Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse
Oh, Suqar, was jij het niet die Al Mawada een fitna-organisatie noemde?
Ik stel mij maar de vraag over iedereen goed beseft waar die organisaties voor staan en of er al dan niet een gevaar van uitgaat.
Je antwoordt ook niet op mijn vragen. Omdat je niet geïnteresseerd bent welke strekking ze vertegenwoordigen en je alleen je zondag in gezelschap wil doorbrengen? Ik weet het niet.Door naar zulke bijeenkomsten te gaan bestaat de kans dat je passief wordt en de leiding van je leven aan anderen overlaat.
Ik spreek hier in het algemeen en ik heb jou niet in het vizier.
Maar men laat JVI zijn gang gaan, en men houdt hen misschien onopvallend in het oog. Allemaal mogelijk. Ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat ik vrede nastreef en dat ik in de Koran een middel heb gevonden om vrede tussen alle mensen te bereiken.
Door ze in hun waarde te laten, niet te betuttelen, zeker niet te dwingen en meningsverschillen aan God over te laten.
Ik vind het vervelend dat er broeders zijn die dat streven naar vrede kapot willen maken en hun eigens broeders en zusters voor kafir en munafiq uitschelden.
Als God had gewild hadden we allemaal tot 1 godsdienst behoort maar Hij wil dit niet. Wij moeten slechts wedijveren in goed werken en geduld hebben.
Wij hoeven niets in Zijn Plaats te doen behalve de Aarde beheren als een goede huisvader want wij zijn er allemaal verantwoordelijk voor.
|
Omdat ze een blinde gelovige is , niet in staat tot zelfkritiek..