Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
http://forum.politics.be/showthread....60#post5216060
Daar heb ik het over Franse accenten en als antwoord tikt hij een tekst daar bij ë in het rood zet naast een aantal, inderdaad, Franse accenten.
Nogmaals, in het Nederlands komen de Franse accenten geenszins "veelvuldig" voor. Zo komen slechts sporadisch voor, wat ook te merken is aan ieder doorsnee-artikel in krant, tijdschrift, internetsite... dat u kan lezen in het Nederlands.
Als ik met Franse teksten "te maken krijgt" op een website, dan heb ik echt geen azertytoetsenbord nodig om dat te kunnen lezen, hoor.
Azerty is dus alleen interessant voor wie op geregelde basis Franse teksten typt, maar in Vlaanderen lijkt me dat niet onmiddellijk een meerderheid te zijn.
|
Ik weet niet waarom u over Franse accenten blijft lullen. Er zijn ook een aantal accenten die in het Nederlands veelvuldig gebruikt worden waarvoor het qwerty-toetsenbord geen toetsen voorziet, zoals bijvoorbeeld het trema. Dat er op een azerty-toetsenbord ook toetsen voorzien zijn voor Franse accenten, is in het tweetalige België alleen maar een pluspunt. Ik heb trouwens niet gesproken over Franse teksten "op een website". Een computer kan voor meer gebruikt worden dan voor het bezoeken van al dan niet Franstalige websites.