Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2011, 19:59   #881
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maw de exacte leeftijd is niet gekend
De leeftijd is wel gekend, maar niet met zekerheid en zekerheid is gradueel natuurlijk, zekerheid van de koran is niet zekerheid van hadith, en zekerheid van mutawatir sahih hadith is niet zekerheid van sahih ahad, en zekerheid van sahih ahad is niet zekerheid van hasan hadith en zekerheid van deze is niet zekerheid van een een bekende hasan en zekerheid van deze is niet de zekerheid van schaarse hasan and so on ..

De leeftijd kennen we al dan niet met een hogere zekerheid. De verschillen in data in de hadiths enerzijds, en tussen hadith en sira (geschiedenis) kunnen we oplossen aan de hand van het ontcijferen van de datering waarmee deze allemaal zijn vermeld.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 20:00   #882
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat deze reactie bedoeld wordt.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=846
Waar ik me eigenlijk niet uitspreek over een rolmodel.

Ik dacht dat moslims het leven van Mohammed niet "letterlijk" moeten kopiëren; maar dat hij toch eerder een spiritueel voorbeeld is.
Inderdaad, men leest weer zaken die daar niet staan.

Men dient niet altijd het voorbeeld van de profeet letterlijk te nemen. Zaken als het gebed (dus de bewegingen) en het betalen van de armenbelasting zijn ons verplicht gesteld en daarin dienen we zijn voorbeeld te volgen.

Zaken als huwelijk enzo, daarin dienen we hem niet letterlijk te volgen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 1 januari 2011 om 20:01.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 20:03   #883
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De leeftijd is wel gekend, maar niet met zekerheid en zekerheid is gradueel natuurlijk, zekerheid van de koran is niet zekerheid van hadith, en zekerheid van mutawatir sahih hadith is niet zekerheid van sahih ahad, en zekerheid van sahih ahad is niet zekerheid van hasan hadith en zekerheid van deze is niet zekerheid van een een bekende hasan en zekerheid van deze is niet de zekerheid van schaarse hasan and so on ..

De leeftijd kennen we al dan niet met een hogere zekerheid. De verschillen in data in de hadiths enerzijds, en tussen hadith en sira (geschiedenis) kunnen we oplossen aan de hand van het ontcijferen van de datering waarmee deze allemaal zijn vermeld.
In de ene hadith lees je 9 jaar, in een andere 18 jaar, in nog een andere 13 jaar.

De leeftijd is dus gekend maar zekerheid heb je niet!

Even een vraagje: zou jij uw minderjarige dochter uithuwelijken?
Oud 1 januari 2011, 20:09   #884
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de ene hadith lees je 9 jaar, in een andere 18 jaar, in nog een andere 13 jaar.

De leeftijd is dus gekend maar zekerheid heb je niet!
9 kan echt 13, 18 of 32 zijn. Waarom? Er moet rekening gehouden worden met welke datering hebben ze deze leeftijden bepaald?

Citaat:
Even een vraagje: zou jij uw minderjarige dochter uithuwelijken?
De vraag is waar? Hier? Absoluut niet, zelfs als zij 18 is niet want deze maatschappij is niet islamitisch en ook in de moslimlanden vandaag niet. In de moslimlanden misschien als ze 15 wordt, maar hier in België denk ik aan +22 want de behoeften van deze maatschappij zijn anders, die is anders in elkaar gevormd. Er is hier geen goede sociale netwerk, ik kan niet zeker iemand vertrouwen = een samenwerking tussen mij en mijn dochter.

Laatst gewijzigd door porpo : 1 januari 2011 om 20:11.
Oud 1 januari 2011, 20:18   #885
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
9 kan echt 13, 18 of 32 zijn. Waarom? Er moet rekening gehouden worden met welke datering hebben ze deze leeftijden bepaald?

De vraag is waar? Hier? Absoluut niet, zelfs als zij 18 is niet want deze maatschappij is niet islamitisch en ook in de moslimlanden vandaag niet. In de moslimlanden misschien als ze 15 wordt, maar hier in België denk ik aan +22 want de behoeften van deze maatschappij zijn anders, die is anders in elkaar gevormd. Er is hier geen goede sociale netwerk, ik kan niet zeker iemand vertrouwen = een samenwerking tussen mij en mijn dochter.

