die plots niet meer geldig is als het om andere religies gaat. En de reden daarvoor is dan omdat die andere groepen niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Een zeer bizarre redenering waaruit 2 zaken blijken. Ten eerste dat het je eigenlijk helemaal niet te doen is om zaken als ongelijkheid tussen man en vrouw, kledingvoorschriften, voedselvoorschriften, enz. want met andere religies die er gelijkaardige gebruiken op nahouden heb je klaarblijkelijk geen probleem. En ten tweede dat het in ieder geval al niet die factoren zijn die zorgen voor een oververtegenwoordiging in de criminaliteit, aangezien die factoren ook gelden voor andere groepen. Met een beetje morele eerlijkheid zou je dus al zelf tot die conclusies kunnen gekomen zijn.

Natuurlijk generaliseer jij dat het een lieve lust is. De meerderheid van de moslims doen helemaal niets verkeerd, maar toch scheer je ze omwille van hun geloof over dezelfde kam. Het triestige van de zaak is dat je daarmee niets bereikt, tenzij dan de polarisering verder in de hand werkt. Ik kan alleen maar hopen dat dat niet je doel is.
Klopt het dat gij moderator zijt? Dan zou jezelf best onthouden van de discussies, anders mag je toch beginnen denken dat u wat vooringenomen bent.
Wanneer u graag een discussie begint over abortus en VS moet u op het internationale forum zijn hetzelfde voor uw voorbeeld over orthodoxe Joden, maar blijkbaar wilt u vooral veralgemenen, minimaliseren en generalizeren wat DIT onderwerp betreft?
Heeft u al een gepraat met jongeren die en lid zijn van een radicale organisatie en gepakt worden wegens straatcriminaliteit of inbraak?
Moet u eens doen, ze geven namelijk zelf aan dat stelen van ene niet moslim minder erg is dan van een moslim en voegen daad bij woord, getuige de inbraak op ons kantoor waar enkel de computers van niet moslims werden meegenomen wat ineens een aanwijzing was waarop de daders uiteindelijk gevonden werden, niet snugger maar daarom is het dan ook vee voor radicalen.
Hetzelfde werd gezegd door jonge dealers, ze verkochten enkel aan niet moslims dus wat was het probleem? U zegt maar wat, mij goed hoor maar kom dan geen lessen lezen.
Staatcriminaliteit onder jonge moslims heeft dus wel te maken met hun culturele achtergrond ( opvoeding) en soms ook met de ideeen die hen worden aangereikt bij organisaties die de " ware islam" uitdragen en duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen moslims en anderen.

Hoezo is die kritiek niet geldig wanner het over andere religies zou gaan? Heeft u weet van pakweg Joodse jongeren die wijken terroriseren of Jehova getuigen die vrouwen en meisjes lastig vallen omdat dit toch maar hoeren zijn? Die daders zijn steevast jonge moslims, dus wat komt u nu eigenlijk zeuren over vooringenomenheid?

Kun je even aantonen waaruit blijkt dat ik een verborgen agenda zou hebben zoals u beweert? Anders matigt u beter uw toon, uw commentaar slaat nergens op.
Waar schreef ik bijvoorbeeld dat enkel moslimjongeren zich bezig houden met criminaliteit? Boter bij die vis, en anders zwijgt ge beter.
alice is offline   Met citaat antwoorden