Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2011, 20:08   #21
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik geloof in God en in niemand anders. Ik stel gewoon dat Chatouani een oprechte persoon is. U maakt ervan wat u wilt uiteraard. Tenslotte is er maar 1 iemand die op de hoogte is van wat er zich in de harten verschuilt.

Misschien moet jij eens dieper beginnen nadenken. Het is niet omdat u denkt dat Al Mawada een niet-oprechte organisatie is dat alle mensen die naar de lezingen komen luisteren of de gastsprekers niet oprecht zijn. Indien u toch van die opinie bent, bent u geen haar beter dan degene waar u het over heeft.

Dat vind ik nogal kortzichtig.

Wat wil je eigenlijk bereiken met deze topic?
Oh, Suqar, was jij het niet die Al Mawada een fitna-organisatie noemde?

Ik stel mij maar de vraag over iedereen goed beseft waar die organisaties voor staan en of er al dan niet een gevaar van uitgaat.

Je antwoordt ook niet op mijn vragen. Omdat je niet geïnteresseerd bent welke strekking ze vertegenwoordigen en je alleen je zondag in gezelschap wil doorbrengen? Ik weet het niet.

Door naar zulke bijeenkomsten te gaan bestaat de kans dat je passief wordt en de leiding van je leven aan anderen overlaat.
Ik spreek hier in het algemeen en ik heb jou niet in het vizier.

Maar men laat JVI zijn gang gaan, en men houdt hen misschien onopvallend in het oog. Allemaal mogelijk. Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik vrede nastreef en dat ik in de Koran een middel heb gevonden om vrede tussen alle mensen te bereiken.
Door ze in hun waarde te laten, niet te betuttelen, zeker niet te dwingen en meningsverschillen aan God over te laten.
Ik vind het vervelend dat er broeders zijn die dat streven naar vrede kapot willen maken en hun eigens broeders en zusters voor kafir en munafiq uitschelden.

Als God had gewild hadden we allemaal tot 1 godsdienst behoort maar Hij wil dit niet. Wij moeten slechts wedijveren in goed werken en geduld hebben.
Wij hoeven niets in Zijn Plaats te doen behalve de Aarde beheren als een goede huisvader want wij zijn er allemaal verantwoordelijk voor.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 23:23   #22
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
http://truesalafi.com/b2/blog1.php/2...ing-each-other

Waarom vechten moslims tegen elkaar en geven ze het Westen dan maar de schuld? Omdat ze de Koran en de islam niet begrepen hebben!

Omdat hun geleerden liegen en de verzen verdraaien en uit hun context lichten.

Omdat ze God niet meer vrezen maar hun eigen wensen willen volgen.

Omdat ze de prettige dingen van het Westen willen maar daar niets willen voor doen. Het moet in hun schoot vallen.

Omdat ze in de 14de eeuw gestopt zijn met nadenken en het sindsdien verleerd zijn.

Omdat ze achter de verkeerde mensen aanzeulen die hen verkeerd voorlichten.

Daarom!
Prachtig stukje zelfinzicht !
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 23:25   #23
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, Suqar, was jij het niet die Al Mawada een fitna-organisatie noemde?

Ik stel mij maar de vraag over iedereen goed beseft waar die organisaties voor staan en of er al dan niet een gevaar van uitgaat.

Je antwoordt ook niet op mijn vragen. Omdat je niet geïnteresseerd bent welke strekking ze vertegenwoordigen en je alleen je zondag in gezelschap wil doorbrengen? Ik weet het niet.Door naar zulke bijeenkomsten te gaan bestaat de kans dat je passief wordt en de leiding van je leven aan anderen overlaat.
Ik spreek hier in het algemeen en ik heb jou niet in het vizier.

Maar men laat JVI zijn gang gaan, en men houdt hen misschien onopvallend in het oog. Allemaal mogelijk. Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik vrede nastreef en dat ik in de Koran een middel heb gevonden om vrede tussen alle mensen te bereiken.
Door ze in hun waarde te laten, niet te betuttelen, zeker niet te dwingen en meningsverschillen aan God over te laten.
Ik vind het vervelend dat er broeders zijn die dat streven naar vrede kapot willen maken en hun eigens broeders en zusters voor kafir en munafiq uitschelden.

Als God had gewild hadden we allemaal tot 1 godsdienst behoort maar Hij wil dit niet. Wij moeten slechts wedijveren in goed werken en geduld hebben.
Wij hoeven niets in Zijn Plaats te doen behalve de Aarde beheren als een goede huisvader want wij zijn er allemaal verantwoordelijk voor.
Omdat ze een blinde gelovige is , niet in staat tot zelfkritiek..
Oud 10 januari 2011, 23:32   #24
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Prachtig stukje zelfinzicht !
Nu de andere 97% nog!
Oud 10 januari 2011, 23:35   #25
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu de andere 97% nog!
Verklaar ? ik ben even niet mee.