En als uw dochter op haar 20ste met een niet moslim naar huis komt , en over trouwen begint ? ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 20:23   #886
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En als uw dochter op haar 20ste met een niet moslim naar huis komt , en over trouwen begint ? ...
Dan heb ik haar verkeerd opgevoed = ik ben gefaald in mijn opvoeding.
Ik ga het gewoon rustig aanpakken, met haar praten en wat uitleg geven; verbannen zou ik absoluut niet doen want ik ben zelf geen engel en ik maak ook dingen die (islamitisch gezien) verkeerd zijn.
Oud 1 januari 2011, 20:30   #887
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb ik haar verkeerd opgevoed = ik ben gefaald in mijn opvoeding.
Ik ga het gewoon rustig aanpakken, met haar praten en wat uitleg geven; verbannen zou ik absoluut niet doen want ik ben zelf geen engel en ik maak ook dingen die (islamitisch gezien) verkeerd zijn.

Net wat ik dacht , merci voor het antwoord . Al snap ik niet wat daar fout aan is , al is uw reactie net diezelfde wat de ouders van een belgisch meisje zouden zeggen .
Oud 1 januari 2011, 20:49   #888
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net wat ik dacht , merci voor het antwoord . Al snap ik niet wat daar fout aan is , al is uw reactie net diezelfde wat de ouders van een belgisch meisje zouden zeggen .
Ik beweer ook niet te zeggen dat het fout is, ik zeg dat het islamitisch verkeerd is. Er zijn wel bepaalde moslimgeleerden die er beweren dat een huwelijk van een moslima met niet-moslim toegestaan is. (voorbeeld: Dr. Hassan 'Abd Allah al-Turabi). Volgens Yusuf al-Qaradawi bedoelt Turabi een moslimvrouw die tijdens haar huwelijk met een niet-moslim tot de islam bekeert. Ze mag met hem blijven; eigenlijk is deze mening niet nieuw. Ibn Qayyim Al-Jawziyya (1292-1350) vermeldt hierover (vrouw bekeert tot de islam tijdens haar huwelijk met een niet-moslim) 9 meningen en één daarvan is dat het toegestaan is.

Er is wel iemand anders die er beweert dat het toegestaan is, ik kan op dit moment niet op de naam komen.

Eigenlijk is huwelijk van een moslim ook een soort gebed, het is een aanbidding. Je trouwt niet alleen voor het leven en natuurlijke behoeften, maar ook voor de islam. Tijdens het huwelijk zijn er zaken die verboden, verplicht, toegestaan, aangeraden en afgeraden zijn. Het is seculier gezien onmogelijk om vaak overeen te komen en dit gebeurt al in gewone huwelijken (moslim | moslim) en (niet-moslim| niet-moslim) laat staan (moslim | niet-moslim).
Oud 1 januari 2011, 21:04   #889
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beweer ook niet te zeggen dat het fout is, ik zeg dat het islamitisch verkeerd is. Er zijn wel bepaalde moslimgeleerden die er beweren dat een huwelijk van een moslima met niet-moslim toegestaan is. (voorbeeld: Dr. Hassan 'Abd Allah al-Turabi). Volgens Yusuf al-Qaradawi bedoelt Turabi een moslimvrouw die tijdens haar huwelijk met een niet-moslim tot de islam bekeert. Ze mag met hem blijven; eigenlijk is deze mening niet nieuw. Ibn Qayyim Al-Jawziyya (1292-1350) vermeldt hierover (vrouw bekeert tot de islam tijdens haar huwelijk met een niet-moslim) 9 meningen en één daarvan is dat het toegestaan is.

Er is wel iemand anders die er beweert dat het toegestaan is, ik kan op dit moment niet op de naam komen.

