Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2004, 00:45   #2
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ben ik de eerste die durft?

OK. Brussel vernederlandsen is tegen de rechten van de mens, en de rechten van minderheden in Europa. Plus, het zal gewoon niet werken.
Uw eerste voorstel, geen (con)federatie, is weinig uitgewerkt, en ik betwijfel of het veel efficiënter zal werken als het huidige Belgische niveau. Tenslotte creëer je opnieuw een niveau boven een niveau...

Het is bovendien nog maar de vraag, of Nederland Brussel als hoofdstad zal willen erkennen. En ik zou niet te vroeg zeggen, dat men wel "zo slim zal zijn", want dat is men vaak niet, zeker niet in Brussel. Ik zie dan ook de voordelen voor Brussel niet zo meteen.

Ik deel uw mening niet, wat betreft de onwaarschijnlijkheid van Brussel als Europese regio. Tenslotte werkt het ook in de VS, Mexico, Australië... Een autonome regio, direct onder EU-vlag? Ik zie het toch meer zitten dan uw voorstel.

Als men ooit uit Brussel zou verhuizen, dan zou dat een financiële kater betekenen. Het lijkt me dan ook vrij onwaarschijnlijk, dat ze dat gaan doen. Ik vermoed trouwens, dat men eerder voor Bonn, boven Straatsburg of Luxemburg, zou kiezen. De voomalige BRD-gebouwen staan daar toch quasi allemaal leeg...
groentje is offline   Met citaat antwoorden