Ik geef toe dat ik je in eerste instantie wat verkeerd beoordeeld heb

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 januari 2011 om 23:36.
Oud 10 januari 2011, 23:50   #26
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Verklaar ? ik ben even niet mee.

Ik geef toe dat ik je in eerste instantie wat verkeerd beoordeeld heb
Nu de andere 97% de balk in het eigen oog nog laten zien.

Wat te doen met mensen die blind zijn, blind door de haat in hun harten?

Zelfkritiek is weinigen gegeven maar wel het begin van beterschap.
Oud 11 januari 2011, 00:06   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom vechten moslims tegen elkaar en geven ze het Westen dan maar de schuld? Omdat ze de Koran en de islam niet begrepen hebben!

Omdat ze de prettige dingen van het Westen willen maar daar niets willen voor doen. Het moet in hun schoot vallen.

Omdat ze in de 14de eeuw gestopt zijn met nadenken en het sindsdien verleerd zijn.

Daarom!
Ach nee. De landen van de islam hebben nooit belangstelling gehad voor het Westen en ze hebben nog steeds geen belangstelling voor het Westen. Al die georkestreerde haat tegen het Westen is oorlogsretoriek van landen die grote interne problemen hebben. Aan die problemen gaan ze ten onder.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 01:07   #28
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ach nee. De landen van de islam hebben nooit belangstelling gehad voor het Westen en ze hebben nog steeds geen belangstelling voor het Westen. Al die georkestreerde haat tegen het Westen is oorlogsretoriek van landen die grote interne problemen hebben. Aan die problemen gaan ze ten onder.
Je hebt er geen idee van hoe diep die haat zit, beste. Ik zit er tussen.
Die haat neemt de hoogste vlucht in Europa.
Het radicalisme schiet hier wortel omdat het kan en zelfs bescherming geniet.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Het is d�*t waar we moeten leren mee leven volgens de univ-professoren.
Leren leven met het risico dat er op een dag iets ontploft.
Dat hier of daar stoppen doorslaan.
We zijn het te goed gewoon geweest, we moeten terug leren omgaan met angst en terug leren relativeren, fatalist worden.
Daarna zullen we er iets aan doen. Nu is het politiek niet opportuun.

Voor mij niet gelaten. Zeg dat ook eens tegen een moeder die 's morgens haar kroost naar school brengt.
Oud 11 januari 2011, 03:36   #29
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
wat is dat "god"?
Voor zulke vragen moet je in het subforum Godsdienst en levensovertuiging zijn. Hier gaat het over Wahabisten.

Interessant topic overigens. Het steunen van radicale minderheidsgroepen om concurrerende imperia onderuit te halen schijnt een veel gebruikte techniek te zijn van koloniale/imperiale machten. Ik zie gelijkenissen met de steun die de VS en de Saudi's aan de taliban hebben geleverd in Afghanistan ten tijde van de Sovjet-invasie.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 06:38   #30
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Voor zulke vragen moet je in het subforum Godsdienst en levensovertuiging zijn. Hier gaat het over Wahabisten.

Interessant topic overigens. Het steunen van radicale minderheidsgroepen om concurrerende imperia onderuit te halen schijnt een veel gebruikte techniek te zijn van koloniale/imperiale machten. Ik zie gelijkenissen met de steun die de VS en de Saudi's aan de taliban hebben geleverd in Afghanistan ten tijde van de Sovjet-invasie.
In andere draden van het subforum Godsdienst en levensbescchouwing, bedoelde ik.

Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 11 januari 2011 om 06:39.
Oud 11 januari 2011, 10:09   #31
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt er geen idee van hoe diep die haat zit, beste. Ik zit er tussen.
Die haat neemt de hoogste vlucht in Europa.
Het radicalisme schiet hier wortel omdat het kan en zelfs bescherming geniet.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Het is d�*t waar we moeten leren mee leven volgens de univ-professoren.
Leren leven met het risico dat er op een dag iets ontploft.
Dat hier of daar stoppen doorslaan.
We zijn het te goed gewoon geweest, we moeten terug leren omgaan met angst en terug leren relativeren, fatalist worden.
Daarna zullen we er iets aan doen. Nu is het politiek niet opportuun.

Voor mij niet gelaten. Zeg dat ook eens tegen een moeder die 's morgens haar kroost naar school brengt.
Dit is slecht acteren Tomcruse. Je moet nog wat lessen nemen.
De ziekte van de islam is de islam. Mensen moeten niet 5x per dag op hun knieën gaan zitten en met handen en hoofd op de grond en wat woorden prevelen om een idee te vereren. Zolang ze dat doen zijn ze vatbaar voor allerlei fictie. En dit geloof indoctrineren bij kinderen zou strafbaar moeten zijn. Waarom wel alcohol en tabak verbieden en niet de weerzinwekkende drug van de islam? Weg ermee.
Oud 11 januari 2011, 10:15   #32
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
De ziekte van de islam is de islam. Mensen moeten niet 5x per dag op hun knieën gaan zitten en met handen en hoofd op de grond en wat woorden prevelen om een idee te vereren. Zolang ze dat doen zijn ze vatbaar voor allerlei fictie. En dit geloof indoctrineren bij kinderen zou strafbaar moeten zijn. Waarom wel alcohol en tabak verbieden en niet de weerzinwekkende drug van de islam? Weg ermee.
Je snapt duidelijk het punt van bidden niet.
Oud 11 januari 2011, 10:37   #33
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

@Ganzenbordfan
En wat heb je geleerd over bidden in de Donald Duck?
Oud 11 januari 2011, 10:40   #34
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
@Ganzenbordfan
En wat heb je geleerd over bidden in de Donald Duck?
Wat een onnozele irrelevante opmerking.
Oud 11 januari 2011, 11:34   #35
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen acteur, beste Piero.
Ik heb nooit lessen genomen.
Ik heb alleen vragen gesteld als ik die had.
Ik heb op die vragen nooit antwoorden gekregen.
Ik heb de antwoorden na jaren zelf gevonden.

Momenteel lees ik : The Criminals of Islam.
Een zéér controversieel boek maar waarin nu net de bevestiging staat van wat ik na jaren zelfstudie ook heb gevonden. Het is aangenaam om zoiets te kunnen lezen. Het maakt je minder eenzaam en het maakt je nog sterker.
De grootste "geleerden" van de islam blijken gepatenteerde leugenaars te zijn. Ik heb dit intuïtief aangevoeld.

Al jaren strijd ik tegen de "geleerden" die pas geleerden zijn als ze de waarheid willen vinden en ze zo dicht mogelijk benaderen .
Slechts enkelen komen in aanmerking om geleerde te worden genoemd.

De "valse geleerden" zijn de oorzaak dat de islam niet is wat het zou moeten zijn: een godsdienst. Zij maken er een imperialistische ideologie van en een machtsmiddel om het eigen volk te domineren en anderen als het even kan.

Omdat deze ideologie en machtsmiddelen verschillen zijn het in de eerste plaats de eigen moslims die er slachtoffer van worden.
De haat die opgewekt wordt in de harten kan de onderlinge strijd pas overstijgen als er gefocust kan worden op een gemeenschappelijke vijand: Israël in de eerste plaats (want haalbaar in hun ogen) en de anderen zoals "Het Westen" dat Israël schijnbaar steunt (moeilijker haalbaar) en wat bijgevolg tot frustratie leidt.
Oud 11 januari 2011, 13:05   #36
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen acteur, beste Piero.

Omdat deze ideologie en machtsmiddelen verschillen zijn het in de eerste plaats de eigen moslims die er slachtoffer van worden.
De haat die opgewekt wordt in de harten kan de onderlinge strijd pas overstijgen als er gefocust kan worden op een gemeenschappelijke vijand: Israël in de eerste plaats (want haalbaar in hun ogen) en de anderen zoals "Het Westen" dat Israël schijnbaar steunt (moeilijker haalbaar) en wat bijgevolg tot frustratie leidt.
Ieder mens is acteur tomcruse en moslims zijn de slechtste acteurs. Zij leren als kleuter het reciteren in ritme en toon en ze blijven ook als volwassenen kinderlijk egocentrisch denken, gefocust op hun zielenheil. Als groep zijn ze bang, verongelijkt en narcistisch. Het vijanddenken wordt hun met de paplepel ingegeven en daar maken charlatans, kooplieden en machtswellustelingen misbruik van als het geld en maatschappelijk voordeel voor henzelf oplevert. Het heeft geen zin om een lijk te reanimeren, je kan beter de stank ontwijken.

Laatst gewijzigd door Piero : 11 januari 2011 om 13:06.
Oud 11 januari 2011, 13:08   #37
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onnozele irrelevante opmerking.
Kwaak kwaak kwaak.
Oud 11 januari 2011, 13:11   #38
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwaak kwaak kwaak.
Je gaat erop vooruit. Dit moet één van je weinige berichten in dit subforum zijn die niet bestaan uit gezeur over moslims.

Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 11 januari 2011 om 13:14.
Oud 11 januari 2011, 14:02   #39
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat erop vooruit. Dit moet één van je weinige berichten in dit subforum zijn die niet bestaan uit gezeur over moslims.
Oud 11 januari 2011, 15:31   #40
cheverrant
Partijlid

Standaard de ziekte van de islam: het wahhabisme

Citaat:

Waarom vechten Katholieken met Protestanten ? Omdat ze de bijbel niet begrepen hebben ?

Omdat de bijbel al sinds mensenheugenis geinterpreteerd en geherinterpreteerd wordt en herschreven werd volgens de standaarden van het ogenblik ?

Idem voor Katholieken.

Idem voor Katholieken; over de lukratieve dingen in het Oosten mag al eens een oorlog begonnen worden.

De 14de eeuw of een andere... Wordt er nog over iets anders nagedacht dan over showbiz in het Westen ?

Idem voor Westerse landen die altijd maar "op de verkeerden" blijken te stemmen>

Daarom!
Is er veel verschil dan ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be