Eigenlijk is huwelijk van een moslim ook een soort gebed, het is een aanbidding. Je trouwt niet alleen voor het leven en natuurlijke behoeften, maar ook voor de islam. Tijdens het huwelijk zijn er zaken die verboden, verplicht, toegestaan, aangeraden en afgeraden zijn. Het is seculier gezien onmogelijk om vaak overeen te komen en dit gebeurt al in gewone huwelijken (moslim | moslim) en (niet-moslim| niet-moslim) laat staan (moslim | niet-moslim).

Fout of islamitisch verkeerd het resultaat over uw mening blijft hetzelfde he porpo , ik bedoel (en dit niet beledigend) dat uw mening gelijk is aan die van de Islam .

Ivm , uw antwoord weet ik al deze feiten en voor mij persoonlijk zijn ze eigenlijk een belediging voor de 'vrije mening' maar dat is namelijk bij elk geloof zo . Meestal zal het enkel leiden tot een symbolische bekering ....

Dus rest er mij nog een vraag , wat als uw dochter trouwt met een Belg en dit enkel voor de wet .. aanvaard je dat huwelijk en de keuze van haar ook als de partner verkiest om zich niet te bekeren tot de Islam .
Oud 1 januari 2011, 21:31   #890
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout of islamitisch verkeerd het resultaat over uw mening blijft hetzelfde he porpo , ik bedoel (en dit niet beledigend) dat uw mening gelijk is aan die van de Islam .
Nee, wat islamitisch verkeerd is, hoeft niet altijd fout te zijn.
1)
Er zijn dingen die verkeerd (niet toegestaan/haram) zijn omdat ze fout zijn.
Er zijn dingen die verkeerd zijn, omdat we (nog) niet weten waarom ze verkeerd zijn.
Er zijn dingen die verkeerd zijn omdat ze als beproeving (in emancipatie, geduld oefening, zuhd .. ) bedoeld zijn.

2)
Een oordeel (requirement domain) is iets, en een geschikte omgeving voor het toepassen (application domain) van dit oordeel is iets anders.

3)
Varkensvlees is haram (verboden, dus niet toegestaan), maar het wil niet zeggen dat het eten van varkensvlees altijd 'fout' moet zijn. (zie emergency conditions and public affairs).

Citaat:
Ivm , uw antwoord weet ik al deze feiten en voor mij persoonlijk zijn ze eigenlijk een belediging voor de 'vrije mening' maar dat is namelijk bij elk geloof zo . Meestal zal het enkel leiden tot een symbolische bekering ....
Als je een bezwaar tegen deze mening hebt, dan is het volgens jouw definitie van vrije mening, een belediging voor de 'vrije mening'. Er is niets verkeerd met symbolische bekering want het is naar mij toe een echte bekering. Waarom? Ik mag en ik kan niet oordelen over hetgeen je in jouw hart; verstand of geweten hebt. Ik oordeel over wat ik waarneem.

Citaat:
Dus rest er mij nog een vraag , wat als uw dochter trouwt met een Belg en dit enkel voor de wet .. aanvaard je dat huwelijk en de keuze van haar ook als de partner verkiest om zich niet te bekeren tot de Islam.
Indien ze enkel voor de wet trouwt, dan is mijn goedkeuring niet noodzakelijk. Indien ze nog een kind is (min. 16) dan doet ze zelf een verzoekschrift bij de jeugdrechtbank indienen want ik ga absoluut niet in het huwelijk toestemmen. Ik weet niet of ik ooit van mening zou veranderen, er is een kans van wel want het praktiseren van praktisch geloof is dynamisch, theologisch geloof is vast maar dit ook kan veranderen (ik was zelf ooit voor 6 jaar lang een deïst) daarom lees ik altijd bij elk gebed (leid ons op de juiste weg).

Laatst gewijzigd door porpo : 1 januari 2011 om 21:32.
Oud 1 januari 2011, 22:08   #891
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1)
Er zijn dingen die verkeerd zijn, omdat we (nog) niet weten waarom ze verkeerd zijn.
Er zijn dingen die verkeerd zijn omdat ze als beproeving (in emancipatie, geduld oefening, zuhd .. ) bedoeld zijn.

2)
Een oordeel (requirement domain) is iets, en een geschikte omgeving voor het toepassen (application domain) van dit oordeel is iets anders.

