![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De leeftijd waarop Aicha met de Profeet trouwde is niet gekend in de islamwereld. Wel in jullie wereld blijkbaar, wat me totaal niet verbaast trouwens. De Qoran trek ik niet in twijfel overigens, de ahadith wel (wat elke moslim dient te doen trouwens). Waar beweerde artisjok dat Mohammed geen perfect rolmodel is? Artisjok heeft recht op een eigen mening, maar als moslima ga ik niet akkoord met die uitspraak. Het verbaast me zelfs dat Artisjok zoiets zou kunnen gezegd hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
4.2. Hadiths volgens dewelke Aisha op 9-jarige leeftijd huwde Er zijn maar een handvol hadiths die de huwelijksleeftijd van Aisha bevatten - wat op zich al aangeeft dat haar leeftijd niet ongewoon was voor die tijd. Deze hadiths stellen dat zij 9 was bij haar verloving en/of huwelijk. Daar waar veel geleerden deze hadiths beschouwen als accuraat, kunnen er volgens anderen vragen gesteld worden bij de betrouwbaarheid ervan. ..... 4.3. Indicaties voor huwelijksleeftijd van Aisha tussen 13 en 19 jaar Daarnaast voeren sommigen aan dat indirect uit andere hadiths of werken van vroege historici of hadithwetenschappers blijkt dat Aisha best een paar jaar ouder kan geweest zijn bij haar huwelijk. Een paar voorbeelden: ..... http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm Het is dus geen historisch vaststaand feit. Citaat:
Als hij het grote voorbeeld is, betekent het dan dat iedere moslim meerdere vrouwen moet hebben? Citaat:
Ik ontken helemaal niet (= ik bevestig dat) er ook bij moslims kinderhuwelijken voorkomen. Kan jij dan eens uitdrukkelijk toegeven dat er ook bij niet-moslims kinderhuwelijken voorkomen. Citaat:
p.s. vraag aan maddox wat pedofilie juist betekent. Hij heeft het hier uitgelegd.) Laatst gewijzigd door artisjok : 1 januari 2011 om 17:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets, juist ja! Wanneer je daar dan een probleem mee hebt moet je zo EERLIJK zijn die mensen daarop aan te spreken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"3. NIEMAND beweerde in deze discussie DAT ALLE MOSLIMS..." en als met dit http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=764 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gekkiek is de stommiteit van haatzaaiers, racisten, ongeschoolden en achterlijke ziekelijke zielen. In de islam is er geen dwang in de godsdienst, dit wil zeggen dat de niet-moslims hun eigen overtuigingen mogen behouden en dit laatste impliceert het geloof dat Mu7ammed geen profeet is, dat hij valsheid verkondigd heeft enz. Met Artisjok valt er te discussiëren omdat haar manier simpelweg een kritiek is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een omgeving waarin een taal wordt gebruikt die het woord pedo kent, dit woord moet wijzen naar een gedrag dat in een bepaalde tijd en onder bepaalde omstandigheden als abnormaal wordt ervaren (geen norm) en illegaal is verklaard (onwettelijk). Ik probeer ook niet te beweren dat alles wat een norm of een wet is, ook goed en juist moet zijn. Er is een extra voorwaarde: het mag geen schade toebrengen aan 1) gezin, 2) individu en 3) maatschappij. In de islam is de vrijheid van individu niet heilig en staat niet boven de vrijheid van maatschappij en vrijheid van gezin; er moet altijd een midden weg zijn tussen 1, 2 en 3. Laatst gewijzigd door porpo : 1 januari 2011 om 19:24. Reden: iets toevoegen ( in het groen gedrukt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | ||
|
![]() Citaat:
Artisjok heeft recht op haar eigen mening en als die mening kritiek is op de islam dan is dat maar zo. Ik beweer ook niets anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom staat daar "ik" en niet "wij". Ben jij of zijn jullie (cellen)? Vind jij en steun jij en wens jij en heb jij en herhaal jij en/of jullie (volksrepubliek der cellen) omdat het allemaal deterministisch is? Dan is er geen verschil, geen mening, geen waardesverschil en geen onderscheidingslijn tussen wat ik wens, heb, steun, vind en herhaal. Citaat:
Je mag altijd de vraag stellen over wat jij niet begrijpt op voorwaarde dat het niet deterministisch wordt bepaald want ook mijn reactie en hoe ik formuleer is deterministisch uitgevoerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=846 Waar ik me eigenlijk niet uitspreek over een rolmodel. Ik dacht dat moslims het leven van Mohammed niet "letterlijk" moeten kopiëren; maar dat hij toch eerder een spiritueel voorbeeld is. Laatst gewijzigd door artisjok : 1 januari 2011 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het islamitisch denken te begrijpen moet u uw eigen referentiekaders los laten, wat betekent eer binnen christelijke waarden? Handelen in overeenstemming met je geweten. Die betekenis heeft eer niet voor moslims; getuige bijvoorbeeld eerwraak, Het gaat er niet over om naar eer en geweten te oordelen over de relatie van twee mensen, maar wel over hoe anderen zullen kijken naar mannelijke verwanten die de relatie niet hebben kunnen voorkomen. dat leidt tot eerverlies, en daarom wordt vaak de zus of dochter vermoord. Eer is dus niet afhankelijk van het geweten van mannen ( hun geweten staat niet in de weg een vrouwelijke verwante te doden) maar van groepsregels die opgelegd zijn en waardoor de eer van mannen afhankelijk is van het gedrag van vrouwen. Of waar dacht u dat de hoofddoek over ging? Ik vind uw voorbeeld dan ook totaal ongepast, het gaat niet over schaamte die ouders voelen wanneer hun kinderen een misstap hebben begaan ( uw voorbeeld is trouwens behoorlijk oudbollig!) maar over het totaal ontbreken van zelfbeschikkingsrecht voor meisjes en vrouwen die om toch vooral de mogelijk niet te bieden de " eer" van mannen te schenden beroofd worden van hun schaamlippen, vaak geen recht hebben op onderwijs, sterven omdat ze vanaf geboorte te weinig voedsel krijgen, geen medische zorg, gegeseld en gestenigd kunnen worden bij het vermoeden van " ontucht", vaak worden opgesloten, geen toegang hebben tot publieke ruimtes en openbare ambten, en ook als kind uitgehuwelijkt aan volwassen mannen. En voor we hier weer kraaiers krijgen met geneuzel dat dit " helemaal niet eigen is aan islam en anderen toch ook de rechten van vrouwen en meisjes schenden" wil ik er even op wijzen dat geen enkele ideologie daar zoveel ruimte voor laat dan islam doet! Het probleem met islam en koran is dat er geen hierarchie is binnen islam, niemand kan dus een standpunt opleggen als geldend, iedere moslim(a) kan zichzelf uitroepen tot " geleerde" en ook een imam is eigenlijk niets anders dan voorganger in het gebed. Bovendien is religie en dus ook islam het middel mensen te onderdrukken en dom te houden, en in die zin dan ook totaal te verwerpen als ideologie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Staat niet in de koran 2) Er is geen mutawatir hadith, wel een sahih, maar niet iedere sahih is mutawatir. 3) Er zijn verschillen in data tussen hadith en geschiedenis. 4) Wat in de hadith staat is eigenlijk 6 (huwelijk) en 9 (consummatie van het huwelijk) En hier moeten we rekening houden met drie belangrijkste opmerkingen: Indien de profeet kinderen die nog niet volwassen waren begeerde, dan ging hij geen 3 jaar wachten voordat hij aan consummatie begint. Er staat dat Aisha op haar 9 naar de profeet ging, maar nergens staat er op welke leeftijd het huwelijk werkelijk geconsumeerd werd. En wij moeten ook begrijpen wat 6 en 9 betekent. Wanneer we de hadith letterlijk gaan nemen, dan zijn er tegenstrijdigheden tussen sahih hadiths omdat er hadiths zijn die er vertellen dat Aisha Quran recitaties in Mekka periode hoorde en onthield!! Dit kan niet als je 1, 2 of 3 jaar oud bent. Dus wat betekent 6 of 9? Als we in de geschiedenis kijken, dan weten we dat de Arabieren destijds gebruik maakten van relatieve datering, niet op basis van een kalender, maar op basis van grote gebeurtenissen zoals het jaar van olifant, het jaar van verdriet (overlijden van Khadija en oom van de profeet), het jaar van Habasha immigratie .. enzovoorts. 1 jaar met relatieve datering kan ook meerdere jaren zijn. De leeftijd speelt geen rol en dat zien we dus in de geschiedenis van evolutie van het huwelijk in heel de wereld, plus de verschillen tussen rassen en culturen en tussen individuen in het groeien, volwassenheid bereiken en andere zaken. Wat belangrijk is, is eigen de norm en wet (anders zouden de vijanden van de profeet destijds de profeet met dat huwelijk aanvallen en kritiseren, maar niets hiervan is gebeurd) en het mag geen schade teweegbrengen. Laatst gewijzigd door porpo : 1 januari 2011 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | ||
|
![]() Citaat:
Maw de exacte leeftijd is niet gekend ![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 1 januari 2011 om 19:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag citaat met link. Toon ook aan dat jij eerlijk wil zijn. Graag een eerlijk antwoord hierop http://forum.politics.be/showthread....79#post5199079 |
|
![]() |
![]() |