Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
Fout of islamitisch verkeerd het resultaat over uw mening blijft hetzelfde he porpo , ik bedoel (en dit niet beledigend) dat uw mening gelijk is aan die van de Islam .
|
Nee, wat islamitisch verkeerd is, hoeft niet altijd fout te zijn.
1)
Er zijn dingen die verkeerd (niet toegestaan/haram) zijn omdat ze fout zijn.
Er zijn dingen die verkeerd zijn, omdat we (nog) niet weten waarom ze verkeerd zijn.
Er zijn dingen die verkeerd zijn omdat ze als beproeving (in emancipatie, geduld oefening,
zuhd .. ) bedoeld zijn.
2)
Een oordeel (requirement domain) is iets, en een geschikte omgeving voor het toepassen (application domain) van dit oordeel is iets anders.
3)
Varkensvlees is haram (verboden, dus niet toegestaan), maar het wil niet zeggen dat het eten van varkensvlees altijd 'fout' moet zijn. (zie
emergency conditions and public affairs).
Citaat:
Ivm , uw antwoord weet ik al deze feiten en voor mij persoonlijk zijn ze eigenlijk een belediging voor de 'vrije mening' maar dat is namelijk bij elk geloof zo . Meestal zal het enkel leiden tot een symbolische bekering .... 
|
Als je een bezwaar tegen deze mening hebt, dan is het volgens jouw definitie van vrije mening, een belediging voor de 'vrije mening'. Er is niets verkeerd met symbolische bekering want het is naar mij toe een echte bekering. Waarom? Ik mag en ik kan niet oordelen over hetgeen je in jouw hart; verstand of geweten hebt. Ik oordeel over wat ik waarneem.
Citaat:
Dus rest er mij nog een vraag , wat als uw dochter trouwt met een Belg en dit enkel voor de wet .. aanvaard je dat huwelijk en de keuze van haar ook als de partner verkiest om zich niet te bekeren tot de Islam.
|
Indien ze enkel voor de wet trouwt, dan is mijn goedkeuring niet noodzakelijk. Indien ze nog een kind is (min. 16) dan doet ze zelf een verzoekschrift bij de jeugdrechtbank indienen want ik ga absoluut niet in het huwelijk toestemmen. Ik weet niet of ik ooit van mening zou veranderen, er is een kans van wel want het praktiseren van praktisch geloof is dynamisch, theologisch geloof is vast maar dit ook kan veranderen (ik was zelf ooit voor 6 jaar lang een deïst) daarom lees ik altijd bij elk gebed (
leid ons op de juiste weg).