3)
Varkensvlees is haram (verboden, dus niet toegestaan), maar het wil niet zeggen dat het eten van varkensvlees altijd 'fout' moet zijn. (zie emergency conditions and public affairs).

Als je een bezwaar tegen deze mening hebt, dan is het volgens jouw definitie van vrije mening, een belediging voor de 'vrije mening'. Er is niets verkeerd met symbolische bekering want het is naar mij toe een echte bekering. Waarom? Ik mag en ik kan niet oordelen over hetgeen je in jouw hart; verstand of geweten hebt. Ik oordeel over wat ik waarneem.

Indien ze enkel voor de wet trouwt, dan is mijn goedkeuring niet noodzakelijk. Indien ze nog een kind is (min. 16) dan doet ze zelf een verzoekschrift bij de jeugdrechtbank indienen want ik ga absoluut niet in het huwelijk toestemmen. Ik weet niet of ik ooit van mening zou veranderen, er is een kans van wel want het praktiseren van praktisch geloof is dynamisch, theologisch geloof is vast maar dit ook kan veranderen (ik was zelf ooit voor 6 jaar lang een deïst) daarom lees ik altijd bij elk gebed (leid ons op de juiste weg).
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 22:08   #892
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Zeker dat zot zijn geen zeer doet??
Oud 1 januari 2011, 22:13   #893
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1)

2)

3)

Waarom heb ik de indruk dat er iets schort aan uw zinsbouw? Amai, als het "praktiseren van praktisch geloof dynamisch" is.. kan je dat dan eens behoorlijk uitleggen?
Oud 1 januari 2011, 23:19   #894
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3)

daarom lees ik altijd bij elk gebed (leid ons op de juiste weg).
Ik gebruik daar een Tom Tom voor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 23:30   #895
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik gebruik daar een Tom Tom voor.

En als die uitvalt ? ..
Oud 1 januari 2011, 23:32   #896
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als die uitvalt ? ..
Geen probleem, ik bezit nog een Garmin ook.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 23:38   #897
Wisord
Banneling

Standaard

[quote=porpo;5200441]
Citaat:
Dat is dus de mening die je verkreeg uit uw geloof en in mijn ogen geen eigen mening , met alle respect . En dus geen vrije mening . Het is wel vrij om te geloven natuurlijk , zolang je anderen er niet toe dwingt en het een eigen keuze is .

Citaat:
Ik denk dat niemand een minderjarig kind zal uithuwelijken en dit zou goedkeuren .... de vraag was bedoelt naar een meerderjarige dochter .
Oud 2 januari 2011, 00:21   #898
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus de mening die je verkreeg uit uw geloof en in mijn ogen geen eigen mening , met alle respect...
Er bestaat geen mening die niet uit een geloof komt, of vergis ik me?
En een mening die uit een geloof komt of van een andere komt is op het einde eigen mening.

Iemand geeft een mening en ik deel deze mening; mijn mening op het einde is mijn eigen mening want deze iemand zegt iets en wat ik zelf interpreteert en begrijp is iets anders. Een boodschap tussen zender en verzender kan informationeel, relationeel en situationeel al dan niet contextueel zijn waarbij een geslaagde communicatie een effect produceert die geen tegenstrijd tussen zender en ontvanger teweegbrengt, dus in dit geval spreken we van een overeenstemming in het doel (wat men wil nastreven), niet perse in de boodschap want de boodschap wordt geïnterpreteerd. Een mooi voorbeeld hiervan is te zien bij mislukte communicatie.

De interpretatie van een boodschap is altijd afhankelijk van kennis, natuur, norm en andere factoren. Ik zou niet durven zeggen dat er een echte vrije mening bestaat.

Je bent van mening dat een persoon mag trouwen met wie hij wil. Deze mening komt uiteindelijk uit uw weltanschauung en verder uit een maatschappelijk model dat dit weltanschauung-gebaseerd is. Een voorbeeld: jij gelooft in individuele vrijheid waarbij de vrijheid van de maatschappij en de vrijheid van het gezin, in het huwelijk, geen invloed mag beoefenen op de vrijheid van het individu.

