Los bericht bekijken
Oud 1 januari 2011, 17:36   #862
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
1.) Alle hadiths die ik tot nu toe over Aisha heb gezien hadden het over haar zeer jeugdige leeftijd van 6 jaar als verloofde en 9 jaar als bedpartner. Durf jij de hadiths (waaronder enkele zéér gerespecteerde) in twijfel te trekken ? Durf jij dat in het openbaar in bv. de Grote Moskee van Brussel ? Ik wil dat bijwonen....
Ik vind dit niet uit, hé.
4.2. Hadiths volgens dewelke Aisha op 9-jarige leeftijd huwde
Er zijn maar een handvol hadiths die de huwelijksleeftijd van Aisha bevatten - wat op zich al aangeeft dat haar leeftijd niet ongewoon was voor die tijd. Deze hadiths stellen dat zij 9 was bij haar verloving en/of huwelijk. Daar waar veel geleerden deze hadiths beschouwen als accuraat, kunnen er volgens anderen vragen gesteld worden bij de betrouwbaarheid ervan.
.....
4.3. Indicaties voor huwelijksleeftijd van Aisha tussen 13 en 19 jaar
Daarnaast voeren sommigen aan dat indirect uit andere hadiths of werken van vroege historici of hadithwetenschappers blijkt dat Aisha best een paar jaar ouder kan geweest zijn bij haar huwelijk. Een paar voorbeelden:
.....
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
Het is dus geen historisch vaststaand feit.
Citaat:
2.) Dat Mohammed als grote rolmodel wordt gezien voor alle mannelijke Moslims is vaststaand. Doe een kleine google naar de termen "Mohammed as role model" en je zult versteld staan van de resultaten. Ook de verschillende boeken die ik gelezen heb over de Islam (gevonden in de bibliotheek van Vilvoorde) hebben het over het Grote Illustere Voorbeeld Van De Perfectste Mens Die Ooit Bestaan Heeft. Een heel erg mooie beschrijving vind je trouwens op deze webstek. Toen de zoon van een Hamasleider zich tot het Christendom bekeerde gaf hij een televisie-interview waarin hij zich tegen Mohammed en de Koran keerde (hier). Hij vermeldde Mohammed als rolmodel voor alle Moslims, wat aangeeft dat dat dus bij de Moslims lééft. Hij zei dit over de vervolging van Christenen door de Moslims: "The persecution begins in the Koran and in the behavior of the Prophet of Islam.". Ook hier weer het rolmodel-aspect.
En natuurlijk is er de Ultieme Bron Van Alle Waarheid zelf: "Ye have indeed in the Apostle of Allah a beautiful pattern of (conduct) for anyone whose hope is in Allah and the Final Day." (Sura 33:21). Durft gij dit tegen te spreken ?
Als je expliciet zoekt naar "mohammed als rolmodel", zal je dat inderdaad vinden. Hoe google je naar voorbeelden waaruit blijkt dat Mohammed niet het rolmodel is? Of wens je die voorbeelden niet te vinden.
Als hij het grote voorbeeld is, betekent het dan dat iedere moslim meerdere vrouwen moet hebben?
Citaat:
3.) De actualiteit. De laatste jaren zijn er verschillende artikels geweest over kind-huwelijken in Afghanistan, Pakistan, Saoudi-Arabië, Palestina, Yemen, Canada en de UK. Wilt ge daar de bronnen van ? Ik heb momenteel geen tijd, maar google het gewoon eens... Ik geef je deze wiki mee om te beginnen. Het is een feit dat het ook bijvoorbeeld bij Hindoes voorkomt, en ik veroordeel dat evenzeer.
Voor de zoveelste keer :
Ik ontken helemaal niet (= ik bevestig dat) er ook bij moslims kinderhuwelijken voorkomen. Kan jij dan eens uitdrukkelijk toegeven dat er ook bij niet-moslims kinderhuwelijken voorkomen.
Citaat:
Maar er is slechts 1 godsdienst, bij mijn weten, waar een huwelijk met een zo jong mogelijk bruidje als wenselijk wordt geacht door de oprichter ervan, de man die iedere volgeling dient na te streven als rolmodel. Je moet het toegeven want je kunt het niet ontkennen: pedofilie is een wezenlijk onderdeel van de Islam. Het werd door haar stichter beleden en aangeprezen.
Waar haal je dat nu weer vandaan?
p.s. vraag aan maddox wat pedofilie juist betekent. Hij heeft het hier uitgelegd.)

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 januari 2011 om 17:43.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden