Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
daar zakt mijn broek dus vanaf
denk je nu echt dat al die multinationals hun europese hoofdkwartier uit de hoofdstad van europa gaan halen om in een boerengat als mechelen te gaan huizen???
Microsoft, with European Headquarters in Mechelen, Flanders.
weet jij eigenlijk wel wat de waarde is van de uitstraling en reputatie van een stad als brussel? het is de hoofdstad van de EU, een gebied met een half miljard mensen, een continent, quoi
|
Morgen verplaatst men de Europese hoofdstad naar Praag of Wenen (niet eens zo gek, in het kader van de uitbreiding) en Brussel stort ineen in dat geval. U geeft dus in feite toe dat Brussel leeft van een functie waarop ze zelf niet eens greep heeft?
Dan is het met Antwerpen wel even anders gesteld....
|
Aha, we maken vooruitgang. Blijkbaar ben je bereid toe te geven dat Brussel heel wat voordelen kan halen bij een afsplitsing van Vlaanderen, ook al betwist je dat daarvoor bepaalde omstandigheden niet mogen veranderen. Daar ga ik akkoord mee, maar op dit moment zie ik niet in dat men zomaar honderden instellingen en >50.000 europeanen tegen hun zin een paar duizend kilometer gaan verhuizen. De Europese Unie is verankerd in Brussel, de oost- en zuidgrenzen liggen ook nagenoeg vast, dus ik geloof wel dat er een status-quo aankomt, nl een de facto Europe DC named Brussels.