Dat is niet wat ik geloof; ik geloof dat er hiernamaals is, en dat we op dag des oordeels ondervraagd worden over onze daden in dit leven. Ik probeer dus om binnen de algemene grenzen van dit geloof te handelen. Ik aanbid niet mezelf, een andere mens of andere vergoddelijkte objecten. Ik aanbid mijn Schepper en ik geloof dat deze Schepper boodschappen via de profeten heeft geopenbaard. Moest ik geloven dat het leven alles is, je bent geboren en je gaat dood en daar is het einde, dan zou ik ook aards/seculier handelen en denken.

Ik geloof religieus; in religie staat een regel (volgens mij) dat een moslima niet met een niet-moslim mag trouwen. Ik probeer te handelen naar dit geloof.

Ik geloof aards seculier: regel is jouw vrijheid stopt waar de vrijheid van een andere begint, dus mijn dochter trouwt met we ze wil.

Uiteindelijk trouwt ze met wie ze wil in dit land of in andere bepaalde moslimlanden. In een echte islamitische gemeenschap met islamitische sociale netwerken is mijn toestemming noodzakelijk en ik zou haar uithuwen wanneer ik zelf zie dat het goed is. Leeftijd speelt geen rol, ze kan 10 jaar oud zijn, 0 jaar oud of zelfs wanneer ze pas geboren is. Ik zie iemand die ik vertrouw en heel goed ken, dan kan ik altijd een huwelijkscontract tekenen indien hij met mijn pas geboren dochtertje wil trouwen. Ik zeg niet dat hij het huwelijk mag consumeren, nee. Consumeren begint wanneer ze daar fysiek rijp voor is. Ze mag wel bij hem wonen indien haar moeder gestorven is en ik reis te vaak bijvoorbeeld, of ik ben ziek en ik vrees dood te gaan of in andere situaties. Je zou zeggen dat hij misschien het kind gaat misbruiken? Mogelijk, het is altijd mogelijk, maar ik ga het kind niet zomaar uithuwen aan zomaar iemand, deze persoon moet ik heel goed kennen en kunnen vertrouwen, in een echte islamitische gemeenschap is dit mogelijk; vandaag zie ik nergens een islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken die geschikt is voor zo een beslissing. En bovendien, het gebeurt ook bij adoptie van kinderen, en in deze oversekste maatschappij gebeurt het thuis: vaders die hun kindjes misbruiken, gescheiden vrouwen, met dochtertjes, die met een man samenwonen en volgens mij willen de autoriteiten in deze maatschappij geen paniek zaaien, anders zouden ze bij gezinnen meer catastrofen dan bij de kerk vinden. Dus mijn pasgeboren dochter woont bij haar man, en wanneer ze voldoende rijp is, gaat hij haar het huwelijkscontract laten zien en haar laten weten dat ze zijn vrouw is, en hier is instemming van het meisje noodzakelijk. Hij mag het huwelijk niet consumeren indien ze niet wil.

Dat is theoretisch en het kan. Maar in de praktijk handelt men in burgerlijke affaire volgens de gangbare normen.

De vrijheid van het individu staat niet boven de vrijheid van het gezin en de vrijheid van de maatschappij. Ik kijk ook naar de maatschappij en ik wil zoveel mogelijk de onzedelijke praktijken (ontucht, overspel) kunnen voorkomen. Oplossing is vroege huwelijken.

Citaat:
Ik denk dat niemand een minderjarig kind zal uithuwelijken en dit zou goedkeuren .... de vraag was bedoelt naar een meerderjarige dochter .
Er staan twee antwoorden in mijn reactie. Ik zeg dat een meerderjarige dochter in dit land mijn toestemming niet nodig heeft om te gaan trouwen met wie ze wil; ik zou haar mijn mening rechtuit zeggen en voor de rest doet ze wat ze wilt indien ze mijn mening niet wilt respecteren.

Laatst gewijzigd door porpo : 2 januari 2011 om 00:23.
Oud 2 januari 2011, 00:52   #899
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Uiteindelijk trouwt ze met wie ze wil in dit land of in andere bepaalde moslimlanden. In een echte islamitische gemeenschap met islamitische sociale netwerken is mijn toestemming noodzakelijk en ik zou haar uithuwen wanneer ik zelf zie dat het goed is. Leeftijd speelt geen rol, ze kan 10 jaar oud zijn, 0 jaar oud of zelfs wanneer ze pas geboren is. Ik zie iemand die ik vertrouw en heel goed ken, dan kan ik altijd een huwelijkscontract tekenen indien hij met mijn pas geboren dochtertje wil trouwen. Ik zeg niet dat hij het huwelijk mag consumeren, nee. Consumeren begint wanneer ze daar fysiek rijp voor is. Ze mag wel bij hem wonen indien haar moeder gestorven is en ik reis te vaak bijvoorbeeld, of ik ben ziek en ik vrees dood te gaan of in andere situaties. Je zou zeggen dat hij misschien het kind gaat misbruiken? Mogelijk, het is altijd mogelijk, maar ik ga het kind niet zomaar uithuwen aan zomaar iemand, deze persoon moet ik heel goed kennen en kunnen vertrouwen, in een echte islamitische gemeenschap is dit mogelijk; vandaag zie ik nergens een islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken die geschikt is voor zo een beslissing. En bovendien, het gebeurt ook bij adoptie van kinderen, en in deze oversekste maatschappij gebeurt het thuis: vaders die hun kindjes misbruiken, gescheiden vrouwen, met dochtertjes, die met een man samenwonen en volgens mij willen de autoriteiten in deze maatschappij geen paniek zaaien, anders zouden ze bij gezinnen meer catastrofen dan bij de kerk vinden. Dus mijn pasgeboren dochter woont bij haar man, en wanneer ze voldoende rijp is, gaat hij haar het huwelijkscontract laten zien en haar laten weten dat ze zijn vrouw is, en hier is instemming van het meisje noodzakelijk. Hij mag het huwelijk niet consumeren indien ze niet wil.

Dat is theoretisch en het kan. Maar in de praktijk handelt men in burgerlijke affaire volgens de gangbare normen.

De vrijheid van het individu staat niet boven de vrijheid van het gezin en de vrijheid van de maatschappij. Ik kijk ook naar de maatschappij en ik wil zoveel mogelijk de onzedelijke praktijken (ontucht, overspel) kunnen voorkomen. Oplossing is vroege huwelijken.

Er staan twee antwoorden in mijn reactie. Ik zeg dat een meerderjarige dochter in dit land mijn toestemming niet nodig heeft om te gaan trouwen met wie ze wil; ik zou haar mijn mening rechtuit zeggen en voor de rest doet ze wat ze wilt indien ze mijn mening niet wilt respecteren.
Ik begin stilaan grijze haren te krijgen van zo een reactie. Hoe kun je uw dochter nu uithuwelijken aan een piet die ze zelf nog niet heeft gezien. Hoe haalt iemand het in zn hoofd zn babydochter uit te huwen alleen maar omdat hij vindt dat die piet 'MashaAllaah' lijkt.

Wat doe jij met de ahadith waar de Profeet de vrouwen verplicht hun mannen zelf te kiezen en te keuren. Ken je die hadith waarin een meisje uitgehuwelijkt werd door de vader waarna ze dit aan de profeet vertelde. Mohammed die kwam niet af met zo een reactie als die van jou maar hij gaf haar de keuze om van haar man te scheiden. Vrouwen werden geëerd, hoe graag mensen willen beweren dat het tegendeel waar is.

Walgelijk gewoon. Mijn vader zou zelfs niet eens afkomen met een voorstel laatstaan mij uithuwelijken. Ik ben gezegend met een vader die open van geest is en die werkelijk opkomt voor zn dochters. Hijzelf zou walgen van andere moslims die nog maar denken om hun dochter uit te huwelijken.

Zulke verdorven onzin, hoe kraam je die toch uit bro? Jij hebt nog geen dochters want anders zou je zoiets nooit typen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 januari 2011 om 00:53.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 00:53   #900
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwekul. Dan hebt u nog niet veel ahadith gelezen hoor.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=526
die éne NIET sAhih hadith die jij produceert, dat is dan de ware?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be